Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Meer dan 30.000 POI van campings voor in je navigatie - Forum Wereldfietser

Meer dan 30.000 POI van campings voor in je navigatie

274 berichten
Hallo,

Hoewel waarschijnlijk de meesten van jullie wel bekend zullen zijn met mijn website toch even een korte introductie voor diegenen die dat nog niet zijn.
Vanaf mijn website kun je gratis poi downloaden voor campings in heel Europa. Het enorme bestand is ook dankzij de inbreng van gebruikers tot stand gekomen en vooral fietsers spelen daarin een belangrijke rol.
Vanmiddag is weer een update van de database online gezet, dus als je benieuwd bent, kom eens langs om te kijken of het wat voor je is.

Archie
www.archiescampings.eu
Indrukwekkend! Er blijken hier vlakbij campings te zijn waar ik geen idee van had.
Of je er blind op kunt afgaan als de fietsdag op een einde loopt weet ik daarom niet. Hier in de buurt zal het geen kwaad kunnen. Wel weer een reden erbij om ooit een GPS te kopen.
Leon
(Als je google earth geïnstallerrd hebt kun je het .kml-bestand gewoon openen)
Ik gebruik Archies fantastische bestanden al jaren en heb er tot nu toe twee fouten in gevonden, eentje in Italië en eentje in Frankrijk. Ik moet ze nog steeds melden; vandaag maar even doen...
Er is nu overigens ook een Android-app van archie zodat je met je smartphone met Google Maps naar de camping kunt navigeren en gemakkelijk op de website van de camping kunt kijken ter controle van openingsdata etc. Dit alles in het buitenland natuurlijk alleen als je een betaalbaar data-abonnement hebt (die zijn er best).
nvt
Ook zonder GPS kan je die prima gebruiken icm mijn Openfietsmap en Garmin Basecamp of Mapsource. Alleen kan je die blauwe vlaggetjes nog vervangen door een tent symbool?

Afbeelding
Het lukt mij niet om de campings in mijn GPS te zetten, ik download je bestand naar de computer en vervolgens wil ik die op de GPS zetten met de POI loader, maar dan geeft ie de melding dat het geen goed bestand is, wanneer ik toch wil doorzetten dan geeft ie aan dat het niet wil.
Bij mij lukt het ook niet, zelfde probleem.

Ronald van der Perk
zelf gebruik ik Archies al sinds jaren. Zonder problemen en heeft me al vaak een onverwachte warme douche opgeleverd. :D
Wel gooi ik bij een update de oude gegevens eerst van mijn gps om vervolgens de update te installeren.

groet

Jos
Vanmiddag is weer een update van de database online gezet, dus als je benieuwd bent, kom eens langs om te kijken of het wat voor je is.
Dan was ik er mooi op tijd bij op vrijdagavond. :wink: Verse Poi's

Ik zet ze in mapsource, en probeerde ze nog te knippen maar dan loopt het programma vast. Dus alle europese in de gps gegooid.

Ik neem naast mijn Garmin, nog een Gps (voor de auto) mee daar staan heel veel poi's in.
Het is me gelukt.
Wat heb ik gedaan:
1. Start POI loader
2. Selecteer gewoon de GPS GPX map
Ik dacht dat alles verdeeld stond over die submappen, maar alles bleek in een handzame GPX te staan :)
Ook al gezien dat er weer een nieuwe update beschikbaar is? De laatste voor het zomerseizoen 2012. Dus mocht je nog niet vertrokken zijn, haal even de laatste informatie binnen.
Mocht je onverhoopt vergissingen ontdekken in mijn dbase, maak even een aantekening en laat het me weten na thuiskomst via het contactformulier op mijn website, dat scheelt weer onnodige kilometers voor de volgende gebruikers!

Een prima vakantie gewenst!

Archie
www.archiescampings.eu
Hoort Ijsland niet meer bij Europa?

Gerd
sinds icesave niet meer :twisted:

en nee ze horen er niet bij wellicht bij het continent :)

http://nl.wikipedia.org/wiki/IJsland_en ... opese_Unie
Mooie tip, Archie, bedankt!

N. 8)
Ik heb er nog niet echt goed naar gekeken, maar staan alle Nederlandse Natuurkampeerterreinen, kasteelcampings etc. er ook op? En de Trekkershutten?

Van de Natuurkampeerterreinen weet ik dat de gps gegevens op de site staan.
Geweldig Archie!
Ik ga hem gebruiken voor Google Earth.
Vraagje: is het mogelijk deze Google Map (Vlaanderen Fietsroute https://maps.google.nl/maps/ms?msa=0&ms ... 7c3916384c ) in Google Earth te laden zodat je kunt zien welke campings vlak aan die route liggen?
Ja dat kan. In GoogleMaps zie je links het icoontje kml. Klik hier op en je download de route als kml-bestand. Met GE kun je dit bestand dan gewoon openen en zien. Daarna kun je de kml van Archie openen en zie je de route en de campings tegelijkertijd in GE.
Gr.
Kees
Gelukt, hartelijk dank Kees
Hallo Archie,
Zou ik deze gegevens ook kunnen installeren op mijn Mio Cyclo?
Deze heeft wel een POI-functie, maar daar staan geen campings bij.
Vriendelijke groet,
Nicolaas.
Hallo Nicolaas,

Zoals je hopelijk zult kunnen begrijpen, is het voor mij niet mogelijk alle navigatiemerken en -types te kennen. Ik ga er echter wel vanuit dat het op jouw apparaat ook zou moeten kunnen. Over de wijze hoe dit precies moet, kan ik helaas geen antwoord geven.
Er zijn echter vele websites en forums op internet te vinden, waarop deze antwoorden wel zijn te vinden.

Eerlijkheidshalve moet ik hier nog wel aan toe voegen, dat ook hier geldt dat de prijs (en kwaliteit) van de apparatuur vaak bepalend is voor de mogelijkheid (en het gemak) van het installeren van externe poi.

In ieder geval veel succes gewenst!

Archie