Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tubus voordrager - Forum Wereldfietser

Tubus voordrager

Na een mooie fietstocht naar tallin is mijn tubus voordrager kapot gegaan.
Wie heeft er één over/te koop.
Het gaat om de tubus duo lowrider zwart

Zou mooi zijn want ik zie alleen de zilverkleurige op internet staan

Rogier
Dat je een Tubus wilt snap ik. Dit is voor het eerst dat ik hoor dat er een stuk is. Wat is er mee gebeurd?
Maar moet het een Duo zijn? Als je de andere modellen ook kunt gebruiken is het zoeken gemakkelijker.
Alleen als je grote wielen en dikke banden hebt passen sommige modellen voor kleine wielen niet.
Tubus kan gelast worden
Slordig van me om niet de goede maat ortlieb houders te hebben gebruikt .
Tas los geschoten beugel geknikt en twee spaken kapot.
Eigen schuld dikke bult.
In Vilnius nieuwe spaken laten zetten en zo goed als mogelijk de drager gerepareerd.
Lassen is inderdaad een mogelijkheid, ga eerst maar even langs de smid. Bedankt voor de tip

Groet
De Tubus Duo is dat ding waarbij de onderkant bestaat uit één sierlijk uiteinde. Als die geknikt is is het wel een kunst om dat te lassen dat het even sterk is als eerst. Dat kan niet met elke lastechniek en door iedere lasser. Daarvoor zijn de buisjes te dunwandig. Misschien kan het gelast worden met een spalk er in of er omheen? Het mag uiteraard niet meer kosten dan een tweedehands drager, want heel fraai gaat het er misschien niet uit zien.
met een stuk buis, stukje binnenbuis daarin passend en dan hardsolderen: daarmee lijkt het me te repareren. brandertje en wat soldeer en dan aan de slag. ik ben benieuwd naar een fotootje.

ik een gewone tubus voordrager voor je te koop: schuren en verven en dan is 'ie als nieuw. één van de twee op de foto.

Bijlagen

Hij wilde juist geen zilverkleurige. :)
Vandaar de opmerking opschuren en verven :)
Ik heb er wel eentje in het zwart liggen nog. PB me maar bij interesse.