Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Loire drukte in juni - Forum Wereldfietser

Loire drukte in juni

We willen tweede helft van juni in Frankrijk twee weken gaan fietsen en kamperen. De Loire vallei lijkt een mooie optie maar ook erg bekend en veel georganiseerde reizen. We willen vooral niet in een e-bike file terecht komen.

Heeft iemand ervaring met deze route in juni?

Groet Jaap
Juni valt nog mee. De grote meute komt na 14 juli. Langs de Loire zijn campings zat en ze zijn allemaal ingesteld op fietsers: Accueil Vélo.(fietsers welkom).
Niets aan de hand! Fietsen blijft er uitzonderlijk, maar net ietsje minder als in de rest van Frankrijk. :D
De tweede helft van juli 2017 hebben wij langs de Loire gefietst van Angers (net niet aan de Loire) naar Saumur. En ja, je ziet wel eens wat fietsers, maar absoluut niet druk / hinderlijk.
Het is natuurlijk 5 jaar geleden, toen waren er nog niet zoveel e-bikes, maar ik zou me geen zorgen maken over een e-bike file.
Hier idem. Eind juni heb ik vaker kast gehad van nog gesloten en lege campings dan volle.
Het zou fijn zijn voor toeristisch Frankrijk als hun seizoen een wat langer werd dan van 14-7 tot 31-8.
Enorme fietsfile, langs de Loire. 6 juli 2019. Maar gelukkig geen e-bike gezien. :)

Afbeelding

Zonder gekheid: eind juni is een mooie periode om in Frankrijk te fietsen. Ga zelf dit jaar ook weer.
non-fixie schreef:
zo 22 mei, 2022 00:23
Zonder gekheid: eind juni is een mooie periode om in Frankrijk te fietsen. Ga zelf dit jaar ook weer.
Eens.
Vanaf pak-em-beet 10 juni tot 10 juli is het nog vrij rustig, alle bergpassen zijn open, geen plaatsgebrek op campings.
Bovendien is het in die periode heerlijk weer, nog lekker fris en brandt je niet van je fiets af.
Dank jullie wel, we zijn gerustgesteld en gaan daar fietsen.

Groet Jaap