Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Verkocht: SRAM NX1 achterderailleur en shifter 1x11 - Forum Wereldfietser

Verkocht: SRAM NX1 achterderailleur en shifter 1x11

Combineert dit met ‘normale’ 11 speed cassettes op hg body?

(Snap sram nog niet helemaal :oops: )

Indien ja: wil ik ze wel hebben alles bij elkaar voor €80. Toffe upgrade kit voor de 1x8 MTB’s hier :)
Grandonneur schreef:
zo 24 okt, 2021 09:43
Combineert dit met ‘normale’ 11 speed cassettes op hg body?
Ja hoor, als je een MTB met 8 speed HG body hebt kun je daar tot en met een 12 speed HG cassette op kwijt.

Als je het bij SRAM wil houden bijvoorbeeld een PG-1130 cassette. Kijk uit voor de cassettes uit de hogere SRAM groepen, die stappen af van de HG body en werken met de SRAM XD body.

Combineren met een ander merk cassette kan natuurlijk ook, met Shimano of Sunrace bijvoorbeeld. En in de Chinese webwinkels heeft men ook nog wel eens wat eigen merken.
Thanks! Weet je toevallig ook of de derri’s voor ‘grote’ kransen het net zo goed doen op bv 11-32?

(Andersom is lastig, dat snap ik :wink: )
Grandonneur schreef:
zo 24 okt, 2021 11:59
Weet je toevallig ook of de derri’s voor ‘grote’ kransen het net zo goed doen op bv 11-32?
Zoveel ervaring ermee heb ik helaas niet dat ik daar iets uit eigen ervaring over kan zeggen, net als TS rijd ik vooral met Rohloff. ;) Misschien kun je de cassettes en kettingen er wel bij krijgen die erop zaten voor de ombouw naar Rohloff, als daar nog leven in zit?

Grandonneur schreef:
zo 24 okt, 2021 11:59

Andersom is lastig, dat snap ik :wink:
Daar zijn wel weer tussenstukjes voor te krijgen om je derailleur weer wat verder van de cassette weg te krijgen om zo beter de groter wordende kransjes te schakelen. Maar ach...dit is andermans verkooptopic, dus laat ik daar niet verder op in gaan ;)
Belle schreef:
zo 24 okt, 2021 21:57
De kettingen en cassettes zijn er ook nog. Maar de cassette vertoont wel wat slijtage.
Dit ga je toch niet echt nog proberen te verkopen mag ik hopen?
Belle schreef:
ma 25 okt, 2021 08:07
LHTJoost schreef:
zo 24 okt, 2021 23:07
Belle schreef:
zo 24 okt, 2021 21:57
De kettingen en cassettes zijn er ook nog. Maar de cassette vertoont wel wat slijtage.
Dit ga je toch niet echt nog proberen te verkopen mag ik hopen?
Nee, ik reageerde op een vraag. Lees de thread.
mea culpa
zo'n setje kost nieuw ruim € 80,- al is niet alles in voorraad.... Is dat nu het effect van de schaarste aan container ruimte? of zie ik dat verkeerd?
Overigens is Eagle de aanduiding voor SRAM 12v spullen. Die naam is dus onterecht gebruikt.