Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsvakantie zwitserland - Forum Wereldfietser

fietsvakantie zwitserland

Ik heb het plan om in 2011 een fietsvakantie te gaan maken in Zwitserland.
Kan iemand mij vertellen wat de gemiddelde prijzen zijn van een campingovernachting.
En hoe zit het met de prijzen van het levensonderhoud

Alvast bedankt voor de info.

Gr. rudieijsvogel@hotmail.com
Hoi Rudie,

Heb je hier al gekeken?

http://wiki.wereldfietser.nl/index.php/Zwitserland

Staat ook info over prijzen van campings ed.
Zwitserland is niet goedkoop, maar het kan erger. Je krijgt meestal wel waar voor je geld, in de zin dat alles prima in orde is.
Wim
Hallo,

Ik heb dit jaar twee week in Zwitserland gefietst erg mooi aan te raden goede conditie, de campings zijn ongeveer 14 a 18 euro voor 1 persoon.
Hoe het zit met twee in 1 tent weet ik niet.
Soms kom je ook erg kleine boeren campings tegen die zijn een stuk goedkoper denk aan 8 a 9 euro.
De prijzen voor het eten in de supermarkt zijn ongeveer gelijk met hierzo, uit eten weet ik niet.

Martin
Levensonderhoud? Ik neem aan dat je levensmiddelen bedoelt. (Levensonderhoud is een containerbegrip.) Die prijzen liggen denk ik zo'n 20% hoger dan in Nederland.

Gemiddelde campingprijs? Niet heel goedkoop maar wel verzorgd. Bovendien: wen gemiddelde Zwitserse camping heeft geen zwembad en geen animatieteam, en ligt niet aan een Italiaans meer. Dat scheelt dan weer.

Wat ik me afvraag: heb je zelf al campings gegoogled (of via een campingwijzer gezocht) langs de route die je wilt fietsen? Dan heb je je antwooord toch?
Commerciële Camping (tent, fiets, 2 pers.):
23,50 - 27,00 (CHF 2,00 /douche) - 28, 00 - 32,00 (CHF 0,50 /douche) - 28,00 - 23, 00 - 25,20 (CHF 1,00 /douche) - 27,90.
Kwaliteit: matig/redelijk/goed/uitstekend. Kwaliteit is niet prijs gerelateerd.

Supermarkt prijzen = Nederland + 20% (subjectieve schatting).
De enige prijzen die ik zeker weet:
pakje Drum = CHF 6,95 (hier € 5,50).
1 l. jus d’orange = CHF 3,50 (maar dat was wel topkwaliteit).
Schwalbe Marathon = CHF 42,00.
6 eieren = CHF 3,40.

Uit eten (2 pers., 0,5 l. bier/persoon of 0,5 l. wijn, koffie):
CHF 72,50 - 100 (uitschieter van CHF 140 voor een top menu).
Hoofdgerecht CHF 20 - 35, maar je ziet soms (!) ook een menu voor CHF 20 - 25.
Een pasta gerecht zit ook in Zwitserland ver onder de CHF 20.

Velovignet (CHF 5,00) is niet nodig voor buitenlanders (ook al beweert o.a. de ANWB van wel).
Wij hebben in 2008 gefietst in Zwitserland.
Voor ons verslag zie:
http://www.fietsvakantielinks.nl/harryo ... 02008.html

Voor de prijzen van de campings zie:
http://www.fietsvakantielinks.nl/harryo ... rland.html

Levensmiddelen zijn wel wat duurder dan Nederland maar m.i. niet extreem

Harry
dit jaar ook door Zwitserland gefietst en dat waren veruit de duurste campings; ook de levensmiddelen zijn minimum 25% tot gemakkelijk 50% duurder

anderzijds zijn de fietsroutes wel zeer mooi ginder; zelf plan ik de komende jaren ook wel eens een "ronde van zwitserland"

waar je ook moet opletten is dat je zo weinig mogelijk met euro betaald, overal is het toegelaten maar in sommige toeristische streken durven ze de koers nogal ferm in hun voordeel draaien
Zelf ben ik verschillende keren vanuit Noord-Italie via Zwitserland naar Nederland gefietst. Is al weer wat jaren her maar ook toen was Zwitserland al duur.
Zelf kan ik enorm genieten van wildkamperen en vooral omdat ik toch op doorreis ben en veelal geen gebruik maak van alle luxe die zo'n camping me biedt.
Campings gebruikte ik slechts om de was ed te kunnen doen. En bij uitzondering wanneer het voor dagen achtereen kl*te weer was..

Daar komt bij dat ik meestal laat in de middag aankwam en 's morgens voor 8 uur en soms vroeger al weer op de fiets zat. Ik weet leukere manieren om m'n geld te verkwisten.
Wat me ook regelmatig is overkomen is dat bij aankomst de receptie gesloten was. Gewoon tent opzetten dus en voor negenen de volgende ochtend weer vertrekken.. ;-)
Vooral zaken als vlees en vis zijn duur in Zwitserland. Kaas en andere zuivel kan je vaak gewoon bij de boer kopen, dat is niet al te duur. Drank is daarentegen weer goedkoop, maar daar fiets je weer niet geweldig op. :(
Sportartikelen zijn er over het algemeen ook niet goedkoop, maar dat komt ook doordat Zwitsers veelal materiaal van goede kwaliteit willen hebben, de goedkopere varianten worden vaak niet vertrouwd en veel winkels verkopen het daarom ook niet.
is wildkamperen in Zwitserland dan toegelaten?
Zwitserland is wel duur maar ik denk niet dat je daar als kamperende fietser veel van merkt. De campings zijn heel redelijk geprijsd (behalve die aan de meren in Tessin) en bieden goede kwaliteit.
In de supermarkt ben je misschien een paar euro (franken) meer kwijt, vooral als je grote lappen vlees gaat kopen, maar verder maakt het echt niet zoveel uit. Ook eten in restaurants is redelijk betaalbaar, zolang je tenminste geen flessen wijn gaat bestellen want die zijn wél heel duur. Gek genoeg is wijn in de supermarkt dan weer helemaal niet duur (niet gaan zoeken in de Migros, die verkoopt geen alcohol).
Gunter schreef:is wildkamperen in Zwitserland dan toegelaten?
Who cares..

Out of site, out of mind.

Dat is mijn motto. Heb me jaren geleden reeds geherprogrammeerd mbt me af te vragen of iets al dan niet is toegestaan..
Op een paar voorwaarden:

We mollen niets en we laten de plek achter zoals we 'm gevonden hebben. Of schoner!!
Heb er nog nooit problemen mee gehad..
Een goede site om je vakantie in Zwitserland voor te bereiden is de site van my Switserland.

Hierop staat ook campings, dit is de link direct naar de campings.
net terug uit zwitserland. campingprijzen zijn gemiddeld zo'n 20/25 chf per nacht 2 personen inclusief tent en warmwater. Veel campings hebben een overdekte ruimte en/of een binnenruimte ( afhankelijk van het jaargetijde is dit erg prettig)

Tessin zijn de camping duuder daar betaal je rond de 35 chf voor een plek en dat is inclusief voertuig, warmwater en electra.

boodschappen zijn wel een stuk duurder als in nederland.
eten bij een een coop of migros is een stuk goedkoper dan een restaurant en zeker goed te eten. wij waren bij de coop ongeveer 20 chf p/p voor een drie gangen diner inclusief drinken. een maatlijd kost daar ongeveer 11 chf.