Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te Koop: Zadel Selle SMP Avant - Forum Wereldfietser

Te Koop: Zadel Selle SMP Avant

Elders op het forum een (van de vele) discussies over zadels. Nav die discussie de rommel-krat doorgezocht, en ja, hij lag er nog.
Ik heb erop proefgereden maar niet voor mij (te smal) waarom ik hem toen niet heb teruggestuurd weet ik niet meer, maar hij heeft een paar jaar ongebruikt in de rommelkrat gelegen.

Nieuwprijs op intranet ergens 160-180 euro.

Vraagprijs 75 euro. Incl. verzendkosten (binnen NL) en met teruggave-garantie (14 dagen) Deze extra’s gelden alleen voor leden van het forum.
Ik zet het zadel ook op Marktplaats.
8C103CE3-9E2A-490A-9159-C3229F6F9635.jpeg
3E33CC78-8BEE-4792-96E4-E74B853AFF68.jpeg
B29AFF55-CA8E-4494-B6D1-0081C968907C.jpeg
Hoe breed is het zadel?

Al gevonden...
Breedte: 154 mm - Lengte: 269 mm
Ik heb het zadel inmiddels op mijn fiets gezet. Voelt in eerste instantie goed, Wat denken jullie zo op het eerste oog van de positie? Voor mijn gevoel moet hij nog iets achterover gekanteld.

Bijlagen

Het uitzicht speelt geen rol. Wel wat jij voelt.

Dus zadel zo instellen dat je zitbotten steun vinden, dat je niet voorover valt noch achterover en dat de rails vooraan niet teveel druk geven. Ook spelen met zadel voor of achteruit schuiven. bij mij moet het SMP zadel duidelijk meer naar voren staan dan bvb een B17.

Het is even zoeken met die SMP zadels tot je de voor jou juiste positie hebt gevonden.
Mooi zadel! ;-)
Polling schreef:
vr 24 sep, 2021 11:53
Mooi zadel! ;-)
Kopen? :P
Polling schreef:
vr 24 sep, 2021 11:53
Mooi zadel! ;-)
Als ik de voorkant van een SMP zadel zie komen er bij mij een aantal kwalificaties naar boven, maar “mooi” is er daar helaas niet een van :wink: .
Verkocht, er kan een slotje op.
Nog wel even een vraagje over onderhoud. In hoeverre moet ik het zadel beschermen tegen regen?
Ik heb geen idee. In de opslagkrat kwam er geen regen bij…
Ik heb de laatste tijd het idee dat mijn zitbotjes steeds verder in het zadel weg zakken en de kuiltjes steeds dieper worden. Is dit een teken van slijtage? Wat denken jullie?
Foto's zijn van ca. 45 minuten fietsen met spijkerbroek.
Belasting: ca 100kg
IMG_20230223_175819.jpg
IMG_20230223_175835.jpg
IMG_20230223_175859.jpg
Ik vraag me af of dit de plek is om je aankoop te evalueren.
Ik wil de aankoop ook niet evalueren en het is zeker niet mijn bedoeling verhaal te gaan halen bij de verkoper. Immers, het is tweede hands.
Ik wil alleen even weten of dit een teken van slijtage is.
Bronsky schreef:
do 23 feb, 2023 19:27

Ik wil alleen even weten of dit een teken van slijtage is.
Zit je er nog lekker op? Dan zou ik er mij geen zorgen over maken.
Maar ja, als die putjes permanent zijn dan lijkt me dat slijtage bij een dergelijk type zadel, dat gebouwd is met onderaan een harde plastic schaal. Wat overigens niet betekent dat het versleten is.
Mocht het een Brooks zijn, dan was het gewoon een teken dat het zadel goed ingereden is :shock:
Als het steeds sneller erger wordt moet je er misschien niet meer mee op vakantie gaan. Maar verder zit het lekker zolang het lekker zit.
De putjes zijn niet permanent. Wel heb ik het idee dat het zadel de laatste tijd meer kraakt (net als mijn weegschaal :lol: ).
Inmiddels lijken de putjes een permenent karakter aan te nemen. Op zich zit het nog niet echt slecht hoewel ik dit nog eens moet ervaren met een langere dagtocht. In ieder geval twijfel ik of ik op dit zadel op fietsvakantie (NSCR) moet gaan.

Ik overweeg dan ook een Brooks C17 Cambium Carved aan te schaffen. Weet iemand of dit een waardige vervanger kan zijn voor deze SMP? Is er ook ergens een mogelijkheid om zo'n zadel een poosje te proberen?
Dag Bronsky, op die Brooks Cambium hoef je niet bang te zijn voor putjes in het zadel. Die is veel harder en vormt zich niet naar je achterwerk zoals een leren Brooks zadel. Ik ken de smp niet, maar als ik het zo inschat zijn de zadels niet met elkaar vergelijkbaar.
Neemt het zadel zijn oude vorm aan als je de fiets een paar dagen laat staan?
WimB schreef:
do 02 mar, 2023 10:21
Neemt het zadel zijn oude vorm aan als je de fiets een paar dagen laat staan?
Een paar dagen laten staan? Hoe doe je dat? :lol:

Gisteravond in de garage gezet (graadje of 12? C) en vanmorgen zag ik dat er nog enigzins een deuk in zat.