Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Noorwegen in camping hutjes; zonder tent - Forum Wereldfietser

Noorwegen in camping hutjes; zonder tent

Wij gaan ook weer eens naar Noorwegen, richting Lofoten. En eigenlijk willen we alleen slapen in hostels en campinghutjes. Dus geen tent mee.
Periode: eind mei tot eind juni.

Heeft iemand er ervaring mee of er in juni (ev. begin juli) altijd wel hutjes te vinden zijn of moet je rekenen op "vol" (en dat een tent als reserve wel handig zou zijn).
Het gaat ons natuurlijk vooral om gewicht te besparen, we worden een dagje ouder en dan is elk 4 kg tentspullen heel wat.
Robertien en Wouter Bazen
Er zijn erg veel van die hytter/stuga's/huisjes in Noorwegen; eind april / begin mei konden wij de huisjes nog uitkiezen: de campings in zuidoost Noorwegen waren vrijwel uitgestorven en veel campings waren nog niet eens open (het lijkt me stug dat het veel noordelijker anders is).

Van eind mei tot eind juni zal het zeker drukker zijn maar ik zou het vreemd vinden als alles dan vol zit; zelfs in de maand juli is mijn ervaring dat er in Zweden en Noorwegen overal nog wel hytter en stugas te vinden zijn (wel vond ik ze in Noorwegen duur; maar goed we kampeerden vrijwel altijd).