Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Schuuropruiming: gebruikte Almotion banden 55-559 (TLE) - Forum Wereldfietser

Schuuropruiming: gebruikte Almotion banden 55-559 (TLE)

In onze schuur liggen 3 gebruikte Almotion vouwbanden (55-559), waar we in 2018 en 2019 op gefietst hebben (o.a. 6 weken door de Balkan (zie hier) en 3 weken in Savoie (zie hier). Op één band is 6000 km afgelegd, op een andere 4500 km en de derde heeft er slechts 700 km op zitten. (Allemaal achterwielkilometers, voor hadden we andere banden.)

Hoewel deze banden nog niet versleten zijn, willen we ze op onze fietsen niet meer gebruiken omdat het me nooit gelukt is om ze mooi rond om onze (niet-tubeless) velgen te leggen - ook niet na het toepassen van allerlei trucs (zeepsop als glijmiddel, oppompen tot 1 bar boven de maximaal toegelaten bandenspanning, powermassage en bewerken met een rubberhamer). Op glad asfalt kregen we steeds weer het gevoel op een hobbelpaard te rijden. Toch zouden ze volgens de gerenommeerde Duitse webwinkel waar ze in 2017 voor een vriendelijke prijs werden aangeboden, ook geschikt moeten zijn om met binnenbanden te gebruiken. Dus niet. Inmiddels zijn we weer domweg gelukkig met Big Apples (die ook nog minder kosten en minder wegen).

Balkanzand en Alpengrind hebben de banden inmiddels wat kleur gegeven, maar ze zijn nog lang niet versleten. Wie ze tubeless wil gebruiken, of wie graag op een hobbelpaard zit, kan er nog duizenden kilometers plezier aan beleven. Gratis af te halen in Leiden.

Afbeelding

Afbeelding
Ja, die zijn mooi voor de bouw van Red, ik stuur je een PB.
keesswart schreef:Balkanzand en Alpengrind hebben de banden inmiddels wat kleur gegeven
Een stevige hogedrukspuit eroverheen en ze zijn weer ravenzwart.
Zelfde probleem gehad.
Zouden top banden moeten zijn maar zijn in de praktijk vreselijke banden. :(
Fiets banden zijn nooit perfect rond, hoe breder hoe meer het opvalt, als je ze [te] hard oppompt ga je het merken maar voor de prijs van 60 euro verwacht je wel wat meer, ik koop noppen banden voor de motor voor die prijs :roll:
Ik ben geïnteresseerd in de banden voor onze Santos Double Travel. Daar hebben we nu dezelfde banden op en ik heb er nog geen problemen meer gehad. Zijn ze nog beschikbaar? Wij komen de banden graag op de fiets vanuit Haarlem halen.