Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fluo-hesjes in Frankrijk - Pagina 8 - Forum Wereldfietser

Fluo-hesjes in Frankrijk

155 berichten
Eric op de Fiets schreef:maar hoe slim ben je bewust onzichtbaar :roll:
Wel, ik ben soms bewust onzichtbaar. Niet dat ik er bewust voor zorg dat ik slecht zichtbaar ben, maar ik ben wel al enkele keren in een situatie geweest dat ik (b.v. door vergeetachtigheid) 's avonds niet over verlichting beschikte.

Op dat moment ben ik mij extra bewust van mijn slechte zichtbaarheid (ook met verlichting en fluovestje ga ik er vergaand vanuit dat ik niet gezien wordt) en compenseer die slechte zichtbaarheid door er vanuit te gaan dat ik 'onzichtbaar' ben, waardoor ik dus extra geconcentreerd fiets, zo nodig mijn route aanpas (naar goed verlichte wegen), ...
Dus iemand die 'bewust slecht zichtbaar is', kan best wel 'veiliger' zijn dan iemand die onbewust onzichtbaar is.
Eric op de Fiets schreef:Mijn lampen gaan automatisch aan :idea:
Een van de verklaringen die men geeft voor het feit dat veel automobilisten hun lichten niet tijdig opzetten, is omdat een deel van die mensen rekenen op een falend automatische systeem.

Renaat
bert sitters schreef:
Eric op de Fiets schreef:
Robertjan schreef:Zag vandaag dat veel automobilisten in de sneeuw hun verlichting niet aandeden, ondanks vaak zwarte of anders donker gekleurde auto's. Dan ben je dus bewust onzichtbaar, maar blijkbaar toch slim genoeg om een rijbewijs te behalen...
Volgens mij schort er iets aan het systeem om een rijbewijs te behalen... :wink:
Geweldige typic bijstruring, wie bewijst de wijsheid van het rijbewijs, daar kun je een heel forum me vullen. Mijn lampen gaan automatisch aan :idea:
Zijn er ook hesjes die automatisch gaan fluoriseren bij onvoldoende licht? :lol: :lol: :lol:
Ja die zijn er Bert, met LED's erin verwerkt. Geweldige ervaring een groep hardlopers in het donkere bos tegemoet te komen met flikerende hossende rode lampjes in V vorm. Werkelijk een lost-in-space ervaring als je dat voor het eerst ziet. Ik dacht even aan een carnaval uitrusting, maar ze waren in training voor de midwinter marathon in Apeldoorn. Ik denk dat je met de visuele ervaring van deze LED knipper vestjes combineerd met de Amsterdamse trambel, hebben de buitenlandse gasten geen behoefte meer aan een trip in de koffieshop. Die trip ervaring krijgen ze dan gratis, zonder te blowen. :lol: http://www.thesecurityshop.nl/nl/nathan ... pvest.html
Zijn er ook hesjes die automatisch gaan fluoriseren bij onvoldoende licht? :lol: :lol: :lol:[/quote]Ja die zijn er Bert, met LED's erin verwerkt. Geweldige ervaring een groep hardlopers in het donkere bos tegemoet te komen met flikerende hossende rode lampjes in V vorm. Werkelijk een lost-in-space ervaring als je dat voor het eerst ziet. Ik dacht even aan een carnaval uitrusting, maar ze waren in training voor de midwinter marathon in Apeldoorn. Ik denk dat je met de visuele ervaring van deze LED knipper vestjes combineerd met de Amsterdamse trambel, hebben de buitenlandse gasten geen behoefte meer aan een trip in de koffieshop. Die trip ervaring krijgen ze dan gratis, zonder te blowen. :lol: http://www.thesecurityshop.nl/nl/nathan ... pvest.html[/quote]

Leuk voor de carnavals- of halloweensfietstocht! :lol:
bert sitters schreef:Leuk voor de carnavals- of halloweensfietstocht! :lol:
Misschien kom je met de meest carnavaleske maar veilige hesjes met Fluogeel/Fluooranje/Fluoroze delen en met de LEDjes het Ho en BI vrezende Frankrijk niet meer in... Zo progressief zijn ze daar nu ook weer niet. Er zal wel een saaie norm van toepassing zijn op het uiterlijk en samenstelling van de hesjes.
Ik ben van plan komend jaar een aantal tochten door frankrijk te maken. Beginnend met een ritje naar Parijs.

Om aan de geldende wet en regelgeving te voldoen ben ik opzoek naar een reflecterend vestje.
Ik zie het niet genoemd in het topic maar ik neem aan dat deze aan bepaalde eisen moet voldoen om afdoende te zijn, zoals EN 471 of EN1150?

Ik heb al flink wat rond gekeken op het internet en in de stad, echter zijn alle vestjes die aan de norm voldoen veredelde vuilniszakken zonder enige pasvorm.
Het enige vestje dat fatsoenlijk draagbaar was zonder te flapperen is het hesje van Rapha - die voldoet echter niet aan een keurmerk... (en is nogal aan de prijs)

Ik ben dus op zoek naar een vestje dat goed aansluit op het lichaam en voldoet aan de in frankrijk geldende eisen, bij voorkeur heeft het hesje zakjes op de rug.

Hebben jullie tips of suggesties?
Even in een motorzaak kijken?
Michaël schreef: Ik ben dus op zoek naar een vestje dat goed aansluit op het lichaam en voldoet aan de in frankrijk geldende eisen, bij voorkeur heeft het hesje zakjes op de rug.

Hebben jullie tips of suggesties?
Ik ben ook nog op zoek want ook in Engeland is het aan te raden. Als je wat vindt, vertel je het dan even hier?
Mavic heeft een hele kledinglijn die voldoet aan alle wettelijke eisen.
Wim
Wim schreef:Mavic heeft een hele kledinglijn die voldoet aan alle wettelijke eisen.
Wim
Dankjewel daar hebben ze inderdaad mooi spul!
HansvanderVeeke schreef: Ik ben ook nog op zoek want ook in Engeland is het aan te raden. Als je wat vindt, vertel je het dan even hier?
Ik heb het Mavic vision vest gevonden vanaf €70,-.

Bij de Decathlon vond ik nog een ander en1150 vest van Btwin voor €40,-.

Beide vesten zijn voorzien van achter zak(ken).
Ik ga denk ik voor de btwin. Hij ziet er minder degelijk uit maar daarentegen wel luchtiger. Daarnaast scheelt het in prijs - ik zal het vest waarschijnlijk alleen dragen als ik in het donker moet fietsen.

Overigens vond ik hier de en1150 norm waarin de eisen m.b.t. het reflecterende en het achtergrond (fluoriserende) materiaal vermeld worden.
Heeft er iemand (Michaël?) zo'n B'twin vest 7 dat aan de EN1150 norm voldoet? Tevreden van? Niet te warm? En hoeveel weegt het vestje echt?
Ik weet niet of het al genoemd is maar ik heb zelf ook al eens gekeken naar de fluo loophesjes van Craft (of elk ander 'loop' merk). Dat kan ook een optie zijn.
Die voldoen helaas zelden aan de norm.
Wim
Op de Nederlandse website van Craft is er bij hun fluovestje geen vernoeming van een EN-norm, dus het zal wel niet gekeurd zijn...
Pman schreef:Rechtstreeks gekopieerd van de Blog van Jan Goddemaer http://metdefietsonderweg.blogspot.nl/2 ... rover.html(directe link)
Volgens mij is dit niet iets nieuws?

http://be-nl.franceguide.com/praktische ... oID=196919