Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Munchen naar Salzburg - Forum Wereldfietser

Van Munchen naar Salzburg

Volgend jaar wil ik naar Salzburg en dan door via oberntauren naar Mauterndorf nu is de route tot Muchen wel te vinden maar al de planners sturen je met een grote omweg via tjechien geloof ik naar salzburg.
Muchen naar Salzburg is max op de fiets schat ik 200 km.
Maar volgens de planners moet je wel 500 km. fietsen om in Salzburg te komen.
Iemand dit wel eens gefietst?
Tips zijn welkom.
Klaas
Als je kaart 26 en 27 van de ADFC koopt zul je zien dat er meerdere routes zijn die je naar Salzburg brengen, zodat je zelf je route op de ouerwetse manier kan uitstippelen.
Langs de Salzach richting Mautendorf ligt een fietsroute, soms een beetje om vanwege de stuwen maar prima te fietsen.

Peter
Vanuit Munchen kun je een klein stukje de Isar radweg naar het zuiden nemen, deze kruist de Bodensee-Koningsee radweg die je dan richting oosten volgt tot aan de Koningsee die bij Salzburg in de buurt ligt.
Het is een zeer mooie route door de vooralpen die wij 2 jaar geleden ook gefietst hebben. De Duitse uitgeverij Bike Line (oa fietsvakantie winkel) heeft hier route boekjes van.

Ben Huve
Afbeelding

Bron:
* OpenFietsMap Duitsland.
* OpenFietsMap Europa (versie van 4-4-2012, nodig voor het gedeelte in Oostenrijk).
* Of: Velomap Oostenrijk.

Plan een route binnen BaseCamp. Hier zie je alle routes (LF, landelijke, regionale routes) en alle 'fietspaden' en 'paden'.
Bekijk en beoordeel de route door deze vanuit BaseCamp te openen met Google Earth.
Een afstand van 200 km. is haalbaar. Kortste route die ik net even maakte was 174 km. Maar de kortste is uiteraard niet de beste.

De zuidelijke route volgt af en toe de door Ben genoemde "Bodensee-Königssee-Radweg".

En voor wat het waard is (weinig dus): wij vonden het een geweldig fietsgebied. En nee, ik kan me niet herinneren dat we noordelijk of zuidelijk mooier vonden. Noordelijk is in ieder geval korter. Zeker als je niet helemaal rond de Chiemsee rijdt, maar gewoon de "Chiemsee-Uferweg" rechtstreeks naar Seebruck volgt.
Anke zegt net dat de zuidelijke route de mooiste was. Haar geheugen is blijkbaar beter.
Hoeveel heuvels heb je op die routes? gezien het gemak van de nachtrein naar Munchen, zit ik dat gebeid te overwegen voor volgend jaar...
Afbeelding

Begin- en eindpunt is Munchen, tegen de wijzers van de klok in.
Dat gaat best op en neer...ik ben meer van de 'volg de rivier/kanaal/voormailge spoorlijn route zodat het niet al teveel stijgt' school van fietsen ;-)
Best wel :wink:

En wat belangrijker is dan het profiel/hoogteverschil (2154 hoogtemeters): je rijdt bijna nooit vlak.