Additionally, paste this code immediately after the opening tag: kant en klare Weekendjes weg - Forum Wereldfietser

kant en klare Weekendjes weg

Kant en klare weekendjes weg

Tussen alle verre en minder verre fietsvakanties en expedities door is het heel erg leuk om af en toe eens een weekendje in eigen land weg te gaan. Een minivakantie als tussendoortje als het ware. Hierbij de aftrap voor een draadje waarin we routes voor weekendjes weg in Nederland delen met elkaar. Lekker makkelijk, tassen inpakken, route printen of op de gps zetten en fietsen maar :wink:

Veel plezier!
Lang weekend door midden Nederland


Een lekker lang weekend in mei. Bos, rivieren landschap, heide en IJsselmeer.

* Lengte: 313 km in vier dagen.

* Startpunt en eindpunt: Den Haag

* Campings
Het kampeerbosje in Leersum, Beek en Hei in Otterlo en Farm Eterna in Bilthoven

* Route GPS
http://www.routeyou.com/route/view/1130 ... ekend-mei- 2009.nl
Drie provincies in twee dagen

Rondje door Overijssel, Friesland en Drente. Bos, heide en water.

* Lengte: 184 km in twee dagen

* Start en eindpunt: Zwartsluis

* Campings
Natuurcamping Oude Willem in Oude Willem

* Route GPS
http://www.routeyou.com/route/view/1522 ... -drente.nl
Hoi,

Ja leuk. Rondje Zeist was ook leuk, maar smaakt toch naar meer. Ik verlang na een rit toch te gaan kamperen en een potje op de brander te koken. En dan lekker in een slaapzak te gaan slapen en morgen nog een stukje fietsen. Ik heb het routeboekje van de Ronde van Nederland en denk erover om die te gaan fietsen. Steeds een weekend, rond 80 km per dag. Wie heeft interesse?

Groeten,

Rutger
Rutger de bedoeling is dat er in dit draadje kant en klare routes voor fietsers komen. Erg fijn dat je het leuk hebt gehad maar daar kan ik geen tochtje op fietsen :wink:
Briljant idee.
Wim
Blanche,

Kant en klaar wordt kant en klaar Dus met routeplanning, eerste datum, onderweg camping en verder info.

Ik open wel een nieuw topic.

Groet,

Rutger
Blanche,

Ik vind het een leuk idee wat je hebt, maar ik vind het ook erg lijken op het topic wat we al hebben in het clubhuis klik link
Het verschil is wel dat het clubhuis voor leden is en jouw topic openbaar.

Ben je niet bang dat de informatie nu versnipperd raakt?
Ik vond Blanche haar idee anders heel leuk :-)

Ik kan als belgje niet op jullie clubhuis... Ik mag namelijk geen lid van de WF worden omdat ik in België woon, ben wel lid van de Vakantiefietser!
HansvanderVeeke schreef:Blanche,
Ik vind het een leuk idee wat je hebt, maar ik vind het ook erg lijken op het topic wat we al hebben in het clubhuis klik link
Het verschil is wel dat het clubhuis voor leden is en jouw topic openbaar.
Ben je niet bang dat de informatie nu versnipperd raakt?
Hoi Hans. O daar wist ik niets vanaf. Wat ik beoogde met dit draadje zijn kant en klare routes aanreiken. De informatie in jouw draadje heeft op een na een exacte route. De info in wie was waar is over het algemeen ook altijd van een algemener karakter. Pfff nu voeren we een discussie over leuk/niet leuk, gepast/niet gepast en krijg ik een stuk minder zin om nog energie te stoppen in het plaatsen van mijn overige routes. Maar sluit het draadje maar en hevel mijn bijdragen maar over als het niet op zijn plaats is.
Blanche schreef: Maar sluit het draadje maar en hevel mijn bijdragen maar over als het niet op zijn plaats is.
Hmm, dat is nu ook weer niet de bedoeling. Ik zit te zoeken naar een soort van synergie. Ik vraag me af waarom het andere draadje op een besloten forum is. Weet iemand daar nog de reden voor?

Als er geen goede reden voor is, dan voel ik er meer voor om de geschikte informatie van het andere draadje hierheen te halen omdat deze voor meer mensen toegankelijk is.
Want het blijft een leuk idee en ik heb er meerdere bijdragen voor klaar liggen :)
Annetje schreef:Ik vond Blanche haar idee anders heel leuk :-)

Ik kan als belgje niet op jullie clubhuis... Ik mag namelijk geen lid van de WF worden omdat ik in België woon, ben wel lid van de Vakantiefietser!
Even off-topic.
Anne is dit echt zo? Kunnen buitenlanders geen lid worden van de Wereldfietser of kan je als lid van de Vakantiefietser niet naar het clubhuis?

Ronald
HansvanderVeeke schreef:
Blanche schreef: Maar sluit het draadje maar en hevel mijn bijdragen maar over als het niet op zijn plaats is.
Hmm, dat is nu ook weer niet de bedoeling. Ik zit te zoeken naar een soort van synergie. Ik vraag me af waarom het andere draadje op een besloten forum is. Weet iemand daar nog de reden voor?

Als er geen goede reden voor is, dan voel ik er meer voor om de geschikte informatie van het andere draadje hierheen te halen omdat deze voor meer mensen toegankelijk is.
Want het blijft een leuk idee en ik heb er meerdere bijdragen voor klaar liggen :)
Hans waarom doen we nu zo moeilijk ? :roll:
Als we het leuk vinden om zulke concrete info te delen en als we vinden dat dit specifieke draadje best wel door iedereen kan worden ingezien, dan doen we dat toch? Plaatsen die hap (jouw routes) !! Ben benieuwd naar je bijdragen. Met leuke campings graag! Laat je wie was waar Nederland gewoon staan en is dit een draadje op zich. :wink:

Bovendien zitten we na een paar uur al op 179 hits! Dus het trekt wel :lol:
Elfstedentocht

Rondje langs de bekende steden in Friesland.

* Lengte: 250 km in drie dagen

* Start en eindpunt: Verschillende plaatsen in Friesland

* Campings
Geen idee, het was te koud om te kamperen. Er zijn wel veel Vrienden op de Fiets adressen.

* Route GPS
GPS track voor de Garmin

* Reisverslag
Kun je onder andere hier lezen.
Rondje IJsselmeer

Rondje langs dat water dit midden in Nederland ligt.
Let op, dit is een kleiner rondje dan de Zuiderzee route.

* Lengte: 240 km in drie dagen

* Start en eindpunt: Verschillende plaatsen langs de route. Wij zijn in Oudemirnum gestart.

* Campings
Geen idee, het was te koud om te kamperen. Er zijn wel veel Vrienden op de Fiets adressen.

* Route GPS
GPS track in GPX formaat

* Reisverslag
Kun je onder andere hier lezen.
Rondje Rivieren

Rondje langs door het land van Maas en Waal.
Dit is een ANWB route, maar de bewegwijzering wordt in 2010 opgeruimd.

* Lengte: 240 km in drie dagen

* Start en eindpunt: Verschillende plaatsen langs de route. Wij zijn in Wageningen gestart.

* Campings
Geen idee, het was te koud om te kamperen. Er zijn wel veel Vrienden op de Fiets adressen.

* Route GPS
GPS track in GPX formaat

* Reisverslag
Kun je onder andere hier lezen.[/quote]
Blanche schreef: Ben benieuwd naar je bijdragen. Met leuke campings graag!
Bij deze drie bijdragen van mij. Ik moet je wel teleurstellen wat betreft de campings. Ik heb een zeer sportieve vrouw met één nadeel. Ze is wat van de kouwe kant :wink: Dat wil zeggen dat ik haar bij temperaturen onder de 10 graden niet in een tentje krijg. En aangezien we dit soort tochtjes altijd in het voor- en najaar doen, vallen we vaak terug op Vrienden op de Fiets.
Je zou een tipi kunnen proberen, met kampvuurtje binnenin... :wink:
Fantastich Hans!

Maar nog mooier zou het zijn als je je gps data op een site zoals Routeyou zet. Zo is sneller te zien waar de route precies loopt en kunnen mensen zonder gps ook de route nafietsen.
Trouwens ik ben ook kouwelijk. Dikke slaapzak en thermo ondergoed daar kom je een heel end mee :wink:
6 Provincien in 3 dagen (najaar 2009)
Deze oproep daar doe ik graag aan mee. Temeer omdat ik van deze route heb genoten.
Starten waar het u het beste uitkomt.
Ik ben gestart van huis maar heb voor de route aangepast tussen Enkhuizen en Medemblik.
Zelf heb ik er 3 dagen over gedaan en had de 1e overnachting in Vila Nova in Zorgvlied en de 2e overnachting in Hotel Eden te Zutphen.
Helaas een paar flinke polders en saaie dijken maar dat wordt ruimschoots vergoed door prachtige landschappen en dorpjes.
De route is grotendeels gepland met knooppunten van de fietsrouteplanner van de Fietsersbond.
De GPS track is te downloaden op mijn homepage
http://members.quicknet.nl/janschoutsen/
mvg
Jan Schoutsen