Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaring met campings op Canarische Eilanden? - Forum Wereldfietser

Ervaring met campings op Canarische Eilanden?

Dag forummers,

Wie van jullie heeft (recente) ervaring met campings op de Canarische Eilanden? Ik heb het forum uitgekamd en wel het een en ander gevonden over fietsen op de eilanden, maar dat lijkt meer te zijn geschreven door mensen die in hotels of appartementen overnacht hebben. De voor de hand liggende reden is natuurlijk dat er niet veel campings zijn op de eilanden, maar eentje kan voor mij genoeg zijn. Iemand bijvoorbeeld informatie over de redelijk nieuwe camping Temisas bij Aguimes op Gran Canaria?

Ik overweeg in januari een of twee weken de zon op te zoeken. Kamperen op 1 plek en van daaruit wat dagtochtjes fietsen, en vooral veel fotograferen (landschap/natuur). Ik ben ook niet vies van een dagje strand. Iemand tips?

Bij voorbaat dank,

Carl
Hall Carl,

niet direct recente kampeer-ervaring. Maar wel vaker rondgelopen op tenerifa en gefietst op gran canaria. Campings aan de kust die wij gezien hebben waren vooral caravan-stallingen en zagen er niet uit als camping. Boven op de berg daarentegen zag het er geweldig uit. Net onder het hoogste punt op GC is een camping (er zijn er enkele) met basisvoorzieningen. Toiletgebouw, kraantje. en mooi bos om in te kamperen. Daar werd met name in de weekeindes druk gebruik van gemaakt. Aan de kust zou ik kiezen voor een huisje op een eenvoudig park. We hebben er net een week gelogeerd voor iets meer dan 200 euri voor 2 personen

camping temisas ken ik niet. qua ligging is dat wel een mooie plek

groet, BertV
Ben op La Gomera, El Hierro en La Palma geweest. Niet met de fiets, maar wel gekampeerd en veel gewandeld. Op La Gomera heb je één camping, maar deze is echt schitterend mooi en kost bijna niets (dacht 5 euro per nacht). Verder een schitterend eiland om op te wandelen en fietsen. Op de andere eilanden ook gekampeerd, deze campings waren iets groter en commerciëler, maar nog steeds erg fijn en goed betaalbaar.

Kan de Canarische Eilanden echt aanraden, al heb ik verder niet echt ervaring met de wat grotere eilanden. Tenerife kort geweest vanwege het vliegveld en daar ook nog even gekampeerd en El Teide beklommen. Houd er rekening mee dat de campings niet het hele jaar open zijn, dus dat zou ik wel goed uitzoeken van te voren.

Groet en veel plezier!

Tim
Ik ken alleen de camping op La Gomera die zoals Tim al schrijft heel mooi ligt. De camping ligt een stuk van de kust af. Fietsmogelijkheden (mountain Bike) zijn er voldoende voor een aantal dagen. Er zijn heel weinig stranden op La Gomera, eigenlijk alleen aan de kust bij Valle Grand Rey op het zuidelijke gedeelte. Het noorden van het eiland is vaak koud(er) door de noord-oost passaat die daar vochtige wind brengt met regen. Ik ben heel vaak op La Gomera geweest als je meer wilt weten stuur je maar een PB

Ronald van der Perk
Op Lanzarote heb je enkele campings en voor zover ik weet zijn deze gratis. Op Fuerteventura heb ik geen campings ontdekt behalve op Isla de Lobos ten noorden van Corralejo maar daar zijn amper voorzieningen en binnen no time heb je het eilandje gezien.
Maar volgens mij doen ze niet echt moeilijk over wildkamperen zolang het maar niet in een natuurgebied is.

Informeer van te voren wel even of de campings open zijn.
Op beide eilanden wordt veel gefietst. We kwamen met name heel veel Duitsers tegen op racefietsen.
Beste Bert, Tim, Ronald en Franke,

Hartelijk dank voor jullie reacties! Zo te zien wordt het toch nog een moeilijke keuze. Ik heb niet echt een voorkeur voor een eiland, ze lijken me allemaal mooi in hun diversiteit. Dus ik dacht 'ik ga gewoon naar het eiland met de camping die het positiefst beschreven wordt' omdat er sowieso amper campings zijn. Jullie maken het er niet makkelijker op! :twisted:
Franke schreef:Op Lanzarote heb je enkele campings en voor zover ik weet zijn deze gratis.
Ja, dat klinkt natuurlijk wel als muziek in mijn Nederlandse oren... :wink:

Nogmaals hartelijk dank! Ik ben voorlopig even in gedachten verzonken; als ik weet wat ik ga doen (en of ik vrij kan krijgen!) of meer vragen heb, laat ik het horen!

Groetjes,

Carl
Mocht je gay minded zijn is gran canaria de keus natuurlijk.
Erg leuk daar ;)
Misschien nog als aanvulling dat je op Tenerife meerdere campings hebt. Ik geloof 1 in het zuiden en 2 in het noorden. Het noorden schijnt ook het mooist te zijn, al ligt de vulkaan El Teide in het zuiden. Wel moet je er dus rekening mee houden dat de campings in het noorden niet het hele jaar open zijn, wanneer weet ik niet precies. Op El Hierro vind je bijna geen toeristen en ik geloof maar 1 camping. Op La Palma is het heel erg groen en zijn ook meerdere campings te vinden.
Daarnaast is mijn ervaring op de eilanden waar ik ben geweest dat ze een goed en goedkoop bussysteem hebben. Al denk ik niet dat je dan je fiets kunt meenemen, maar dat weet ik niet zeker en kun je online vast wel ergens terugvinden. Verder kun je tussen de eilanden goed reizen met de Ferry, wat ook nog eens erg leuk is (vind ik dan). Lonely Planet heeft een boekje waarin alle eilanden staan beschrijven, fijn als achtergrond en daarnaast is online ook meer dan genoeg te vinden natuurlijk.

Succes!
Wimmert schreef:Mocht je gay minded zijn is gran canaria de keus natuurlijk.
Erg leuk daar ;)
Ja, dat had ik al gelezen. Wel een reden om op zijn minst een dagje (nachtje?) Gran Canaria te doen. Want de veerboten waar Tim ook al op wijst, die ga ik zeker in gedachten houden. Ben nu ijverig aan het lezen, want het ziet ernaar uit dat ik toch moet besluiten welk(e) eiland(en) ik het leukst vind om te bezoeken; ik dacht dat ik aangewezen zou zijn op een of twee eilanden met een fatsoenlijke camping, maar de mogelijkheden zijn toch nog wat uitgebreider dan ik dacht. Moeilijk moeilijk!

Wederom bedankt!

Carl
Update!
Carl schreef:Iemand bijvoorbeeld informatie over de redelijk nieuwe camping Temisas bij Aguimes op Gran Canaria?
Daar heb ik uiteindelijk van 27 januari tot 9 februari gestaan, en hij is zeker niet nieuw maar wel het hele jaar open. Mocht je het belangrijk vinden dat er meer aan schoonmaak gedaan wordt dan wat je zelf doet aan je eigen tandpasta even uit de wasbak poetsen oid, dan moet je hier niet gaan staan. Gelukkig komt er geen mens, dus wordt er verder ook niks vies. :) In het weekend komen de Canarios er barbecuen, verder is er in deze tijd van het jaar geen kip te zien. Wel een stuk of acht katten en dus geen muizen, wat fijn is, maar wel weer jammer dat de ongecastreerde katers in het gezelschap je tent bij hun territorium willen betrekken...
Ik heb een fiets gehuurd bij Free Motion in Playa del Inglés - mooie, goed onderhouden mountainbikes en racefietsen, maar een volgende keer gaat mijn eigen fiets mee, al was het alleen maar om mijn fotospullen op een bagagedrager kwijt te kunnen ipv. op mijn rug en om licht op de fiets te hebben!

Plaatjes kijken? http://tinyurl.com/nr5apjj

Groeten,

Carl