Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tips Offenburg-Basel-Basel - Forum Wereldfietser

Tips Offenburg-Basel-Basel

Hallo,

In september (nu eerst 3 weken Noorwegen, helaas zonder fiets) ga ik met een vriend een weekje fietsen in Duitsland/Zwitserland.
De bedoeling is om eerst met de trein naar Offenburg te gaan (aankomst rond half 6 in de ochtend :shock: ) Van daaruit met de fiets naar Basel koffie drinken bij mijn broer.
Daarna zouden we graag een rondje Basel-Basel of combi Duitsland/Frankrijk/Zwitserland van 4 dagen willen doen, want de terugreis gaat vanaf Basel.
Rekening houden: In september zijn de dagen weer korter of het wordt eerder donker en ik fiets nog niet zolang lange afstanden (enkele dagtochten van 80-120 km in NL en maar liefst één keer 4 dagen Teutenburger Wald)
Heeft iemand tips voor leuke routes voor een beginneling? Ik hou wel van een beetje afzien, dus het mag best een beetje geklommen worden!

Weet iemand hoe het zit met wild kamperen in Zwitserland?
In Duitsland mag het officieel niet, maar gelukkig doen ze er niet moeilijk over, al jaren wandelen we er met volle bepakking en kamperen we in het wild (wat een luxe overigens om je bagage niet meer op je rug te hebben :))

Alle tips welkom!

gr.

Fan
Hoe laat drinkt je broer dan koffie? Via de snelweg is het al 120 km van Offenburg naar Basel, dus als je met de fiets een leuke route door de Elzas of het Zwarte Woud neemt, ben je wel twee dagen zoet. Vanuit Basel zou je ook een eind Zwitserland in kunnen rijden (zie Veloland Schweiz, bv. route 3 richting Luzern-Gotthardpas) en dan met de trein terug. In bijna alle Zwitserse treinen kun je je fiets meenemen. Richting Schaffhausen en Bodensee is ook wel aardig en een stuk vlakker.
Vrij kamperen is in Zwitserland verboden, wat niet wil zeggen dat het niet kan, maar makkelijk lijkt het me niet, het is nogal een keurig aangeharkt land namelijk. Er zijn overigens voldoende campings en kamperen is er niet zo duur, al staat de Zwitserse frank momenteel wel erg hoog tegenover de euro.
Hoi Peter,

Bedankt voor je reactie!
Het is niet de bedoeling om nog dezelfde middag in Basel aan te komen. We gaan er vanuit daar 2 dagen over te doen en onze voorkeur gaat uit naar het Zwarte Woud.
En wat vrij kamperen betreft in het keurig aangeharkte Zwitserland, we passen ons wel aan :wink: