Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hoe regelen jullie de terugreis? - Forum Wereldfietser

hoe regelen jullie de terugreis?

hallo,

als jullie van punt A naar punt B fietsen en dan plannen om met vlieger terug te komen, hoe regelen jullie dan de terugreis?
boeken jullie de vliegreis op voorhand van thuis uit al of regel je dat pas bij aankomst op eindbestemming?

groeten,
frank
Ik boek mijn terugreis tot nu toe altijd op de voorhand. Mijn werkgever wil namelijk toch graag weten, wanneer ik weer op kom dagen.
Het is mij overigens opgevallen dat het tegelijkertijd boeken van een ticket van A naar B en van C naar A vaak amper duurder is dan een gewoon retourtje, zelfs als B en C in een ander land liggen.

Gerd
Hallo,

Vorig jaar hebben we de Groene weg gefietst.
De terug-vliegreis hebben we thuis al geregeld.
Het voordeel is dat je kunt kijken vanaf waar en wat de goedkoopste data zijn.
Ook wat de bijzonderheden zijn voor die maatschappij om je fiets te vervoeren.
Het nadeel is dat je datum vastligt (maar ja, dat kan ook een voordeel zijn) en je dus geen uitloopmogelijkeid hebt.

Gr..
Linda
Omwille van het milieu, vliegen wij niet, maar we moeten natuurlijk ook terugkomen. Dankzij een connectie bij een internationaal transportbedrijf krijgen we soms een ritje terug. Dit moet je dan uiteraard op voorhand regelen.

Een andere optie is eurostop: sommige bestuurders kunnen ook fietsen meenemen. Ook dit moet je natuurlijk wat op voorhand regelen. Afhankelijk van de duur van de reis is dat dus ervoor of tijdens :D .

Liften is ons ook al wel eens gelukt (zelfs met een tandem en Bob), maar lijkt me niet evident om echt grote afstanden mee af te leggen.

Ben benieuwd of er nog mensen ervaring hebben met alternatieve fiets en passagiers vervoerswijzen.
Ik heb altijd de gewoonte om een strak schema in de fietstochten aan te houden. Iedere dagafstand, overnachting en terugreis (trein, boot, vliegtuig) stonden vast, vanwege mijn werkgever die mij terug verwachtte.
Bij eindbestemmingen niet ver van Nederland kocht ik wel op de dag van de terugreis een treinkaart. In Leipzig bijvoorbeeld.
Vorig jaar fietsten we zes maanden in Amerika.

Toen we een maand of 4,5 bezig waren, kreeg ik wel een idee over dat we onze eindbestemming gingen halen, en ook wanneer ongeveer.
Daarna was het een kwestie van in een bibliotheek even internetten, en twee tickets Los Angeles - Dusseldorf kopen. Simpeler kan het niet.

Ik vond het wel zo safe, je weet bij zo'n lange trip niet of je het haalt en waar je strandt.

Gijs
Wij doen het meestal anders: We gaan eerst naar punt A (met de bus of auto) en dan rijden we naar huis, wat dan punt B is. De heenreis is beter te plannen en dan hoef je daarna alleen nog maar naar huis terug te fietsen.
Kan natuurlijk niet overal.
Geheel of grotendeels van tevoren, van tevoren info verzamelen over vervoer ter plaatse en genoeg speling inbouwen. Voorbeelden:
* fietsbus naar Noordoost-Spanje (vooraf geregeld) - stuk fietsen naar Noordwest-Spanje - trein terug naar beginpunt (ter plaatse geregeld) - fietsbus terug (vooraf geregeld)
* vliegtuig naar Buenos Aires (vooraf geregeld)- stuk fietsen - luxe nachtbus van Tucuman naar Buenos Aires (ter plaatse geregeld, trein was helaas vol) - vliegtuig terug (vooraf geregeld)
* nachttrein naar Warschau (vooraf geregeld) - lokale trein naar Czyzew (ter plaatse geregeld, om rustig te kunnen beginnen) - stuk fietsen - trein van Pori naar Tampere (ter plaatse geregeld) - vliegtuig terug (vooraf geregeld)
* nachttrein naar München (vooraf geregeld) - stuk fietsen - nachttrein vanuit Lugano terug (vooraf geregeld)
Ik regelde zoiets vroeger veel door vooraf contact te zoeken met een transportondernemer en stond op afspraak bij de vrachtvoerder om de fiets achter de cabine of onderin een opslagruimte van de oplegger te deponeren. Wel beschermende maatregelen treffen. Na op het vertrekpunt voor de fietstocht te zijn gearriveerd, reed ik in 1, 2, 3 of meer dagen terug naar huis. Sommige vervoerders willen een verzekeringsbewijs zien, zodat ze niet aansprakelijk zullen worden gesteld.
Maak de tocht anders om als het gaat, dan heb je niet de druk dat je ergens moet zijn voor bus of vliegtuig en het vele malen leuker als vrienden fam enzo je binnen halen als je thuis komt

groet Marcel

www.wingeltje.nl