Kerninfo en gebruik
Koga Randonneur (model 2012, geproduceerd en gekocht in 2013)
Herenmodel, framemaat 54", uitgerust met Shimano LX groep (derailleur is XT). Primaire kleur is zwart, accenten zijn rood.

Deze fiets heb ik elk jaar gebruikt voor fietsvakanties van 1 tot 2 weken in de zomer en daarbuiten voor dagtochten en langer woon-werkverkeer. De fiets is regelmatig onderhouden en schoongemaakt, ik ben er best zuinig op. De kilometerstand schat ik rond de 14.000 km.
  • Met koudere temperaturen kan schakelen soms wat hick-ups geven, dit is vanaf aanschaf al zo. Zie ook punt bij het kopje "Staat, onderhoud en onderdelen".
  • Het stuur kan hoger en lager worden gekanteld (en daarmee dus ook gelijk dichterbij het stuur of daar verder vanaf worden gezet). Dit mechanisme is het origineel bij aanschaf.
Staat, onderdelen en onderhoud
  • Frame is volledig van staal (ook de voorvork) en in goede staat. Er zijn lichte gebruikssporen.
  • De velgen tonen duidelijk gebruikssporen, maar zijn nog in redelijke staat (achterwiel) en goede staat (voorwiel).
  • Tandwielen achterzijde en derailleur zijn in goede staat.
  • Tandwielen voorzijde zijn in goede staat.
  • De huidige ketting is nog niet versleten.
  • Lampen (koplamp is geïntegreerd in spatbord) worden aangedreven door een naafdynamo, hebben standlichtfunctie en kunnen via sensor zelf aan en uit gaan (ook handmatig aan en uit zetten is mogelijk).
  • De huidige banden kunnen nog aardig wat kilometers mee.
  • Bagagedrager voor van Tubus is origineel (met standaardje van Koga om te voorkomen dat'ie omvalt) en bevat wat slijtageplekken door fietstassen.
  • Bagagedrager achter van Tubus is origineel en bevat wat slijtageplekken door fietstassen.
  • Gemonteerde pedalen zijn combipedalen van Shimano XT (met duidelijke gebruikssporen, maar in goede staat), originele pedalen zijn nog aanwezig en worden los meegeleverd (met zeer lichte gebruikssporen).
  • Gemonteerde bidonhouders (2 stuks) zijn origineel, frame biedt mogelijkheid tot installatie 3e bidonhouder. Bidons worden niet meegeleverd.
  • Vlinderstuur is origineel en is alleen de eerste 4 jaar door mij gebruikt (zeer lichte gebruikssporen).
  • Zadel is origineel, is al die tijd door mij gebruikt (duidelijke gebruikssporen, maar in goede staat).
  • Reserve remkabel (1 stuks) wordt meegeleverd.
  • Reserve remblokjes (2 stuks) en reserve spacers en boutjes voor montage worden meegeleverd.
Vervangen in 2015: achterlicht
Vervangen in 2017: balhoofd, tandwielcassette achter, ketting (uitgevoerd door de Vakantiefietser)
Vervangen in 2020: bottom bracket, shifter rechts voor tandwielen achter (uitgevoerd door de Vakantiefietser)

Contact, testrit en vraagprijs
Vanwege de aanschaf van een andere fiets en bij gebrek aan ruimte thuis, is de fiets te bezichtigen en kan je een proefritje doen bij Sector2 bikes in Rhenen (Utrecht). Zie https://www.sector2bikes.nl/occasions/k ... -chromoly/ voor een indruk en om in contact te komen met Sector2 bikes. Ik woon daar zelf niet in de buurt, maar ben uiteraard ook te benaderen via een persoonlijk bericht of via 61x4du4lc@mozmail.com.

De vraagprijs die ik voor ogen heb is €1200, maar ik sta open voor een ander voorstel.