Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Wel tijdig boeken, want anders zijn de goedkope 'sparnight-tickets' uitverkocht!bikelike schreef:Geen idee, maar ik weet wel dat je voor een habbekrats met de trein en de fiets naar Kopenhagen kan reizen, wat dichtbij het zuiden van Zweden is. Kijk maar op de website van de treinreiswinkel.
Denk eens aan het natuurpark Glaskogen dichtbij Arvika. Erg mooi voor een weekje fietsen en relatief dichtbij. In de laatste Bike&Trekking staat er een reisverslagje over dit gebied. (ook goed te combineren met een kanotocht op één van de meren).Kees Karsten schreef:Ik heb het plan voor een fietsvakantie in de uitgestrekte bosssen met HERFSTkleuren eind september/begin oktober a.s..
We gaan altijd wild kamperen en hopen te genieten van mooie herfstbossen Wie weet waar je in Zweden dan het beste kunt fietsen in die periode?
Er is in voorjaar 2006 een nieuw fietspad op een oude spoorbaan geopend, van Karlstad naar Uddeholm in de Zweedse provincie Värmland, lengte 90 km. Het heet Klarälvsbanan, genoemd naar de rivier Klarälven. In september 2006 heb ik daar gefietst onder spetterende mooie herfstkleuren. Echt fotogeniek met "Indian summer"-plaatjes. In juni 2007 heb ik daar nog eens gefietst. Kijk eens op www.klaralvsbanan.seKees Karsten schreef:Ik heb het plan voor een fietsvakantie in de uitgestrekte bosssen met HERFSTkleuren eind september/begin oktober a.s..
We gaan altijd wild kamperen en hopen te genieten van mooie herfstbossen Wie weet waar je in Zweden dan het beste kunt fietsen in die periode?
Ik heb vandaag mijn dia's over de Klarälvsbanan (van juni 2006, september 2006 en juni 2007) bij elkaar gezocht en gescand. Kijk maar naar de fraaie foto's van de Klarälven in het schitterende land Zweden:Martin E. van Doornik schreef:Er is in voorjaar 2006 een nieuw fietspad op een oude spoorbaan geopend, van Karlstad naar Uddeholm in de Zweedse provincie Värmland, lengte 90 km. Het heet Klarälvsbanan, genoemd naar de rivier Klarälven. In september 2006 heb ik daar gefietst onder spetterende mooie herfstkleuren. Echt fotogeniek met "Indian summer"-plaatjes. In juni 2007 heb ik daar nog eens gefietst. Kijk eens op www.klaralvsbanan.seKees Karsten schreef:Ik heb het plan voor een fietsvakantie in de uitgestrekte bosssen met HERFSTkleuren eind september/begin oktober a.s..
Het beste is in september te doen, dan zijn de meeste paddestoelen nog aanwezig en de bomen in herfstkleuren op hun mooist. In oktober is het na 4 uur 's middags al te koud. Ik bezit namelijk in Värmland een tweede huis. Daar heb ik nog een fiets staan.
Hoe er te komen? Fietsdrager mee op je auto. Karlstad ligt op ca. 250 km ten NO van Göteborg.