Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Andalousia en/of Portugal? - Forum Wereldfietser

Andalousia en/of Portugal?

In mei hebben we 3 weken vakantie en plannen we een fietsvakantie. Ik kom er echter niet uit of we nu best Andalousie nemen of Portugal. We zijn op zoek naar rustige wegen, kleine dorpjes, plekken om te kamperen, mooie natuur... We willen drukke wegen met veel autos echt vermijden en verkiezen niet geasfalteerde wegen. Ik ben bang dat Andalousie te druk zal zijn... en portugal misschien te eentoning? heeft iemand ervaring? alle tips zijn welkom!
Het binnenland van Andalusië (Andalucía in het Spaans) lijkt me het meest geschikt. Als je de grote wegen en steden mijdt dan is het fietsen er een feest. Er is een grote mtb-route door Andalusiëhttp://www.transandalus.org/.
In Portugal is het moeilijker om drukke wegen te mijden.
Ik denk dat je in beide landen vanaf de luchthaven zo snel mogelijk weg wilt om langzamerhand in minder druk gebied te komen. Het ligt eraan welke luchthaven dit is hoe lang dit duurt en wat je dan overhoudt. In beide gevallen geen kust in ieder geval. Wat je noemt heb je in beide gevallen. Veel niet-geasfalteerd zal in bergachtige streken al gauw heftig steil worden. In Portugal zijn er welllicht meer 'vlakke' onverharde wegen, maar om daar een al dan niet digitale kaart die klopt* van te vinden lijkt me een uitdaging.
Leon

*: op veel internetkaarten zie ik op de kaart bijvoorbeeld een weg en op de satellietfoto een groot stuwmeer...
Leon schreef:Ik denk dat je in beide landen vanaf de luchthaven zo snel mogelijk weg wilt om langzamerhand in minder druk gebied te komen. Het ligt eraan welke luchthaven dit is hoe lang dit duurt en wat je dan overhoudt. In beide gevallen geen kust in ieder geval. Wat je noemt heb je in beide gevallen. Veel niet-geasfalteerd zal in bergachtige streken al gauw heftig steil worden. In Portugal zijn er welllicht meer 'vlakke' onverharde wegen, maar om daar een al dan niet digitale kaart die klopt* van te vinden lijkt me een uitdaging.
Leon

*: op veel internetkaarten zie ik op de kaart bijvoorbeeld een weg en op de satellietfoto een groot stuwmeer...
Op zowel internetkaarten en op satellietfoto's kom ik wegen tegen die met een hek zijn afgesloten.
bert sitters schreef:Op zowel internetkaarten en op satellietfoto's kom ik wegen tegen die met een hek zijn afgesloten.
Je bedoelt dat je daar ter plaatse pas achterkomt :?
Welkom in het forum Bergkonijn!
We zijn op zoek naar rustige wegen, kleine dorpjes, plekken om te kamperen, mooie natuur... We willen drukke wegen met veel autos echt vermijden


Wij waren twee jaar geleden twee weken in Andalusie - en het voldoet bijna helemaal aan de wensen in je beschrijving. Het is heerlijk rustig rondom die tijd. Kijk maar.....



Bron


Wij fietsen o.a. door Sierra Nevade de Sierra Segura, Sierra de Corzorla, Almeria, Fondon, Jerez del Merquesado, Dehesas de Guadix, Carzorla, Hornos en Cabo de gato.
Raoul een spaans lid van de Wereldfietser heeft trouwens een fantatstische site http://www.fietseninspanje.nl/
Бlanche schreef:Welkom in het forum Bergkonijn!
We zijn op zoek naar rustige wegen, kleine dorpjes, plekken om te kamperen, mooie natuur... We willen drukke wegen met veel autos echt vermijden


Wij waren twee jaar geleden twee weken in Andalusie - en het voldoet bijna helemaal aan de wensen in je beschrijving. Het is heerlijk rustig rondom die tijd. Kijk maar.....



Bron


Wij fietsen o.a. door Sierra Nevade de Sierra Segura, Sierra de Corzorla, Almeria, Fondon, Jerez del Merquesado, Dehesas de Guadix, Carzorla, Hornos en Cabo de gato.
Raoul een spaans lid van de Wereldfietser een fantatstische site http://www.fietseninspanje.nl/
Blanche,

Wat doe je mij aan met jouw fimpje? Ik wil onmiddellijk terug naar Andalusie, maar helaas zit dit er van het voorjaar niet in, omdat mijn opdrachten mij naar andere bestemmmingen brengen. Spanje blijft voor mij het zaligste fietsland van Europa!
Geen medelijden Bert :wink: - veel plezier op de andere bestemmingen!
bert sitters schreef:Blanche, Wat doe je mij aan met jouw fimpje? Ik wil onmiddellijk terug naar Andalusie,
Ik baal juist dat ik niet meer hoef. Het filmpje laat de mooiste plekjes aan de andere kant van de heuvel zien. Het gras is er inderdaad erg groen :D
Leon
@jan. Bedankt voor de tip, ik ga die MTB route zeker eens bekijken.

@ Leon. Ik had al willen begrijpen dat het er steil aan toe kan gaan... wat de planning betreft doen we deze toch maar in grote lijnen vooraf, we sturen ter plaatse wel bij.

@ Blanche. Bedankt voor jouw geweldige filmke!! Dat geeft echt zoveel zin, kan niet wachten... tx voor de info!
Afgelopen oktober heb ik door de algarve en alentejo in zuid portugal gefietst. Gevlogen op faro en dan via de grensrivier met Spanje omhoog. Prachtige natuur, afwisselend, erg aardige mensen en rustige weggetjes. Hoe noordelijker je komt hoe pittigr de heuvels. Terug zijn we via de kust gefietst, ook mooi maar eigenlijk net te druk. De volgende keer zou ik via de binnenlanden terugfietsen of nog mooier terugvliegen van een andere luchthaven.
afgelopen jaar Malaga sittard gedaan
http://www.wingeltje.nl/Fietstechniek/s ... panje.html

prachtige natuur niet druk enzo enzo enzo mooie tocht

over twee weken vertrek ik van faro naar Porto via binnenland

http://www.wingeltje.nl/Fietstechniek/P ... tugal.html

ik verwacht hetzelfde of zelfs beter

Marcel
Wij fietsten daar vijf jaar geleden rond de sierra nevada, in mei, prachtige tocht! Zie www.jjklinkert.nl onder fietstochten.