Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Titanium droom bikepacking machine (interesse peiling) - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Titanium droom bikepacking machine (interesse peiling)

Blackbelt schreef:
do 17 jun, 2021 09:26

je hebt de fiets al eens verkocht, en nu doe je dat nog eens?
Misschien heeft hij de fiets verkocht en later weer terug gekocht? Of verkocht en later weer met een zelfde frame weer een fiets opgebouwd?

Blackbelt schreef:
do 17 jun, 2021 09:26

[...] ik snap niet [...]
Volgens mij benoem je nu met een hoop woorden dat je niet geïnteresseerd bent in een tweedehands fiets. Ik snap niet waarom je dat moet vermelden in iemands verkooptopic.
Blackbelt schreef:
do 17 jun, 2021 09:26
Ik snap je opmerking niet... je hebt de fiets al eens verkocht, en nu doe je dat nog eens?
Ach, je weet het niet, misschien heeft deze fiets-eigenaar het zelfde probleem als een vriend van mij laatst: hij had een boemerang en kocht op internet een nieuwe. Toen die thuis bezorgd werd wilde hij de oude weggooien, maar daar is ie nu al drie weken mee bezig.
Jurr schreef:
do 17 jun, 2021 09:43


Blackbelt schreef:
do 17 jun, 2021 09:26

[...] ik snap niet [...]
Volgens mij benoem je nu met een hoop woorden dat je niet geïnteresseerd bent in een tweedehands fiets. Ik snap niet waarom je dat moet vermelden in iemands verkooptopic.
Ik leer graag bij waarom deze fiets zo veel waard zou zijn.
Los frame https://www.traversbikes.com/store.html ... y=15761034

en dat dan opbouwen. De fiets van TS is een demo geweest en vandaar wellicht geschikt voor Gates?

Overigens heeft @Shadow natuurlijk een goed punt, een TM3+ is wel zo'n beetje de meest gelijke fiets die er is. Geven allebei helaas geen stack/reach op, maar voor een maatje M is de bovenbuislengte psies gelijk (en het balhoofd van de S een snippertje lager).
Blackbelt schreef:
do 17 jun, 2021 10:21

Ik leer graag bij waarom deze fiets zo veel waard zou zijn.
Ik heb wel eens iets te koop aangeboden op sommige forums. Dan moet je de reacties kunnen verdragen.
Maar voor de verkoper blijft het irritant als mensen impliciet of expliciet de boodschap versturen: "ik vind dit te duur" en het daarbij laten.
Zeg dan waarom. Geef concrete argumenten. Daar heb je als verkoper misschien iets aan.
Grandonneur schreef:
do 17 jun, 2021 10:50
Los frame https://www.traversbikes.com/store.html ... y=15761034

en dat dan opbouwen. De fiets van TS is een demo geweest en vandaar wellicht geschikt voor Gates?

Overigens heeft @Shadow natuurlijk een goed punt, een TM3+ is wel zo'n beetje de meest gelijke fiets die er is. Geven allebei helaas geen stack/reach op, maar voor een maatje M is de bovenbuislengte psies gelijk (en het balhoofd van de S een snippertje lager).
Laat ons eens rekenen:

Los frame: 2000€
Wiel met Rohloff: 1500€
Voorwiel met Son naaf: 350€
Trapas compleet : 200€
riem en tandwielen 300€
Pedalen 60€
Stuur: 100€
Remmen: 200€
Binnen en buitenbanden: 100€
Klein spul en alles wat ik vergeten zou zijn: 650€

Zit ik nog altijd niet aan 5500€... en het is nieuw.
Grandonneur schreef:
do 17 jun, 2021 10:50

De fiets van TS is een demo geweest en vandaar wellicht geschikt voor Gates?
En geschikt voor 29+, aldus de startpost.

Blackbelt schreef:
do 17 jun, 2021 10:21

Ik leer graag bij waarom deze fiets zo veel waard zou zijn.
Wat iemand vraagt voor een tweedehands of nieuwe fiets is aan de verkoper. En vervolgens aan de koper of die dat bedrag ervoor wil betalen. En zolang er niemand opgelicht, misleid of iets dergelijks wordt vind ik dat allemaal prima.

De beperkte verkrijgbaarheid van nieuwe fietsen en diverse onderdelen doet zo ook wat met de tweedehands prijzen.

Als je daadwerkelijk geïnteresseerd bent zou je eens kunnen beginnen met de nieuwprijzen van elk specifiek onderdeel te nemen en dat op te tellen. Vergeet ook niet het uitbesteden van arbeid bij handelingen die je niet zelf kunt, een wiel spaken kan bijvoorbeeld niet iedereen. En de factor Brexit doet ook nog wel wat met de kosten van het frame bijvoorbeeld.

Bouw zelf eens een fiets op, en het zal je onder aan de streep tegen vallen wat het jou kost als particulier zonder het inkoopvoordeel van grote partijen.
Speeder300 schreef:
do 17 jun, 2021 10:10
Blackbelt schreef:
do 17 jun, 2021 09:26
Ik snap je opmerking niet... je hebt de fiets al eens verkocht, en nu doe je dat nog eens?
Ach, je weet het niet, misschien heeft deze fiets-eigenaar het zelfde probleem als een vriend van mij laatst: hij had een boemerang en kocht op internet een nieuwe. Toen die thuis bezorgd werd wilde hij de oude weggooien, maar daar is ie nu al drie weken mee bezig.
Nou ik heb heel wat los gemaakt met mijn eerste post op dit fantastische forum! Allereerst dank voor alle reacties en tips.

Inhoudelijk even reageren op de meeste vragen / punten:
- ik heb de eerste fiets idd in een opwelling verkocht, daarna spijt gekregen :?
- toen deze dus bij Michael Travers lang kwam heb ik besloten deze nogmaals te kopen (facturen en alles aanwezig)
- in de loop van afgelopen jaar heb ik deze eigenlijk volledig nieuw opgebouwd met genoemde componenten (Gates CDX, custom SON/Rohloff wielset, stuur ect)
- Ik weet dus precies wat de fiets mij gekost heeft,vandaar dat ik vraagrpijs redelijk vind en zoals al genoemd, het is een vraagprijs. Een eerlijk bod mag natuurlijk altijd. De prijs is ook gebaseerd op een all-in paket, dus met fietstassen, forumslader, zadel, dragers ect. Ook hier kunnen we zaken nog bespreken.
- Een ruil tegen Santos Travelmaster 3+ met vergelijkbare opties / Avaghon is ook zeker bespreekbaar.
Jurr schreef:
do 17 jun, 2021 11:09
Wat iemand vraagt voor een tweedehands of nieuwe fiets is aan de verkoper. En vervolgens aan de koper of die dat bedrag ervoor wil betalen. En zolang er niemand opgelicht, misleid of iets dergelijks wordt vind ik dat allemaal prima.
Daar ben ik het 100% mee eens. We zitten hier ook maar gezellig te kletsen naar aanleiding van een interesse peiling dus daar kan weinig mis mee zijn. Onduidelijkheid roept vragen op en dat geeft ruimte voor uitleg.
derdekeer schreef:
do 17 jun, 2021 10:58

Ik heb wel eens iets te koop aangeboden op sommige forums.
Op sommige fora zou je dat eigenlijk niet moeten willen. Er valt over te discussiëren of dit daar 1 van is. ;)

derdekeer schreef:
do 17 jun, 2021 10:58

Zeg dan waarom. Geef concrete argumenten.
Of pak je fiets en fiets de andere kant op als je een fiets toch niet gaat kopen.
Jurr schreef:
do 17 jun, 2021 11:09


Bouw zelf eens een fiets op, en het zal je onder aan de streep tegen vallen wat het jou kost als particulier zonder het inkoopvoordeel van grote partijen.
Dat is dus het probleem. TS heeft de fiets helemaal in onderdelen gekocht, en dan betaal je voor alles aftermarket prijzen.

Is het dan gek te denken dat ik een complete fiets met gelijkaardige onderdelen kan vinden voor die prijs (nieuw)?
Blackbelt schreef:
do 17 jun, 2021 11:44

Is het dan gek te denken dat ik een complete fiets met gelijkaardige onderdelen kan vinden voor die prijs (nieuw)?
Ja, dat is gek te denken inderdaad. Met je eigen creatieve lijstje heb je al laten zien dat je nog nooit zelf een fiets in elkaar hebt gezet. Dat geeft helemaal niks, maar ga eens rijden met het lijstje onderdelen en je zult zien dat je essentiële onderdelen mist. Begin bijvoorbeeld eens met het toevoegen van een voorvork, dat helpt aanzienlijk in het rijplezier. Je prijzen zijn verder nogal uit de lucht gegrepen.

Je vergelijkt appels met peren. Een nieuwe Volkswagen Golf met een gebruikte Mercedes G-Klasse.
Blackbelt schreef:
do 17 jun, 2021 11:44

Dat is dus het probleem. TS heeft de fiets helemaal in onderdelen gekocht, en dan betaal je voor alles aftermarket prijzen.
Is dat een probleem? TS wilde zelf een fiets bouwen volgens zijn gewenste specificaties en vond dat op dat moment de moeite waard.

Ik zie geen probleem.
Ik weet niet of mensen die 5000€+ aan een fiets willen uitgeven bereid zijn om dan een tweedehands fiets te kiezen.
Ik zou in elk geval gaan voor iets nieuw, en laat ons eerlijk zijn, voor 5000€ vind ik een nieuwe topfiets.


+1.
Voor een 2e hands fiets leg ik ab-so-luut geen 5000,- neer. Je fiets kan nog zo mooi afgemonteerd zijn... Het is een 2e hands gebruiksvoorwerp.
Uit de Regels voor advertentieforum per 17 januari 2016
Reacties op advertenties
Reageren op de advertentie kun je doen als je verduidelijking van het aangebodene wilt hebben, of een andere vraag over het product hebt. Als het een relevante vraag is, dan is de verkoper verplicht hier antwoord op te geven (binnen afzienbare tijd, maximaal een week). Gebeurt dit niet, dan heeft de moderator het recht de advertentie te verwijderen. Blijkbaar is de verkoper dan niet meer geïnteresseerd in de verkoop.
Het handelen en/of het doen van de aankoop dient te gebeuren via PB en/of email.
Dus voor iedereen die toch geen interesse heeft in die fiets: reageer dan gewoon niet. Als je wel oprechte interesse hebt en meer wilt weten, stel dan wel je vragen.
De verkoper heeft er iig niets aan dat mensen de prijs te hoog vinden. Of de prijs te hoog is of niet merkt de aanbieder vanzelf aan de hoeveelheid interesse.
ThomasG schreef:
do 17 jun, 2021 15:10
De verkoper heeft er iig niets aan dat mensen de prijs te hoog vinden. Of de prijs te hoog is of niet merkt de aanbieder vanzelf aan de hoeveelheid interesse.
nou ben ik de aanstichter dus allereerst excuus daarvoor. Het is wél relevant wat nou precies aangeboden wordt voor dat geld, en die onduidelijkheid is de basis voor het gesprek.

Zoals het mij nog steeds niet precies helder is of dit nu dezelfde fiets is (in een andere setup) als die drie jaar geleden voor €3500 aangeboden werd of hetzelfde frame maar dan nieuw (en zelf opgebouwd). Het is me niet duidelijk of de Rohloff nieuw is of de wielen nieuw omgespaakt met de 'oude' naaf, het is niet duidelijk of delen nieuw gekocht zijn of gebruikt en nieuw op deze fiets gezet (zoals bijvoorbeeld vork). etc. Dus tja, dan zijn vraagtekens bij de prijs niet zo vreemd.

In deze fiets heb ik geen interesse dus ik zal me verder stil houden. Ik herinnerde me die oude advertentie omdat ik toen precies die fiets hebben wilde (rigid ti 29+/dragernokkies/rohloff/ketting/hope). Het is m'n maat niet. Heb destijds nog een ombouw naar een groter frame met deze fiets als donor overwogen.
Gezien de titel van het topic
Titanium droom bikepacking machine (interesse peiling)
is het geen verkoopadvertentie.
Naar mijn idee is het in dit topic dus gerechtvaardigd om commentaar te leveren.
Jurr schreef:
do 17 jun, 2021 12:01
Blackbelt schreef:
do 17 jun, 2021 11:44

Dat is dus het probleem. TS heeft de fiets helemaal in onderdelen gekocht, en dan betaal je voor alles aftermarket prijzen.
Is dat een probleem? TS wilde zelf een fiets bouwen volgens zijn gewenste specificaties en vond dat op dat moment de moeite waard.

Ik zie geen probleem.
Het wordt wel een probleem als je denkt dat die fiets dan zo veel waard is.

Hetzelfde gebeurt met mensen die een TV kopen bij een lokale winkel en 30% te veel betalen.
Na een paar weken willen ze die TV verkopen aan hun verkoopprijs -30%, en zijn ze alsnog duurder dan Coolblue of Amazon.

Ik vrees dus dat de interesse er wel kan zijn, maar aan een prijs die een stuk lager ligt dan wat TS zich voor stelt.
Nou dan ben ik wel benieuwd naar een serieuze / realistische vraagprijs ...
Grandonneur schreef:
do 17 jun, 2021 15:56
Ik herinnerde me die oude advertentie omdat ik toen precies die fiets hebben wilde (rigid ti 29+/dragernokkies/rohloff/ketting/hope). Het is m'n maat niet. Heb destijds nog een ombouw naar een groter frame met deze fiets als donor overwogen.
Jij? Rohloff?

;)

Ik heb destijds ook serieus zitten twijfelen ja...

Blackbelt schreef:
do 17 jun, 2021 16:18

Het wordt wel een probleem als je denkt dat die fiets dan zo veel waard is.

Hetzelfde gebeurt met mensen die een TV kopen bij een lokale winkel en 30% te veel betalen.
Na een paar weken willen ze die TV verkopen aan hun verkoopprijs -30%, en zijn ze alsnog duurder dan Coolblue of Amazon.
Nogmaals, appels en peren. Twee dezelfde tv's zijn appels en appels. Misschien beter appelazijn en appelazijn in jouw vergelijk...

Waar is die nieuwe titanium fiets met dezelfde specificaties die je kunt kopen voor minder dan deze vraagprijs? Ik kan 'm niet vinden namelijk.