Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gestolen: Giant Terrago kleur roze (cyclaam/fuchsia) - Forum Wereldfietser

Gestolen: Giant Terrago kleur roze (cyclaam/fuchsia)

De Giant Terrago die ik nog maar enkele weken had is vanavond tussen 17.00 en 19.00 gestolen bij de bibliotheek in Winterswijk.

Dit is de eerste keer dat een fiets van mij is gestolen.

Hieronder een foto genomen kort voor het incident. Ik had net de banden en pedalen gewisseld.

Tips hoe hiermee om te gaan heel graag.
D5DA7AE1-84D2-4387-B36D-9B0802A5903D.png
He bah, da's naar! Nog specifieke kenmerken naast de Big Ben banden?

Als je aangifte doet met framenummer komt je fiets uiteindelijk ook in het fietsdiefstal register:

https://fdr.rdw.nl
Jurr schreef:
di 08 nov, 2022 19:56
Nog specifieke kenmerken naast de Big Ben banden?
Een knetterroze Giant Terrago die wrrkelijk nagelnieuw uitziet? Die herken je van een kilometer.

Wat ontzettend *** dat je fiets gejat is.
Zonde!

Gewoon uit interesse: Hoe stond hij op slot?
Jurr schreef:
di 08 nov, 2022 19:56
Als je aangifte doet met framenummer komt je fiets uiteindelijk ook in het fietsdiefstal register:
Ik ben zelf niet precies op de hoogte van de laatste procedures.
Volgens Google is het fietsfiefstalregister een database voor kopers die willen weten of een fiets van diefstal afkomstig is.

Verder zegt Google dat de politie een GOR kent
Registreer nu je fiets in het Gestolen Objecten Register. Oa politie, justitie & particulieren worden geïnformeerd over gestolen fiets in het GOR. Fietsdiefstal registratie. GOR registratie fiets. Je fiets direct online. Snel je fiets registreren. Services: Registreer gestolen fiets, Stop heling fietsen, Controle gestolen fietsen.
https://gestolenobjectenregister.nl/reg ... gJM8vD_BwE
Me dunkt, we gaan in ieder geval voor je kijken op Marktplaats.
Wie weet duikt 'ie binnenkort op.

Interessant trouwens van die registers van gestolen voorwerpen/fietsen.
Dank voor het medeleven.

Ik zal nog extra nadenken over herkenbaarheden vd fiets. Een specifieke beschadiging kan ik me herrineren.

Stond op een kabelslot aan een paal. Doorgeknipt.

Ik houd marktplaats ook in de gaten.
Velotraumer schreef:
di 08 nov, 2022 22:39
Stond op een kabelslot aan een paal. Doorgeknipt.
Hmmm keurig vastgemaakt dus niet zomaar een meeneem-dief. Het wordt steeds lastiger om je fiets onbeheerd achter te laten :cry:
Is het nog een idee om een gestolen-fiets-advertentie te plaatsen op marktplaats? Zoals je dat wel vaker ziet.
Of beter wachten tot de gek hem misschien zelf te koop zet?
@ Velotraumer, wat een balen zeg. En dat nog wel in Winterswijk... :(

Wie weet...?
Jan
Jurr schreef:
di 08 nov, 2022 19:56
Nog specifieke kenmerken naast de Big Ben banden?
Op moment van verdwijning de volgende kenmerken:

Gaint Terrago
Bouwjaar 1992
Framemaat 57
Kleur cyclaam/fuchsia (paars-achtige rood/roze tint)
26” wielen, geheel zilverkleurig evenals naven en spaken
Schwalbe BigBen banden maat 26x2.35
Schrader ventielen
Recht stuur met originele kunststof rem/schakel verstellers
Stuurpen in de kleur van het frame
3x7 versnellingsgroep
Biopace SG crankstel
Shimano Exage LX400 achterderailleur
KMC Z ketting
Zilverkleurige zadelpen
Wellgo platform pedalen
Selle Italia zadel met klein Italiaans vlaggetje op zadelrails

Kenmerkende beschadiging op de bovenbuis (aandrijfkant) door de letters ‘Terrago’ heen Beschadiging zit enigszins op een rij en nagenoeg door de lak heen, waarbij geringe roestvorming zichtbaar is.

De andere kant van de bovenbuis heeft een kleine (enkele millimeters) diepere beschadiging waar enigszins een nagel in past.

Tevens opvallende slijtage plek (aandrijfkant) op de liggende achtervork vlak achter de tandwielen.

Verder her en der verspreid over het frame enkele beschadigingen die m.i. opvallen doordat deze veelal door de lak heen zitten, waardoor het blanke staal zichtbaar is.

De fiets valt over-all op door de mooie en nagenoeg originele staat waarin deze verkeerd. Er is weinig tot geen roest aanwezig.
7FB068DD-AC85-4AA5-9BA0-740129C9A246.png
A15F566A-7D82-4B78-8BA2-5A44F6C0E123.png
Het is niet de fiets die je kwijt bent.
En ook niet dezelfde kleur.
Maar misschien een leuke vervanger

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... untainbike
Dat een fiets op MP niet dezelfde kleur heeft zegt niet alles. Dieven/helers willen nog wel eens met een spuitbus aan de slag gaan.

Dat weet ik uit ervaring, toen ik onze gestolen fiets aan de hand van andere kenmerken (dan het overgespoten frame) toch herkende. Dit leverde vervolgens een interessante 'geef mijn fiets terug-ervaring' op:
viewtopic.php?f=23&t=33870#p346495
Beste mensen, het is echt vrijwel niet te geloven...ik heb haar teruggevonden.

Vanavond stond ze met twee lekke banden en zonder slot op me te wachten in de fietsenstalling van het station. Hemelsbreed iets meer dan 50m verwijderd van de plek waar ze werd gestolen. Ik kon mijn ogen niet geloven. Een vriendin van me heeft ons veillig thuisgebracht.

Alles zit er nog op en aan. Op het eerste gezicht ook in goede staat, op de banden na dan.

Tjonge, wat een opluchting, wat een verhaal. Ik moet er nog even van bijkomen. Maar wat ben ik blij en dankbaar!!!
Wat een verhaal inderdaad. Gefeliciteerd!
Ga je nog de politie bellen voor het geval dat je op camera staat terwijl je je eigen fiets jat?
Leon schreef:
vr 18 nov, 2022 21:56
Wat een verhaal inderdaad. Gefeliciteerd!
Ga je nog de politie bellen voor het geval dat je op camera staat terwijl je je eigen fiets jat?
Hartelijk dank! Is dat laatste verstandig? Ik had aangifte gedaan in ieder geval.
Het komt zomaar in me op, geen ervaring. Gelukkig heb je overtuigend bewijs dat het jouw fiets is, zelfs dit draadje.
Tsja, weet het ook niet. Voel er niet direct iets voor. Ik jat denk ik niet echt iets, maar neem de fiets slechts terug van degene die hem even geleend/verplaatst had :wink:
Fijn! Gelukkig hou je hier geen velotrauma aan over...
Bizar. Ben echt blij voor je, kan me levendig indenken welke emoties je zoal mee te maken hebt gehad.

Mooi wat extra aandacht geven komende tijd en dan een lekker stukje fietsen 8)