Te koop: Giant Terrago ATB uit 1993 in maat 57, door mijzelf helemaal met nieuwe / weinig gebruikte onderdelen opgebouwd als custom vakantiefiets, in topstaat dus en klaar om mee op expeditie te gaan. Vaste prijs €850,-

Foto's zie hieronder en voor nog meer zie https://imgur.com/a/BpWvtAV.

Ik ben zelf 1m87 en zoals gefotografeerd geeft die mij een relaxte zithouding. De fiets is twee jaar geleden door mij tweedehands aangeschaft, toen drie weken op vakantie gebruikt en daarna volledig gereviseerd. Vervolgens alleen maar proefgereden en niet meer gebruikt. Alle lagers (in de wielnaven, balhoofd en trapas) zijn nieuwe gesealde industrielagers. Dit maakt de fiets zeer onderhoudsarm: vochtbestendig en geen gepruts met periodiek smeren en opnieuw afstellen. Alle slijtageonderdelen zijn nieuw of zo goed als nieuw. Alle specificaties op een rij:

Frame: Giant Terrago 1993, maat 57 (gemeten hart trapas tot zadelstrop) superstijf oerdegelijk staal. Geen roest, alleen lakschade gebruikssporen.
Balhoofd: Shimano Deore LX 1 1/8", cartridge lagers - nieuw
Wielen: 26" handgebouwd door Vlechtservice in Utrecht met Novatec naven, Ryde Big Bull velgen (25mm binnendiameter), 36 spaken. Zo goed als nieuw dus remvlak nog nauwelijks ingesleten. Slechts drie weken op getoerd. Gemonteerd met anti-diefstal snelspanners, net als de zadelpen.
Banden: Schwalbe Supermoto X 62-559. Nieuw, alleen een klein rondje proefgereden. Lekker brede banden voor comfort en grip, zowel op verhard als onverhard terrein!
Handvatten: Ergon GP3-L. Zo goed als nieuw, alleen wat slijtplekken aan de zijkant van de bar-ends.
Shifters en achterderailleur: Shimano Deore XT.
Rixen & Kaul Klickfix stuurtashouder (universeel voor bijv Ortlieb Ultimate / Vaude / Brooks stuurtassen.)
Remgrepen: Tektro Eclipse. Nieuw
Remmen: Perfect afgestelde cantilevers met Koolstop salmon remblokken (zgan): ook bij regen krachtig.
Crankstel: Specialized Strongarm triple 22-32-44T. (kleine en middelste blad staal, grote blad aluminium)
Trapas: Shimano BB-ES300 (octalink), nieuw.
Cassette: Shimano 9 speed 11-32T. (zgan, de eerste ketting is er nog niet op versleten) Samen met het crankstel geeft dit een enorm versnellingsbereik van 580%
Ketting: KMC X9 EPT (anti-roest coating)
Achterdrager: Tubus Cargo Classic (staal) met Spanninga Plateo achterlicht erop (2x AAA batterijen). (Beschadiging op de achterste 'boog' van de drager, maar die dient voor balanceren van de tas, niet voor dragen van het gewicht)
Voordragers: lowrider en rekje bovenop van Bor Yueh, aluminium.
Slot: Axa Solid ART** (zgan)
Bidonhouders: 2x Cube HPA XL voor 1,5L flessen en nog een stevige merkloze met slangklemmen onderop voor een gewone bidon.
Zadel: Fabric Scoop Radius, zgan
B'Twin MTB voorspatbordje.
Pedalen: origineel. Ik kan ook een set zgan Shimano PD-M520 SPD pedalen monteren indien deze je bevallen.

Bijlagen