Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Meer dan 30.000 POI van campings voor in je navigatie - Pagina 10 - Forum Wereldfietser

Meer dan 30.000 POI van campings voor in je navigatie

274 berichten
Roald schreef:Je kunt ze handmatig op de kaart selecteren als je Archies lijst zichtbaar hebt op de kaart, met de S-knop pijl activeren dan met pijl/rechtermuisknop een vierkant trekken van het gebied, dan worden ze in de lijst geselecteerd en kun je kopie/past doen naar een aparte lijst waar je je vakantie in plant.
Dank je wel, dat was precies wat ik bedoelde.
Nu veel kampeerders binnenkort weer op pad zullen gaan, is het ook weer tijd de nieuwste gegevens van www.archiescampings.eu te installeren.
In de laatste update voor de zomerperiode die sinds vandaag online staat, zijn weer de nodige veranderingen verwerkt, dus zet deze laatste gegevens nog even in uw navigatie voor u vertrekt.
Als u tijdens uw vakantie iets ontdekt, dat de database verder kan verbeteren, laat het dan aub even weten!

Archie
www.archiescampings.eu/ned1
Thxs!

Ik ben nog wel aan het uitzoeken hoe ik deze in map source krijg. Met de poilader lukt het niet.
Iemand raad?

Gelukt met : https://garmin.gps-data-team.com/edit/p ... -16_13.php
Dank je!
Wat handig dit, dank je wel !
Iedereen die in de resterende maanden van dit jaar nog op vakantie gaat, adviseer ik om de nieuwste update (vs. 01-09-2017) van www.archiescampings.eu/ned1 die nu online staat, te gebruiken.

In de laatste twee maanden heb ik verheugend veel feedback mogen ontvangen en op grond daarvan zijn er behoorlijk wat wijzigingen in het campingbestand aangebracht.

Ook zijn vrij veel campings nieuw toegevoegd, dit met name in bv. Polen, Zwitserland, Servië, Kroatië en Montenegro.

Archie
www.archiescampings.eu/ned1
jorge_regula schreef:Kan dit ook ingeladen worden in de Osmand applicatie op android? Er staan standaard al wel wat campings in OSM, maar ik heb de indruk dat dit toch van een ander kaliber is...
Hoe je al die kempings in osmand ken pleure staat hiero.
De laatste update in het jaar 2017 van http://www.archiescampings.eu staat nu online.

Het totaal aantal campings is weer toegenomen ondanks de vele campings die ik om diverse redenen heb moeten schrappen. Ook is een enorm aantal openingsdata toegevoegd aan de gegevens.

Mocht u de enquête nog niet hebben ingevuld, bezoek dan zeker even de website om te voorkomen dat het format dat u nodig hebt voor uw navigatiesysteem niet meer wordt aangeboden in 2018 en vul de enquête alsnog even in!

Archie
Ja nu ik je even aan de lijn heb: is het misschien mogelijk om de telefoonnummers op een dusdanige manier in je bestandjes te zetten dat ook een mobiele telefoon er raad mee weet? In dat geval kan je door op het nummer te klikken meteen bellen.
In het huidige formaat moet je het nummer eerst overschrijven op een stukje papier (!) en het dan intoetsen.

Op dit moment staan er wat tekentjes bij het telefoonnummer (> 00 - landnummer - nummer zonder 0) die dat verhinderen.

Groetjes en kiepopdegoedwerk!
Hoi Nimbus,

200% begrip (als dat mogelijk is) voor je telefoonproblemen en ik zou ze ook graag voor je oplossen.
Er is echter een klein probleempje en als je dat voor mij zou kunnen oplossen dan presenteer ik in het vervolg direct te gebruiken telefoonnummers in het juiste format.

Het enige dat moet worden opgelost is dat even alle producenten van smartphones en tablets een zelfde format gaan gebruiken voor het weergeven van die nummers. Een tijdlang is hiervoor het >-teken gebruikt (en dat overigens nog steeds wordt gebruikt door een aantal merken, maar helaas dus niet alle!)

De voorloopnummers (00) en het landenkengetal moeten natuurlijk so wie so gehandhaafd blijven om ook over de grenzen heen te kunnen bellen.

Overigens hartelijk dank voor het meedenken en misschien zet je ook anderen hierover aan het denken.
Mocht er dus iemand zijn met verstand van zaken hierover dan hoor ik het graag!!!
Wat betreft het voorloopnummer:

Waarom niet "+" in plaats van ">00-", zie ook Internationale toegangscode.

Erg handig dat flink wat openingsdata zijn toegevoegd en dat de verzameling weer zo goed als up-to-date is, bedankt daarvoor!

Geen idee hoeveel Feedback er komt via de App maar om nog meer feedback te krijgen zou misschien een extra button op het Campsite window (nu Telefoon, Route, Kaart, Zoek op Internet, Favoriet) handig zijn, als je Feedback -> Campsite Feedback kiest moet je altijd nog de camping invullen.
daulagari schreef:Wat betreft het voorloopnummer:

Waarom niet "+" in plaats van ">00-", zie ook Internationale toegangscode.
Als het een csv bestand is, kan je die met een tekst editor makkelijk zelf mbv zoek en vervang doen.
Inderdaad, behalve in het .csv bestand kan je ook gewoon het .gpx bestand openen en ">00" vervangen door "&plus".

Een andere mogelijkheid is natuurlijk de Archie App te gebruiken, als je een camping selecteert heb je daar een knop om de camping te bellen. De Archie App laat ook het telefoonnummer zien beginnend met een "+".
Enorm bedankt, speciaal Daulagari, voor het meedenken over het weergeven van de voorloop nullen die ik momenteel gebruik in de poi's. Uiteraard zal ik bekijken wat ik er aan kan verbeteren!

Helaas begrijp ik niet helemaal wat Daulagari precies bedoelt met het stukje over de feedback vanuit de app.
Misschien helpt het als ik weet over welke app (Android, iOS of WIndows?) het gaat. Let wel, deze apps zijn niet van mij, wel lever ik hiervoor de campinggegevens, maar daar blijft het dan ook bij.

Stuur me even een mailtje, graag via het contactformulier op mijn website! Dat werkt voor mij een stuk makkelijker omdat ik nogal eens een berichtje mis dat in een van de honderden forums waarop mijn website wordt genoemd, wordt geplaatst.
In mijn volgende update zullen de poi's de onderstaande schermweergave hebben, waardoor hopelijk de telefoonproblemen zijn opgelost

voorbeeld:
Gaasper - Amsterdam (01/01-31/12) -CCA (0m) +31206967326

Zo niet, dan hoor ik het hopelijk weer.

@ Daulagari
Stuur me aub nog even een mailtje met wat je precies bedoelt met je opmerking over de camping feedback!
Vermeld aub gelijk dan ook even om welke app het gaat (Android, iOS of WIndows).
archie schreef:voorbeeld:
Gaasper - Amsterdam (01/01-31/12) -CCA (0m) +31206967326
Lijkt me prima, bedankt!

Wat betreft de feedback mogelijkheden bedoelde ik de Andriod App.
Als je een camping op de kaart selecteert krijg je iets van:
Afbeelding

Die vijf buttons onderaan betekenen Telefoon, Route, Kaart, Zoek op Internet, Favoriet. Het zou denk ik goed zijn om een zesde button toe te voegen waarmee je feedback kan leveren voor die betreffende camping.

Feedback geven kan nu ook vanuit de App maar dan moet je eerst het menuutje openen en dan Feedback -> Campsite Feedback kiezen waarna je (bijv.) in de email terecht komt. In de email staan dan al de To: (archiescamping.eu) em het onderwerp (ArchiesCampings v2.11) ingevuld maar niet de camping; als je een knop toe voegt aan het camping "window" dan kan ook de naam van de camping vast mee, dat scheelt schrijven/kopiëren.
Bedankt voor je verduidelijkende reactie!

Een dergelijke mogelijkheid (niet helemaal hetzelfde eerlijk gezegd) is er geweest.
Deze heb ik echter laten verwijderen door de ontwikkelaar/eigenaar van de app omdat ik om de haverklap "lege" e-mailtjes kreeg van gebruikers die even wilden kijken wat die knop inhield.

Ik snap dat het ietsje meer werk is om wat extra informatie in de e-mail toe te voegen, maar dat leidt er ook toe dat ik nu in 99% van de gevallen direct weet wat de verzender bedoelt en de gegevens dus ook gelijk aan kan passen. Ik hoop dat iedereen daar begrip voor op kan brengen, te meer omdat ik dagelijks al heel wat mailtjes uit heel Europa heb te verwerken, hetgeen me als website-hobby'ist al behoorlijk wat tijd kost.

Archie
Wacht even...die app heb ik gekocht, en jij krijgt daar helemaal niets van??? Dat was niet de bedoeling :P
archie schreef: voorbeeld:
Gaasper - Amsterdam (01/01-31/12) -CCA (0m) +31206967326

Zo niet, dan hoor ik het hopelijk weer.
In Osmand werkt dat ook niet - ik heb de verschillende mogelijkheden al geprobeerd. Als er andere toepassingen zijn waar die '>' wel werkt, zou ik de notatie niet veranderen.
Ik heb ook de beschikking over Osmand, bel over het algemeen geen campings omdat er imho altijd wel een plekje voor een tent te vinden is. Nog niet de neus daarin gestoten.
Maar dat bellen met de huidige schrijfwijze in Archies is vrij makkelijk heb ik net getest. Je tikt de camping aan, opent het menutje met info, en kopieert het vak met het telefoonnummer erin.

Dat telefoonnummer staat achteraan de gegevens. Je plakt het in je telefoon op de plaats waar je normaal een nummer invoert, zet de cursor na het streepje en verwijderd het voorliggende. Dan nog een + toevoegen en je kan bellen.
Drie stappen en je hebt een oplossing.