Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen naar Olympische Spelen Londen 2012 - Forum Wereldfietser

Fietsen naar Olympische Spelen Londen 2012

Hallo,

dit jaar de eerste keer op fietsvakantie geweest(Midden-Frankrijk route) en de smaak te pakken gekregen ondanks het feit dat we na 5 dagen moesten stoppen omdat mijn voorvork afgebroken was :(
Ben nu sterk aan het overwegen om een fiets op maat bij Vlerick in De Pinte(Belgie) te laten maken.
We hebben kaarten voor de Olympische Spelen in Londen volgend jaar en zouden naar daar fietsen. Het voorlopige plan is om naar Hull te varen via Zeebrugge en van daaruit misschien via York(afhankelijk van wanneer we kunnen vertrekken) via Derby de West Midlands en Thames route tot Londen te volgen. Heeft er iemand soms nog Sustrans kaarten of die specifieke routes?
Na 4 dagen Londen zouden we dan naar Dover gaan om daar de overzet terug naar Calais te nemen.
We zouden het met de tent doen.
Iemand nog tips? Ik heb het forum al redelijk goed doorzocht ook maar extra informatie is altijd handig

gr

Jan
Wij hebben dit jaar van de west-kust (Schotland) naar de oost-kust (Newcastle) gefietst via de Sustrans routes. Dat is erg goed bevallen. Prachtige routes en werkelijk perfect bewegwijzerd.

Sustrans heeft naarnaast een hele mooie website waarop je kunt kijken hoe de verschillende fietsroutes lopen. Je kunt daar ook kaarten van kopen in de shop.

Met die gegevens moet je een prachtige route kunnen uitstippellen. Ik ben nu al jaloers op de mooie tocht die je gaat maken.

Succes!
Afgelopen jaar heb ik vanaf Harwich een ronde gefietst via london, brighton en dan langs de kust weer omhoog. De fietspaden van Sustrans zijn inderdaad goed aangegeven en mooi.
Hetgene wat mij erg opviel was de grote hoeveelheden glas op straat, met name aan de rand van de weg en op de fietspaden. Daarnaast vond ik het vrij lastig om campings te vinden. Op de kaarten van Sustrans staan deze wel aangegeven, maar deze gegevens zijn vaak vrij oud, waardoor een camping al veranderd blijkt in een caravanpark, waar je dus niet mag kamperen. Je doet er dus goed aan een goede campinggids te zoeken.

Gr Jaron
hou rekening dat OS = €€€
dus overnachtingen vinden zal niet gemakkelijk zijn en zeker niet goedkoop
goedkoop zal het inderdaad niet worden. Ga het proberen via http://campinmygarden.com/ en er zijn ook een paar campings die speciaal opgericht worden voor de spelen. Zou met 30 pond per nacht dan wel moeten lukken.