Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Leuke of bijzondere campings - Forum Wereldfietser

Leuke of bijzondere campings

We hebben de 1e week van juli vrij en willen dan door NL fietsen (gebied boven de grote rivieren) en zijn op zoek naar leuke of bijzondere campings. En ik denk daarbij vooral aan rustig, mooie natuur, kampvuurtje, bijzonder plekje etc.
Heb je goeie tips? Ik ken natuurlijk het boekje met de groene campings maar welke vind je nu echt leuk? Of paalkampeerplaatsen, of boerencampings die ik niet mag missen.

Zelf vind ik Fort Spion een leuk plekje.
Marianne schreef:Zelf vind ik Fort Spion een leuk plekje.
Dan vind je het Natuurkampeerterrein Werk aan de Korte Uitweg (zie Groene Boekje) misschien ook leuk. Ik sta ook graag op De Oude Boomgaard, tussen Linschoten en Oudewater. Vriendelijke mensen en vee, sap van eigen peren en als je het treft, verse eitjes.

Veel plezier, waar je ook kampeert!

Carl
...hier heb je o.a. diverse campings in de omgeving Hof van Twente.
Hier heb je 'alle' adressen welke te maken hebben met de 'Boeren-Campings' in Nederland, die je op o.a. provincie kan selecteren..
Www.wildemansheerd.nl in Groningen is een klein groen paradijsje in het vlakke land.
Www.denoudendam.nl In kesteren is ook een leuke groene camping, moet je eens geweest zijn.
Uit het groene boekje:het kampeerbosje in Leerdam, Landgoed Vilstere, Oude Willem.
De Dennen bij Schoonloo(Dr.): eenvoud, in het bos, kampvuur en zwemmeer op 200 meter!
Aarle Rixtel, Natuurkampeerterrein De Biezen. Wij stonden naast de kikkerpoel, met uitzicht op de vleermuiskelder en de wal, waar oeverzwaluwen in en uit vlogen.
De Biezen
HIER een deel van ons verslag met wat fotootjes.

Groesbeek, Natuurkampeerterrein, Zo mooi in het bos gelegen, plekjes alsof je wild kampeert, zeker in rustige tijd.
Groesbeek
De minicamping in Kostverloren nabij Hongerige Wolf.
Alleen al voor de plaatsnamen zou je eens in NO Groningen moeten fietsen...
Kleine camping, plek voor ong. 10 tenten. Heerlijk stil plekje.
Je kunt in Nieuw Statenzijl de over sluis fietsen, dan ben je in Duitsland.
Als je vanaf Delfzijl komt is de route door de Johannes Kerkhoven polder en de Carel Koenraad polder een aanrader. Zorg wel dat je de wind in de rug hebt!
http://www.staatsbosbeheer.nl/Overnacht ... hresults=1
http://www.staatsbosbeheer.nl/Overnacht ... rlitz.aspx
Beide heel eenvoudig, maar liggen mooi in de bossen!

Vorig jaar hebben we bij Beekbergen op een SVR camping gestaan. Zeer aardige mensen. Wij hadden 1 vd 2 veldjes voor ons alleen, met uitzicht op de Veluwsche Stoomtrein maatschappij. http://www.campingderoseboom.nl/pagina/voorwoord
op http://www.campingkeuze.nl vind je een overzicht met vele campings in Nederland. Ook de faciliteiten kun je terugvinden. Misschien kun je er iets mee.
En je (jullie)mag ook een nachtje in mijn tuin oeel p de Hof van Wezel staan.
Tussen Wijchen, Beuningen en Bergharen.
12 km van Nijmegen. Kampvuurtjes en een bijzonder"camping"verzekerd. Met weinig comfort, veel vrijheid.

Gr.
Betty
Boop schreef:En je (jullie)mag ook een nachtje in mijn tuin oeel p de Hof van Wezel staan.
Tussen Wijchen, Beuningen en Bergharen.
12 km van Nijmegen. Kampvuurtjes en een bijzonder"camping"verzekerd. Met weinig comfort, veel vrijheid.

Gr.
Betty
Is dat de "anarchisten-camping"?
bert sitters schreef: Is dat de "anarchisten-camping"?
Die zit in Appelscha :wink:
Dat zijn jou woorden Bert.
Maar er zullen wat trekjes van zijn.
Ik ken weinig campings die zo duidelijk niet standaard zijn als deze. van mij mogen er meer.

En wat zit er in Appelscha?

Gr.
Betty
Boop schreef: En wat zit er in Appelscha?
Kampeerterrein tot Vrijheidsbezinning, ofwel de Anarchisten-camping :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=S1FRcNlXaIw

Tsja,...de oudere garde die de touwtjes strak in handen had...de jongere die losser zijn...maar drinken niet (in de geest van Dominee Nieuwenhuizen- drinkende arbeiders denken niet, denkende arbeiders drinken niet)...wat dubbel....al lijkt het me wel een hele belevenis....

Nee, dan die camping van Bettie....ook erg gaaf! 1 waterkraantje....en een barbus!

en is Ruigoord inmiddels helemaal van de kaart geveegd, of geplet door zeecontainers?

en zo ken ik ook nog een adres van oude vrienden van de Big Band in Dokkum die tegen de zeedijk bij Lioessens wonen (en uit Amsterdam kwamen).....daar stond mijn tentje soms tussen de Afrikaantjes (van een meter hoog).

of op het erf bij Klaas Anders in Zwaagwesteinde....(ook goed voor een stel mataeriaalfreaks/puristen onder ons....)

...wordt een interessant weekje..... :shock: niet te rijmen.... :lol:
Wauw, wat een hoop leuke campings. Mag wel 2 weken vrij nemen.
En bij Betty kamperen, leuk!
Binnenkort ga ik enkele dagen met een 11-jarige jongen door Nederland fietsen in de provincies Zuid-Holland, Utrecht, Gelderland (exacte route nog niet bekend). Ik heb hier al wat leuke campings kunnen vinden, maar meer ideeën zijn welkom.

Ik zoek in het bijzonder (boerderij)campings met (veel) dieren, want hij is dol op dieren.

Renaat
De Witrijt van SBB aan de rand van gemeente Bergeijk. Bijna wildkamperen, en stookhut. (groene boekje)