Additionally, paste this code immediately after the opening tag: tips voor snel ontschepen in Newcastle - Forum Wereldfietser

tips voor snel ontschepen in Newcastle

De komende vakantie gaan wij met de ferry naar Newcastle, daarna door met de trein naar Aberdeen en aan het einde van de middag met de ferry naar Shetland om daar de Noordzee fietsroute te starten. Aangezien we niet heel veel tijd hebben vanaf de haven naar het station willen we het schip direct na aankomst kunnen verlaten.
Normaal staan de fietsen ergens op een verdieping aan de zijkant en moet je eerst wachten tot er vrij veel auto's het schip verlaten hebben. Weet iemand een manier om de fietsen gewoon vooraan te krijgen?
Het enige wat ik me kan verzinnen is, zo vroeg mogelijk aan boord gaan zo dat je zo dicht mogelijk bij de uitgang staat.
Verleden zomer was ik bijna de laatste die aan boord ging (ik was weer eens laat). En voor straf was ik ook bijna de laatste die van boord ging. :(
Meestal ben je als fietser inderdaad een van de laatste.

Wat je kan proberen is om zo snel mogelijk op het autodek te zijn en alvast naar de uitgang proberen te komen.
Ik zou bij vertrek als het dek zo'n beetje vol is, alvast verkennen hoe de sluipwegen lopen.

Daarnaast is overleg met de dekbemanning ook niet verkeerd denk ik.

Kijk ook nog even naar dit bericht. het is intussen een jaar oud, maar de bouwplaats zal nog niet opgeruimd zijn.
Een goed alternatief is echter om bij de "1" op het plaatje, rechtsaf richting rivier te gaan. Op de rotonde min of meer rechts, en je rijdt richting ewcastle.

Veel plezier daar

Peter
Hou er rekening mee dat de boot ook nog eens met vertraging aan kan komen.
Je kan het beste op het hoogste dek gaan staan, dat wordt volgens mij het eerst gelost. Overleg inderdaad even met de bemanning.

Als ze trouwens nog aan het bouwen zijn zoals hierboven werd vermeld, de bouwvakkers stonden gelijk klaar om ons de juiste kant op te sturen. Je bent niet de eerste.

Lijkt me zo vervelend je moeten haasten op je vakantie. Afgelopen jaar moesten we met de trein naar glasgow maar die hebben we expres met veel tijdsmarge geboekt. Kan je niet een dag eerder met de boot?
Bedankt voor jullie reacties. We zullen met de bemanning overleggen.
We denken dat we de afstand gemakkelijk kunnen fietsen binnen de tijd. We zijn er al eerder geweest, alleen de vorige keer naar de haven toe. Maar dat gaat wel lukken, denk ik.
Voor de reis vanaf de haven naar het station in Newcastle hebben we een specilae taxi kunnen bespreken bij de Newcastlecitytours voor £ 30,-- Dus we komen wel op tijd voor de trein. De eigenaar is zelf een fietser en vrijwilliger bij Sustrans
www.newcastlecitytours.co.uk/cycletrans.php