Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vakantiefiets Thorn Nomad Mk2 Rohloff riem S&S koppelingen - Forum Wereldfietser

Vakantiefiets Thorn Nomad Mk2 Rohloff riem S&S koppelingen

Zie: https://link.marktplaats.nl/m1694286470
Eventuele vragen of reacties het best via Marktplaats. Vraagprijs: €1500
$_84.JPG
Engels kwaliteitsmerk. Eerste eigenaar, gekocht juni 2011, aankoopbon aanwezig.
Altijd goed onderhouden, alle beurtjes gehad. Frame heeft natuurlijk wel de nodige gebruikerssporen.

Stalen frame met S&S koppelingen waardoor je het frame in 2 delen kunt opdelen. Handig voor vervoer in TGV's, vliegtuigen, (Flix)bus, auto, kano ect etc. Wil je deze koppelingen in een fiets laten inbouwen dan kost dat 700 á 800 euro.
Je kunt er een verende voorvork inzetten tot 10cm.

Maat 620L. Ik ben zelf 1.89 en mij past hij perfect. Ik heb ook kleinere maten geprobeerd maar die vond ik te klein. Het blijft persoonlijk maar wel een fiets voor de wat langere fietser.
Afstand hart zadelbuis - hart stuurbuis: 61,5cm.

Ruim een jaar geleden omgebouwd naar riem, dmv Split Belt Pro (deelbare riem) van Veer Cycle. Werkt perfect. Sindsdien twee probleemloze fietsvakanties mee gedaan.
Mocht je toch liever een ketting hebben dan kan je de fiets binnen een half uur weer terug ombouwen naar ketting. Alle spullen daarvoor worden meegeleverd. Zie verderop.

Wielen 26 inch. Jaar of twee geleden wielen opniew laten spaken met Ryde Andra 40 velgen, zodat er bredere banden op kunnen (tot 60mm), en supersterke Sapim Race spaken. Ook zijn toen de Rohloff kabels vervangen.

Verder:

SON naafdynamo
B+M achterlicht en voorlicht
Ergon Handvatten
Tubus bagagedrager
Banden Schwalbe Almotion Evolution 55-559 (nog vrijwel nieuw)
Rohloff draaishifter (nieuw)
Spatborden (nieuw)

Let op: leren zadel op de foto's wordt niet meegeleverd. Die staat naar mijn kont. Ik zet wel een ander zadel op de fiets bij verkoop, ik heb een trekkingzadel en een meer racezadel liggen.

Meegeleverd:

Diverse reservespaken.
Sleutel voor S&S koppeling, deze kun je ook gebruiken om de riem straker te zetten (dmv excentrische as) en de pedalen te verwijderen.
3 nieuwe binnenbanden.
1 winterspijkerband.
2 winterbanden.
1 nieuwe fietsstandaard.
Set waarmee je de fiets om kan bouwen naar een fiets met ketting (crankset, voor- en achtertandwiel, kettting).
2 maatwerk frametassen; 1 van Alpkit (100 pond) en 1 zelf gemaakt. Met gebruikerssporen.
Orginele bon, papierwerk en handleidingen.

Ophalen. Opsturen kan maar heeft niet de voorkeur.
Verkocht. Mag een slotje op.
Mijn felicitaties voor de nieuwe eigenaar.
hoi heb je de schwalbe almotions 26 inch ook verkocht??? anders heb ik interessse