Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nu brooks bij halfords - Forum Wereldfietser

Nu brooks bij halfords

Nu in de nieuwe folder van halfords: een brooks (ik denk flyer)
voor: 49.99 in Nl en 56.99 in Be.
http://www.halfords.be/Documents/Halfor ... el1001.pdf

Ziet er eerder uit als een (brede) B66, voor traditionele zadelpen.
Wim

Willem Jongman schreef:Ziet er eerder uit als een (brede) B66, voor traditionele zadelpen.
Wim

Ja, de info op Halfords is ook wat onduidelijk hierover. Type Brooks en bevestigingsmogelijkheid had niet misstaan.

Zag trouwens vanmiddag ook een leren zadel bij de lokale fietswinkel voor 40 euro. Ik ben de naam alleen even kwijt. Leek op een Brooks maar was van een ander. Weet jij vast wel?

Lepper?

Willem Jongman schreef:Lepper?

precies!


Is dat wat?

Ik wil deze draad niet "hijacken', maar een beetje heeft er er wel mee te maken: ik zag tot mijn ontsteltenis dat het twee jaar oude Flyer (Brooks) zadel van mijn vriendin er eigenlijk minder goed uit zag dan mijn twaalf jaar oude Conquest (ook Brooks).
Het grootste verschil dat "obvious" is: de dikte van het leer. Mijn zadeldek is behoorlijk wat dikker (en stugger) dan het hare. Zijn alle Brookszadels tegenwoordig zo dun? Ik vind dat namelijk wel een substantiële achteruitgang... Ik heb ook ooit een mooie, dikke, lepper gezien. Wellicht hebben zij wel het dikke leer behouden?

Over die Halfords advertentie: ik vind het veelbetekenend dat "Brooks" tussen aanhalingstekens staat. Meer een type-, dan een merknaam dus...

De dikte van het leer varieert per zadel. Dunner leer heeft voor en nadelen. Dunner leer is eerder ingereden, goedkoper, maar ook eerder versleten. Aan jou de keuze dus.

Was vandaag bij halfords en het gaat inderdaad om een echt brooks zadel, type B66