Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop: Santos Cross Lite (gravelracer) - Forum Wereldfietser

Te koop: Santos Cross Lite (gravelracer)

Te koop: Santos Cross Lite (Multifunctionele gravelracer)
Maat S
Kleur: ice blue
- Aluminium frame,
- Adventure aluminium voorvork met div. nokjes voor (bike-) bepakking
- Volledige bepakking en/ of bikepacking mogelijk,
- Hydraulische schijfremmen met raceshifters (beiden Sram)
- Zwarte Rohloffnaaf, 14 versnellingen
- Carbon riem aandrijving
- 36 spaaks wielen (zwarte alminium velgen) nu afgemonteerd met 30 mm Schwalbe Pro One buitenbanden.
Crossl Lite is geschikt voor weg of in terrein. Fiets kan worden uitgerust met dragers. Velgen geschikt voor bredere banden (35-60 mm mogelijk).

Vraagprijs 5250,-
Bouwjaar maart 2022

Bijlagen

Mooie fiets maar voorzichtig dus met die 30mm pro one banden want die zijn eigenlijk gewoon niet compatibel (met deze velg en eigenlijk ook niet echt met de geometrie van het frame). Verkoper, ik zou er even een setje bredere banden op zetten, dat verkoopt vast makkelijker voor deze prijs. Zeker als iemand eerst wil proefrijden. De cross lite is geen racefiets.
Wat is de reden dat ie weggaat? Maart 2022 vind ik behoorlijk recent.
En laat ik even voor mijzelf spreken: voor deze vraagprijs was ik voor een nieuwe fiets gaan kijken.
In de Santos configurator kom ik op een nieuwprijs van 6900 euro. Ik kan er 100 euro naast zitten.
R!k schreef:
za 10 dec, 2022 14:08
[...] maar voorzichtig dus met die 30mm pro one banden want die zijn eigenlijk gewoon niet compatibel (met deze velg en eigenlijk ook niet echt met de geometrie van het frame). [...]
Dat ligt er maar net aan wat voor velg ze gebruikt hebben. Vroeger werd dat best duidelijk omschreven in de Santos Configurator met merk en type, tegenwoordig moet je het doen met termen als 'sterk' of 'extra sterk' of 'supersterk vakantiewiel', wat voor veel klanten ook gewoon voldoende is als omschrijving. En anders kan de fietsenwinkel daar vast wel wat meer over vertellen bij aanschaf van een nieuwe. Er zijn tegenwoordig best wat verschillende mogelijkheden aan velgen te kiezen in de configurator van zo'n Cross Lite...

Bij sommige velgkeuzes vermeldt men dan wel de binnenbreedte, de in de configurator genoemde 26mm en 33mm opties zouden bijvoorbeeld best Rad15 Storm26 en Storm33 kunnen zijn die je onder andere ook bij idworx wel eens tegenkomt. Maar bij andere velgen wordt dan weer niets vermeld.

Ik zou het niet van een foto af kunnen zien wat er precies gebruikt is. Het lijken in dit geval Ryde stickertjes te zijn, met voorop een Andra 321 vermelding? Maar misschien heb jij betere ogen, of wellicht zelfs wel die fiets in elkaar gezet, verkocht en/of afgeleverd? ;)

Niet specifiek omschrijven van onderdelen met merk&type geeft voor de fabrikant natuurlijk ook wel ruimte om te switchen van leverancier bij bijvoorbeeld beperkte voorraden of het vinden van een goedkopere, sterkere en/of lichtere optie.
jwkeij schreef:
zo 11 dec, 2022 23:22

En laat ik even voor mijzelf spreken: voor deze vraagprijs was ik voor een nieuwe fiets gaan kijken.
Ach, de kop eraf kan ook bij dit soort prijzen wel best lekker zijn. Zo heb ik zelf nog nooit een nieuwe fiets gekocht, dat laat ik iemand anders wel doen ;) Als je in de markt bent voor zo'n fiets, je het prijsverschil met een nieuwe bevalt, dit je maat is en de kleur je zint...
jwkeij schreef:
ma 12 dec, 2022 08:59
Het blijft 'maar' een alu frame met onderdelen eraan geschroefd. Dan vind ik 7000,- nogál wat geld. Ruim 5000,- vijfduizend(!) euro neerleggen voor een tweedehands aluminium fiets? Mij niet gezien.
Tsja, smaken verschillen. Maar om daarover nou in andermans verkooptopic de degens te kruisen...?
Gerard Hazebroek schreef:
do 08 dec, 2022 17:49
Te koop: Santos Cross Lite
Succes met de verkoop! :-)
R!k schreef:
za 10 dec, 2022 14:08
Mooie fiets maar voorzichtig dus met die 30mm pro one banden want die zijn eigenlijk gewoon niet compatibel
Terechte opmerking, voorzichtig is wel prima uitgedrukt.
Uitgaande van de geometriegetalletjes van S komt hart pedaal in de laagste stand met deze banden op maximaal 100mm boven de grond. Met 175mm cranks en ingeveerde banden nog wat minder. Dat houdt niet over. Crash op een testrit omdat iemand daar niet helemaal op rekende zou jammer zijn.
@ Jurr: Lees nu toch ook terug, dat ik er met gestrekt been inga. Is totaal niet mijn bedoeling. Zie het als verbazing over de vraagprijs. :wink:

@ Grandonneur: 1x gehad met de verkoop van mijn oude Surly. Dame in kwestie wilde 'm gelukkig sowieso wel overnemen. Maar anders sta je mooi te kijken met je te verkopen fiets aan gort.

@TS Succes met de verkoop, want zo'n Santos raak je heus wel kwijt. (maar niet aan mij)

@HenkS: Is algemeen bekend, toch? Ach, Trek, Cannondale en Specialized hebben daar ook een handje van. 15.000,- voor een racefiets is al lang niet raar meer.
Dat de banden zo slecht passen bij de fiets dat je moet oppassen met een testrit vind ik zowel voor verkopende als kopende partij toch wel een nuttige opmerking.
Beste Wereldfietsers,

Met belangstelling jullie reacties en discussie gelezen. Reden dat de fiets te koop is, is gelegen in het feit dat mijn vrouw een andere fiets gekocht heeft. De Santos wordt daarom ingeruild. Dat zal begin januari '23 zijn beslag krijgen. Mijn vrouw fietst ook bij een toerclub en voor die tak van sport voldoet deze fiets niet aan haar wensen. Vandaar!
En niet onbelangrijk; vraagprijs is inmiddels gezakt naar 4950,-. Voor dat geld krijgt de fiets ook nog een servicebeurt bij de erkende Santos dealer.
Take it or leave it.

Met vr. groet.
Ik zou voor de verkoop toch nog eens overwegen er passende banden op te zetten. Succes met de verkoop!
In dit onderwerp is een aantal berichten verwijderd omdat ze niet (meer) ter zake doende waren.

Moderator
Na mijn melding dat ik een aantal reacties op de advertentie heb verwijderd omdat ze niet (meer) ter zake doende waren, werden er toch nog reacties geplaatst die niet aan de volgende forumregels voldeden:

3C Reacties op advertenties
Je kunt reageren op een advertentie als je verduidelijking van het aangebodene wilt hebben of een andere vraag over het product hebt. Als het een relevante vraag is, dan is de verkoper verplicht hier binnen een week antwoord op te geven. Gebeurt dit niet, dan kan de moderator de advertentie verwijderen.
Ben je geïnteresseerd in aankoop van het gebodene, neem dan contact op via PB en/of email.
3D Overige reacties
Overige reacties op een advertentie zijn niet toegestaan en worden verwijderd. Wil je een discussie voeren over een aangeboden product, dan kan dit elders op het forum.


Reacties die niet in voldoende mate in overeenstemming waren met het bovenstaande, zijn verwijderd.

Moderator