Additionally, paste this code immediately after the opening tag: kant en klare Weekendjes weg - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

kant en klare Weekendjes weg

mqaa schreef:Dat is een leuk rondje Fedor. Heb je een gps track van deze route? Wil je hem delen?
Je hebt PB :)
Sorry allemaal, ik dacht dat iedereen de routes op strava kon zien, ook zonder account. Blijkbaar niet, helaas. Heb je interesse? Stuur me een persoonlijk bericht dan krijg je screenshots en/of gpx bestanden van de routes.

Groeten, Esther
55er schreef:Ehmmm...als ik die route's wil zien, moet ik eerst lid worden van Strava?
Sorry allemaal, ik dacht dat iedereen de routes (van mijn vorige 3 berichten) op strava kon zien, ook zonder account. Blijkbaar niet, helaas. Heb je interesse? Stuur me een persoonlijk bericht dan krijg je screenshots en/of gpx bestanden van de routes.

Groeten, Esther
Fedor schreef:Vanuit het noorden kan je ook (van Vianen tot Gorinchem, eerst aan de rechterzijde en vanaf Meerkerk aan de linkerzijde) langs het Merwedekanaal. Vrijliggend fietspad en zeer rustig weggetje.

De ontpolderingswerkzaamheden in de Noordwaard / Biesbosch zijn voorbij. Nu liggen er mooie weggetjes en fietspaden (helaas niets onverhard) tussen mooie natuur. Met een beetje kronkelen kan je er heel wat km's rijden zonder iets dubbel te doen. Ook ligt er een nieuw fietspad op de dijk van Werkendam naar Hank wat voor extra km's zorgt. Bijgevoegd een rondje van zo'n 70 km vanaf Fort Bakkerskil met veel mooie uitzichten.

Noordwaard.jpg
Hierbij de gpx track van het rondje van Fedor: https://www.dropbox.com/s/z10r0qanck5qw ... m.gpx?dl=0

Als de link niet werkt laat het me dan even weten.
Het werkt, dank je :)

Nog een paar tips
In het "kleine lusje" in de route (aan de westkant) ligt (voor de kampeerders) Natuurkampeerterrein de Knotwilg: https://www.natuurkampeerterreinen.nl/t ... -knotwilg/

Vanaf de brug naar het kleine lusje (passeer je 2 keer) zijn 's zomers tussen 1900 en 2100 zeer vaak bevers (soms op enkele meters afstand) te zien.

Tussen de elektriciteitscentrale en de brug naar het kleine lusje ligt aan de linkerkant (telelens of verrekijker is wel nodig) het grote nest van de visarenden.

Nadat je langs het Natuurkampeerterrein komt, kom je langs een uitkijktorentje. Aan de overkant van de weg is een reling waar regelmatig ijsvogeltjes op gaan zitten, en vanaf de brug die iets verderop ligt is ook kans op het zien van ijsvogeltjes.
Vandaag het rondje van Fedor gefietst. Mooi stukje Nederland hoor! Gelukkig was het water al weer wat gezakt...

Bijlagen

mqaa schreef:
zo 21 jan, 2018 17:03
Vandaag het rondje van Fedor gefietst. Mooi stukje Nederland hoor! Gelukkig was het water al weer wat gezakt...
Leuk om te lezen! :D

Had nog een ander rondje vanuit Fort Bakkerskil (of vanaf elders op het rondje):
- LF12 volgen van Fort Bakkerskil tot Woudrichem
- LF9 volgen van Woudrichem tot net voorbij Dorst
- Na het oversteken van de A27 eerst links (LF9), daarna rechts de Tilburse Baan op (anders moet je door Breda rijden)
- Na het oversteken van de grote weg rechtsaf de LF11 volgen
- Onder Dordrecht de LF11 verlaten en verder gaan op de LF12
- Deze volgen door de Biesbosch en de Noordwaard tot Fort Bakkerskil

Mooi gemeleerde route, totaal 137 km.
HansvanderVeeke schreef:
ma 21 sep, 2009 21:17
Elfstedentocht

Rondje langs de bekende steden in Friesland.

* Route GPS
GPS track voor de Garmin
Hans,

Ik vind dit wel een interessant topic om zelf ook kortere tochten van enkele dagen door het grensgebied tussen Nederland en België (en ook wat verder: 2 lussen vanuit Maastricht door de Ardennen) voor te stellen. Maar hoe heb je het *.gdb bestand ingevoegd? Ik kan enkel foto's (extensie jpg, jpeg, png of gif) toevoegen en geen routes. En dat is nu juist het interessante aan deze topic: kant en klare tochten.

Dank,

Jan.
Jan,

Als je iets anders dan een foto wilt toevoegen, dan zul je het zelf ergens moeten (laten) hosten.
Ik heb de track op mijn eigen site staan en link er dan heen. Een track kun je ook op een van de online sites voor tracks zetten, openbaar maken en dan daarheen linken.

Heb ik het zo voldoende uitgelegd?