Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Balkan kustroute - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Balkan kustroute

Sander de Eerste schreef:
di 27 jul, 2021 21:17
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de route? Ik ben van plan over 4 weken te vertrekken. Benieuwd naar jullie ervaringen m.b.t:

-kamperen langs de route;
-kwaliteit wegdek;
-drukte?
-ov

Kom maar op met die verhalen! :)
Misschien heb je wat aan mijn reisverslag
Wij zijn net terug van onze route door Kroatië (boekje Balkanroute). Start in Zagreb, in 3 dagen fietsen naar Karlobag en daar de boot op naar het eiland Pag. Daar ingepikt op de route van het boekje. Een leuke vakantie met veel afwisseling; kust en binnenland. Wij reden ook naar Mostar en daarna naar Dubrovnik. Ook nog Kotor meegenomen en daarna terug naar huis.
Laatste deel van de vakantie was wel erg warm. Hartelijk dank aan de routemaker.
@Regine, dan heb je wel heel hard gefietst en heb je weinig tot niets gezien, en juist het binnenland is zo mooi, alleen al voor Plitvice heb je een dag nodig.
De tovenaar schreef:
za 31 jul, 2021 20:44
Misschien heb je wat aan mijn reisverslag
[/quote]

Leuk! Al even zitten kijken naar de filmpjes. Fijne muziek er ook bij :)
_Peter_ schreef:
vr 30 jul, 2021 23:51
Als de Bora, of een andere harde wind waait gooien ze gewoon de boel dicht, je kan dan zo maar vast zitten op een eiland. Als je kijkt op:
http://www.ferrycres.com/index-eng.php voor het trajekt (die vaart dus bijna constant)
https://www.jadrolinija.hr/en/ferry-croatia zoekt dan zie je 4 afvaarten per dag naar Rab vanaf Krk (Valbiska)
Naar het vaste land is ook weer een pontje
Van Split naar Vela Luka maar 2 per dag (op de catamaran nemen ze geen fietsen meer mee) (ook jadrolinja)
Van KORČULA (DOMINČE) naar Orebic (ook jadrolinja)

Vel plezier en neem voldoende zonnebrand mee.
Bedankt, fijne tips!
@Peter: wij hebben zeker niet hard gefietst vooral veel geklommen :) Van Zagreb naar de kust waren al 3 dagen binnenland. Ook het nationaal park KRK meegenomen. Ook de Ciro route was mooi binnenland. Je moet nu eenmaal keuzes maken. Wij vonden het alvast super!