Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nederland - Istanbul - Forum Wereldfietser

Nederland - Istanbul

Ik wil deze zomer de tocht Nederland Istanbul rijden.
Ik volg zoveel mogelijk de rivierdalen: Rijn, Main, Tauber, Altmuhl, Donau.
tot en met Servie heb ik de route voor elkaar.
Dan staan we voor een belangrijk punt:
hoe gaan we door Bulgarije en door het Europese deel van Turkije naar istanbul. Zoeken een mooie route met niet al te ruige beklimmingen. En belangrijk: rustige wegen dwz geen (druk) verkeersonveilige wegen

een alternatief is de Donau blijven volgen en zo naar Constanta aan de Roemeense Zwarte Zee kust. Van daar uit zouden we dan met openbaar vervoer naar Istanbul moeten kunnen. Per boot? Per Bus? Per trein?
maryann schreef:.
Dan staan we voor een belangrijk punt:
hoe gaan we door Bulgarije en door het Europese deel van Turkije naar istanbul. Zoeken een mooie route met niet al te ruige beklimmingen. En belangrijk: rustige wegen dwz geen (druk) verkeersonveilige wegen
Hallo Maryann,

Welkom in dit forum! Bulgarije is erg mooi. Maar al teveel mensen op weg naar Istanbul gaan 'snel' door het land via de touristische kust. Vaak hebben deze mensen dan ook niet zo'n goede indruk van Bulgarije. Reuze jammer want het is echt een heel mooi fietsland met aardige mensen. Wij zijn in 2007 ongeveer 5 weken in Bulgarije geweest. De hoofweg naar van Sofia via Sandanski naar Griekenland is veel te druk. De wegen die wij gefietst hebben waren destijds erf rustig en erg mooi. (Maar de autoverkoop zit gigantisch in de lift!) Neem daarom zeker de tijd in Bulgarije.

Een route kaartje (op 1:40 minuut) en impressies vind je in onderstaand filmpje.


Bron
Hallo,

Wij reden in 2009 van België naar Istanbul.
We reden tot in Shvistov langs de Donau en dan reden we het binnenland van Bulgarije in. Wij hebben bewust niet langs de Zwarte Zee gereden want dat lijkt toch geen al te boeiend stuk te zijn.
Je vindt alle informatie over het traject, alsook info over de gebruikte kaarten op http://www.dromenvanreizen.be.
Er staat ook bij hoe je 'gemakkelijk' Istanbul binnenrijdt en je vindt er ook hoe je van het centrum naar de luchthaven kunt fietsen.
Voor alle verdere vragen mag je me gerust contacteren.

Vriendelijke groeten,
Sabien
Hallo Maryann,

Ik ben ruim een week geleden begonnen in Veliko Tarnovo (Bulgarije) en van daar uit via de Shipka pas naar het zuiden. Highlights: De Tsarevets in VT, mooie kloosters, de Shipkapas zelf, Rozenvallei, de Thracische graven. Via Griekenland naar Edirne. In Edirne rijden bussen naar Istanbul, maar je kunt ook fietsen...
Voor meer details: http://bicycletracks.blogspot.com/

Succes,

Gerrit
Hallo Maryann,
Dat treft! Ik ga eveneens richting Turkije deze zomer. (Güzelbahce).
Rijn-Main-Tauber-Altmuhl-Donau tot aan Constanta.
Ooit was er een Ferry vanuit Constanta naar Istanbul.
Helaas is deze uit de vaart gehaald.
Nu rijden er vrij comfortabele bussen die er ongeveer 10 uren over doen.
Ik wil niet van de route afwijken en pak dus daarom de bus maar.
Ik heb nog niet eerder een dergelijke tocht gemaakt en ben nu mijn
uitrusting aan het samenstellen.
Vroeger actief wielrenner geweest, dus heb ik er wel enige affiniteit mee.
Wanneer vertrek je? Ik ga in juli weg en zie wel wanneer ik daar aankom.

Groetjes,
René.
Hoi Maryann,

Een paar jaar geleden ben ik vanuit Nederland naar Istanbul gefietst en ook weer terug. Heen Via Polen, Slowakije, Hongarije, Roemenie. Vanuit Bulgarije ben ik de grens bij Tarnovo overgegaan en via Kirklareli, Saray, Subasi naar Istanbul deels de D20 maar tussen Kirklareli en Saray onverhard over het heuvelachtige boerenland. Bijzonder gastvrij en een mooie route.
Vanuit Edirne is het een drukke weg, kan ik afraden. Uiteindelijk terug vanuit Istanbul naar Edirne de trein genomen.

Groet
Paul Snoeij