Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop VSF met Rohloff en Magura - Forum Wereldfietser

Te koop VSF met Rohloff en Magura

Wegens omstandigheden te koop vakantiefiets VSF Fahrrad Manufaktur met Rohloff Speedhub 14 naaf en Magura remmen.

Voor foto's en verdere omschrijving zie marktplaats advertentie.

Op te halen in Amsterdam.

Hoeft niet voor de hoofdprijs maar wel voor een redelijke prijs.

https://link.marktplaats.nl/m1877810495 ... ons_seller
Lees ik eroverheen of ben je vergeten de maat te vermelden op MP?
Berger schreef:
wo 24 aug, 2022 16:55
Lees ik eroverheen of ben je vergeten de maat te vermelden op MP?
En als je die toch vermeldt, naast de framehoogte ook even de framelengte erbij zetten, ze willen nog best wel lang zijn die VSF's.

De framehoogte kun je meten van het midden van de trapas naar waar de zadelpen uit het frame komt.

De framelengte kun je meten als de lengte van de bovenbuis van het frame gemeten vanaf het midden van de balhoofdbuis, waar de vork doorheen gaat, naar het midden van de zitbuis, waar de zadelpen doorheen gaat.

Horizontaal de framelengte meten kan ook nog, dan meet je vanaf het midden van de balhoofdbuis bovenop horizontaal naar het midden van de zadelpen.

Leuke fiets trouwens. Succes met de verkoop!
Jurr schreef:
wo 24 aug, 2022 17:00
Horizontaal de framelengte meten kan ook nog, dan meet je vanaf het midden van de balhoofdbuis bovenop horizontaal naar het midden van de zadelpen.
De horizontale is de zinnige van de twee. De niet-horizontale bovenbuislengte varieert met de slopinghoek, dus varieert zonder sat het enige invloed heeft op de maat voor de berijder.

Ik vermoed dat het een T-400 in - officieel - maat 57 is. Dat is een fiets voor grotere fietsers. Ik heb met mijn 185 cm lengte een 52 en moet zeker geen 57 kopen.
Ik denk dat het inderdaad maat 57 is en er fietste iemand op van hooguit 1.80 en bepaald niet in racehouding.
Leuke fiets, ik heb ook de tx400, ben 185 en heb maat 57. Met een verstelbare stuurpen (het stuur net iets hoger en dichterbij) komt de maat goed uit voor mij.
Leon schreef:
wo 24 aug, 2022 22:26
Jurr schreef:
wo 24 aug, 2022 17:00
Horizontaal de framelengte meten kan ook nog, dan meet je vanaf het midden van de balhoofdbuis bovenop horizontaal naar het midden van de zadelpen.
De horizontale is de zinnige van de twee. De niet-horizontale bovenbuislengte varieert met de slopinghoek, dus varieert zonder sat het enige invloed heeft op de maat voor de berijder.

Ik vermoed dat het een T-400 in - officieel - maat 57 is. Dat is een fiets voor grotere fietsers. Ik heb met mijn 185 cm lengte een 52 en moet zeker geen 57 kopen.
Dat heeft toch ook met binnenbeenlengte te maken? Ik ben 189cm en heb wel een grotere fiets.
Shorttrack schreef:
do 25 aug, 2022 20:26

Dat heeft toch ook met binnenbeenlengte te maken? Ik ben 189cm en heb wel een grotere fiets.
Ook, en met framelengte. En het zou ook nog een stukje persoonlijke voorkeur kunnen zijn. Best kans dat de VSF van Leon ondanks de lagere framehoogte net zo lang is als jouw fiets, misschien zelfs wel langer? Leon heeft daar zo'n mooi plaatje van waar hij zijn vorige en huidige fiets over elkaar heeft gezet.

Zie ook dit artikel van Michiel uit Gorssel:

https://www.sintchristophorus.nl/de-war ... ramematen/

Maar ach; er probeert hier iemand een fiets te verkopen. Het is denk ik nu wel uitgebreid genoeg uitgelegd om op de maatvoering te letten en dat als die klopt het een fijne fiets kan zijn ;)
Mijn VSF T-400 maat 52 en Avaghon maat 61:
Afbeelding
De T-400 maat 57 is duidelijk langer, weet ik nog van het proeffietsen.
Deze Batavus maat 29cm kun je er ook wel aardig 1:1 overheen leggen gok ik zo.
79719FD3-7FC0-4F56-ABFF-CB86B7EFAEF5.jpeg
Heel flauw G.
Waarom? Het is toch net zozeer een duiding van de totale zinloosheid van een framemaat? Vind jouw plaatje daar een prachtig voorbeeld van. Puur bedoeld als aanvulling daarop hoor, sorry als je daar ontstemt van raakt, is niet mijn bedoeling.
Maar er zijn toch tabelen die een framemaat geven bij verschillende modellen frames. Zie die kwam ik zelf immers toch tegen toen ik op zoek was naar de beste framemaat voor mij. Echt alle modellen vind je er niet op maar toch de meest gangbare denk ik. Kon er overigens nog altijd niet aan uit welk frame ik dan juist moest aanhouden. Dus heb op goed geluk gegokt en was gelukkig juist.
Shorttrack schreef:
za 27 aug, 2022 21:01
Dus heb op goed geluk gegokt en was gelukkig juist.
Daar zal je nooit achterkomen.
Mijn Poppink bijvoorbeeld zit lekker, zelfs lekkerder dan voorheen na de nodige veranderingen aan stuur en zadel.
Geen fiets heeft mij ooit zo lekker gezeten als mijn Batavus Course.
Bij wijze van spreken klonk het 'klonk' als ik ging zitten.
Geen enkele andere combinatie Poppink - fiets heeft dat ooit weer weten te bereiken.
Poppink schreef:
za 27 aug, 2022 21:07
Geen enkele andere combinatie Poppink - fiets heeft dat ooit weer weten te bereiken.
Toen was jij denk ik ook nog van elastiek gemaakt en zaten er geen slijtagesporen op je scharnieren en steunpunten.
Maar ondanks deze hele discussie lijkt het me toch prettig dat de framemaat er wel bij staat :wink:
Staat in een eerdere post, misschien makkelijk te missen tussen alle commentaar die misschien niet zo goed past in deze rubriek.
Graag alleen reacties in geval van belangstelling.
Als mensen op dit forum iets gemeen hebben, is het belangstelling voor fietsen.

Zonder gekheid: zolang het gerelateerd is aan jouw draadje, zou ik zeggen dat het moet kunnen. Bovendien blijft er op die manier aandacht voor jouw fiets die je wil verkopen.
Verkocht