Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Goedkoop met de boot naar Engeland? - Forum Wereldfietser

Goedkoop met de boot naar Engeland?

Is het (nog) mogelijk om de boot naar Engeland te nemen zonder een hut te reserveren en zo een beetje goedkoop te reizen? Ik herinner me dat ik dat in het verleden wel eens gedaan heb (vanuit Sheerness), maar als ik nu via internet een ticket wil boeken kan dat alleen door ook een hut te reserveren.

Thx
dagboot hoek v holland-harwich zal een stuk goedkoper zijn dan rtd-hull

Om 3 uur s'ochtends via Calais is vast nog voodeliger, maar dan kom je voor de meeste bestemmingen aan de verkeerde kant van London uit
Op de nacht boten Hull-Rotterdam en IJmuiden-Newcastle is het een paar jaar niet meer mogelijk om alleen een slaap stoel te boeken, helaas.

Ik geloof wel bij de rest dat het wel mogelijk is, maar als je in de noorden van Engeland wil zijn heb je hier niet zo veel aan.

Succes
Stena Line heeft een dagboot van Hoek van Holland naar Harwich.
Voor een fiets mee moet je boeken als voetpassagier en daarna bellen voor de fiets.
www.stenaline.nl
bert sitters schreef:Stena Line heeft een dagboot van Hoek van Holland naar Harwich.
Voor een fiets mee moet je boeken als voetpassagier en daarna bellen voor de fiets.
http://www.stenaline.nl
Je kunt ook boeken: voor jezelf en voor je fiets in de Treinreiswinkel, Singel 393 te Amsterdam.
Bedankt voor de reacties. Het ging mij inderdaad om een bootreis naar Hull of Newcastle. Het plan is nu (om de kosten een beetje te drukken) een fietsreisje van Harwich naar Hull of naar Newcastle (of omgekeerd). Dus 1 dagboot en 1 nachtboot.
Peter Rodenburg schreef:Bedankt voor de reacties. Het ging mij inderdaad om een bootreis naar Hull of Newcastle. Het plan is nu (om de kosten een beetje te drukken) een fietsreisje van Harwich naar Hull of naar Newcastle (of omgekeerd). Dus 1 dagboot en 1 nachtboot.
De kaartjes op de nachtboten voor een overtocht zonder hutaccommodatie zijn afgeschaft, omdat deze teveel goedkoop lallend en brallend zuippubliek aantrokken, waar de overige passagiers hinder van ondervonden.
Ja, of omdat de winstmarges te klein waren... :wink:

Jammer in ieder geval.
bert sitters schreef:
De kaartjes op de nachtboten voor een overtocht zonder hutaccommodatie zijn afgeschaft, omdat deze teveel goedkoop
gezien de prijzen die aan boord gehanteerd worden lijkt goedkoop hier niet van toepassing
lallend en brallend zuippubliek aantrokken, waar de overige passagiers hinder van ondervonden.
Het zuippubliek gaat nog, maar de herrie van het derderangs dans en stemmingsorkest en de totale afwezigheid van een rustige zitplaats maken een bootreis nog altijd tot een belevenis ;)
Wij zijn van Rotterdam naar Hull gevaren P&O:
- schone, ruime boot met redelijk wat ruimte om rustig te zitten
- prijzen zijn in UK ponden en daardoor nu redelijk laag
- als je met euro's betaalt krijg je een slechte koers.
En terug van Newcastle naar IJmuiden
- boot die wij hadden was vrij viezig en had vrijwel geen ruimte om zonder muziek of etensaanbod (en reuk) te zitten
- prijzen zijn in Euro en alles is vrij duur

Wil je echt veel eten dan is het buffet wel aan te raden (hoewel we het deze keer niet genomen hebben).