Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gestolen: Giant Terrago kleur roze (cyclaam/fuchsia) - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Gestolen: Giant Terrago kleur roze (cyclaam/fuchsia)

Velotraumer schreef:
vr 18 nov, 2022 21:59
Leon schreef:
vr 18 nov, 2022 21:56
Wat een verhaal inderdaad. Gefeliciteerd!
Ga je nog de politie bellen voor het geval dat je op camera staat terwijl je je eigen fiets jat?
Hartelijk dank! Is dat laatste verstandig? Ik had aangifte gedaan in ieder geval.
Gefeliciteerd!!!! Maar als je aangifte gedaan hebt, dan is het niet meer dan normaal dat je ook meldt dat je je fiets weer terug hebt, toch?
Velotraumer schreef:
vr 18 nov, 2022 22:10
Tsja, weet het ook niet. Voel er niet direct iets voor. Ik jat denk ik niet echt iets, maar neem de fiets slechts terug van degene die hem even geleend/verplaatst had :wink:
Gefeliciteerd!

Jan
Polling schreef:
vr 18 nov, 2022 23:18
Gefeliciteerd!!!! Maar als je aangifte gedaan hebt, dan is het niet meer dan normaal dat je ook meldt dat je je fiets weer terug hebt, toch?
De aangifte is een online, statisch, gebeuren. Of ik dat nu kan intrekken met een druk op de knop en/of aangeven waarom. Geen idee. Kijk er morgen naar.
Als je dat via je digid gedaan hebt kan dat dacht ik wel.
Weet ook niet of je het framenummer wist bij de aangifte.
Anders staat deze misschien als gestolen in het FDR register.
En bij een controle van de politie op straat kan je dan een hoop ellende krijgen.
Hoe groot is de kans dat de politie op straat een fiets controleert? Nihil, zou ik zeggen. Ik zou me er niet druk om maken. Banden plakken, oppompen en fietsen met dat ding!
willem.m schreef:
za 19 nov, 2022 09:36
Ik zou me er niet druk om maken….,fietsen met dat ding!
Daar ben ik het wel mee eens. Ik zal nog even voorzichtig informeren, maar als het te lastig wordt laat maar.
willem.m schreef:
za 19 nov, 2022 09:36
Hoe groot is de kans dat de politie op straat een fiets controleert? Nihil, zou ik zeggen. Ik zou me er niet druk om maken. Banden plakken, oppompen en fietsen met dat ding!
Dan had je in de eerste plaats al geen aangifte hoeven doen, want de kans dat je er nu problemen mee krijgt is dezelfde als de kans dat de politie de fiets zou vinden toen hij nog gestolen was.
Leon schreef:
za 19 nov, 2022 10:05
Dan had je in de eerste plaats al geen aangifte hoeven doen...
Wie bedoel je met "je"?
Velotraumer, maar ook in het algemeen. Niet jou.
Mooi te horen dat 'ie weer terecht is (-:

Blijft een leuke fiets.

En als je 0900-8844 belt, geen spoed wel politie, dan kunnen ze daar vast wel even je fiets als teruggevonden melden bij je aangifte.
Helemaal goed gekomen. Zojuist gebeld met het landelijke nummer. Teruggebeld door de lokale collega’s en telefonisch afgehandeld. Fiets staat als teruggevonden geregistreerd en aangifte is afgesloten.

Nogmaals veel dank aan iedereen!! 🙏
Mooi dat de fiets weer terug is :)

Wat bezielt sommigen toch. Fiets jatten, afrijden en dumpen.
Fijn dat je je fiets terug hebt!
Heb zelf ook wel eens nog heel lang gefrustreerd naar mijn gestolen 2 maanden oude Miyata randonneur uitgekeken…
Een paar jaar later in 1992 eerst het beste beugelslot dat verkrijgbaar was gekocht (annex tentharinghamer) en toen pas mijn fuchsia Terrago. Nog steeds een leuke fiets ;-)

Vroeg me af met wat voor kabelslot je je fiets had vastgezet en hoe: hoog/laag aan frame, strak/los gewikkeld?
En hoe hij was geforceerd? Doorgeknipt of de cilinder met een truc opengekregen?

Ik probeer te begrijpen hoe een je een fiets vol vertrouwen ergens vast zet. Dat hij toch gestolen en daarna achteloos ergens achter gelaten wordt. Wat voor mensen doen dat en hoe?
Wat voor reputatie heeft Winterswijk en specifiek bepaalde locaties?
Als het gespreksonderwerp fietsendiefstal eens in gezelschap opduikt hoor je de raarste achteraf verhalen. Over busjes die compleet worden volgeladen en over de grens verdwijnen. Het bestaan van lopers voor bepaalde sloten. Locaties die gegarandeerd diefstal gevoelig zijn. Iedereen weet het blijkbaar behalve degene van wie de fiets gestolen wordt. Goedkope fietsen die gestolen worden terwijl er een veel duurdere naast staat. Hoe zelfs uit een met een pasjessysteem uitgeruste bedrijfsstalling fietsen 'verdwijnen'. enz. De fietsersbond schrijft er ook wel eens over. 550.000 gestolen fietsen vorig jaar is ook niet mis.

Zelf hannes ik ook wel eens met het inschatten van de kans op fietsen diefstal.
Mijn meest noodzakelijke dagelijkse fiets, een 'trekkingbike' met een dagwaarde van misschien nog 350 euro is voorzien van een goedgekeurd ringslot en inmiddels eigenlijk overbodige verzekering. Ik sleep regelmatig een 10 jaar oude Abus Expedtion chain (100 cm en 1,1 kg die precies in een opengesneden bidon past) extra mee als ik ergens stal met een in mijn ogen hoger diefstal risico. En dan zet je hem in het rek naast een superdeluxe fiets van duizenden euro's die enkel op het ringslot vast staat.
En dan die rare afweging die je moet maken als je een mooie onverzekerde lichtgewicht fiets hebt. Je maakt een lange dagtoer en je weet dat je onderweg ergens gaat stoppen. Gaat dat simpele 350 gram slotje genoeg beveiliging bieden of toch maar die van ART 3 en 2 kg meenemen?
Bij de bieb van Winterswijk op een dinsdag tussen 17 en 19 uur waarschijnlijk die van 2 kg….

Ben benieuwd wat je volgende slot gaat worden en of je stallings stress groter is geworden?
Op de ferry in Engeland aangekomen ook wel eens het kabelslot doorgeknipt zien worden van een medefietser die niet meer wist in welk van de fietstassen die sleutel nou zat... dat ging best rap met mijn reisformaat kniptang ;)

Uiteindelijk nog best een lange rij bij de paspoortcontrole, hij had best nog even de complete inhoud van de fietstassen over het dek kunnen uitspreiden om toch de sleutel te vinden (-: Maar ach, die twee Koga's waren zo wel rap bevrijd ;)
Ik denk dat de roze fiets is gestolen door een niet zo snuggere dief (geniale dieven hoeven zich niet bezig te houden met dit soort werk) die een blinkende fiets zag en dacht de slag van de maand te slaan. Toen hij het ding vervolgens probeerde te slijten zagen de helers wel hoe oud de fiets was en hebben de dief verteld dat hij er nog geen twee tientjes voor zou krijgen. Die helers zijn een trapje slimmer, maar veel slimmer is dat ook weer niet. Daarna gebeurde er niet zo veel meer mee.

Mijn stadsfiets is ook eens gestolen omdat de sleutel uit mijn broekzak viel. Achteraf blij want het rammelding zal niemand gelukkig hebben gemaakt en ik kocht voor weinig een mooie opknapper bij de fietsenmaker en kwam er beter uit.
cyclos schreef:
za 19 nov, 2022 17:35

Ben benieuwd… of je stallings stress groter is geworden?
Dat sowieso. En kan later nog op je andere vragen ingaan, maar houd het vandaag even voor gezien.
willem.m schreef:
za 19 nov, 2022 09:36
Hoe groot is de kans dat de politie op straat een fiets controleert? Nihil, zou ik zeggen. Ik zou me er niet druk om maken. Banden plakken, oppompen en fietsen met dat ding!
Hangt er vanaf hoe je er uitziet. Wij verkopen goede fietsen aan onze cliënten , en raden ze aan het aankoopbewijs bij zich te hebben. De politie heeft al verschillende fietsen in beslag genomen op verdenking van diefstal, zonder bewijs.
Dat is dan nieuwe informatie voor mij.
Ook voor mij.
Dus je fietst op straat met je eigen fiets, er komt een agent en die pakt je je eigen fiets af omdat je niet ter plekke kunt bewijzen dat het de jouwe is? Ik denk dat je zo 99,999% van de fietsen in beslag kunt nemen.
er zijn meerdere vormen/soorten eigendom: economisch, fysiek, intellectueel, andere(?). even goegelen of een jurist (m/v/x) raadplegen. (koffie, geduld en portemonnee meenemen :wink: )