Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop: Hilleberg Nallo 2GT - Forum Wereldfietser

Te koop: Hilleberg Nallo 2GT

Te koop aangeboden:

Hilleberg Nallo 2GT.

Gisteren gekocht via Marktplaats (als een Nallo 3GT, maar bleek uiteindelijk de kleinere Nallo 2GT te zijn...). Helaas is de Nallo 2GT te klein voor ons. Leeftijd is onbekend (volgens de vorige eigenaar is de tent +/- 8 jaar oud, maar volgens een forumlid is de tent aan het label te zien waarschijnlijk een stuk ouder). De tent is door de vorige eigenaar gebruikt voor wandelvakanties, dus heeft geen dagen in de brandende zon gestaan.

De tent heeft slijtage, met name 4 kleine gaatjes in de buitentent, te zien op de foto's.
De aluminium haringen hebben ook hun beste tijd gehad, de meesten zijn aardig krom.
Stokken en grondzeil zijn in goede staat.

Onze vraagprijs is €250, maar staan zeker open voor biedingen. De tent is op te halen in Hengelo (Overijssel), al komen we ook wel regelmatig in de regio Utrecht.

Meer informatie over de tent valt te vinden op de volgende website (mogelijke wijzigingen t.o.v. dit oudere model voorbehouden): https://hilleberg.com/eng/tent/red-labe ... allo-2-gt/.

Bijlagen

Chantal1601 schreef:
di 30 aug, 2022 21:54
Volgens de vorige eigenaar is de tent +/- 8 jaar oud
Maak daar maar 18 jaar van als het niet meer is. Volgens mij gebruikt Hilleberg de lederen labels al sinds de eeuwwisseling niet meer.
Berger schreef:
di 30 aug, 2022 22:51

Maak daar maar 18 jaar van als het niet meer is. Volgens mij gebruikt Hilleberg de lederen labels al sinds de eeuwwisseling niet meer.
Oh wow, is mijn Nallo al zo oud? Die heeft ook nog een lederen label... fijne tent nog steeds (-:

Succes met de verkoop!
Berger schreef:
di 30 aug, 2022 22:51
Chantal1601 schreef:
di 30 aug, 2022 21:54
Volgens de vorige eigenaar is de tent +/- 8 jaar oud
Maak daar maar 18 jaar van als het niet meer is. Volgens mij gebruikt Hilleberg de lederen labels al sinds de eeuwwisseling niet meer.
Och jeetje nooit geweten, onze miskoop lijkt steeds meer miskoop te worden. Mijzelf wel verdiept in hilleberg voor aankoop, en hij heeft wel de ventilatie aan de achterzijde en 2 verschillende stokken, en de verkoper heeft aangegeven dat hij 8 jaar oud is, vandaar dat we ervan uit zijn gegaan dat het wel een jonger model was. Is deze tent de vraagprijs wel waard met deze leeftijd?
Chantal1601 schreef:
wo 31 aug, 2022 06:22
Mijzelf wel verdiept in hilleberg voor aankoop, en hij heeft wel de ventilatie aan de achterzijde en 2 verschillende stokken, en de verkoper heeft aangegeven dat hij 8 jaar oud is, vandaar dat we ervan uit zijn gegaan dat het wel een jonger model was. Is deze tent de vraagprijs wel waard met deze leeftijd?
Als je de leeftijd aanpast lijkt me dat je dat best kunt proberen met deze vraagprijs. Misschien is het niet zo snel succesvol bij kritische forumgebruikers, maar op marktplaats maak je uiteraard meer kans. Al zijn beschadigingen, al dan niet gerepareerd, bij een tent soms best lastig bij waardebepaling en verköop.

Heb je met twee matjes erin al uitgeprobeerd hoe groot de tent daadwerkelijk is? Ik was aanvankelijk als tweepersoonstent ook op zoek naar een Nallo3, maar stuitte op een erg goedkope gebruikte Nallo2. Die bleek uiteindelijk voor een tweepersoonstent best ruim te zijn, en de wens voor een Nallo3 is er inmiddels hier niet meer.

Maar ach, misschien is mijn beeld wat vertekend met veel nachten Akto en soms nog wel kleiner dan dat ;)
Je schrijft dat je de tent gisteren op MP hebt gekocht.
Dat je hem hebt gekocht als een Nallo3 maar dat het een Nallo2 bleek te zijn.
Dat hij werd geadverteerd als 8 jaar oud maar dat hij 20 jaar oud blijkt te zijn.

Heb je hierover al met de verkoper contact genomen? Die zou de tent in dat geval toch moeten terug nemen?
nicolevelo schreef:
wo 31 aug, 2022 07:39
[...]

Heb je hierover al met de verkoper contact genomen? Die zou de tent in dat geval toch moeten terug nemen?
Da's tussen twee privépersonen nog niet zo makkelijk. Als TopicStarter de tent van een bedrijf gekocht zou hebben dan sta je als consument een stuk sterker, maar nu heeft de verkoper de leeftijd van de vorige eigenaar gehoord en is de 3GT in plaats van de 2GT gewoon een typfout...

Vragen kan natuurlijk altijd aan de verkoper, maar zo makkelijk dat het 'moeten' wordt is het niet.
Chantal1601 schreef:
wo 31 aug, 2022 06:22
Is deze tent de vraagprijs wel waard met deze leeftijd?
Ja joh, mooi tentje hoor! Voor dat bedrag neem je nooit een héél groot risico als koper.

Maar als je daar als verkoper niet prettig bij voelt, snap ik ook, maak je er toch €195 van? Twee nachtjes op de camping of 1x eten in een café en dan ben je dat verschil ook al kwijt.
nicolevelo schreef:
wo 31 aug, 2022 07:39
Je schrijft dat je de tent gisteren op MP hebt gekocht.
Dat je hem hebt gekocht als een Nallo3 maar dat het een Nallo2 bleek te zijn.
Dat hij werd geadverteerd als 8 jaar oud maar dat hij 20 jaar oud blijkt te zijn.

Heb je hierover al met de verkoper contact genomen? Die zou de tent in dat geval toch moeten terug nemen?
We hebben inderdaad al contact opgenomen met de verkoper. Die beroept zich op het feit dat we de tent zelf hebben opgehaald en hebben gezien (hij had hem voor ons opgezet), waar natuurlijk wat voor is te zeggen. Hij neemt de tent niet terug en wilt ons helaas ook niet tegemoet komen in de prijs (hebben €325 voor de tent betaald). Dit terwijl hij aangaf dat het om een Nallo 3GT ging en de tent in perfecte staat was, wat beide niet het geval bleek te zijn. Helaas... We zien het maar als een leermoment, we hadden zelf op dat moment kritischer moeten kijken :)
Jurr schreef:
wo 31 aug, 2022 07:16
Heb je met twee matjes erin al uitgeprobeerd hoe groot de tent daadwerkelijk is? Ik was aanvankelijk als tweepersoonstent ook op zoek naar een Nallo3, maar stuitte op een erg goedkope gebruikte Nallo2. Die bleek uiteindelijk voor een tweepersoonstent best ruim te zijn, en de wens voor een Nallo3 is er inmiddels hier niet meer.
Dit hebben we inderdaad geprobeerd. Het past net niet, maar dit komt voornamelijk doordat we vrij brede matjes hebben (65cm). We vonden de tent al erg krap voor een 3 persoons, maar inderdaad relatief ruim voor een 2 persoons tent.
Wij gebruiken de Nallo 2 met matjes van 50 cm breed en dat gaat net.