Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gratis af te halen voor beginnende wereldfietser - Forum Wereldfietser

Gratis af te halen voor beginnende wereldfietser

Ik heb in mijn berging nog een Specialized Awol Elite staan. Aangeschaft in 2015 en een aantal mooie tochten mee gemaakt, waaronder door England, naar Santiago en door Vietnam. In 2018 heb ik voor mijn trip door Africa een andere fiets aangeschaft en sindsdien hangt de Awol ongebruikt aan de muur in de berging :cry:

Het is een prima fiets, maar verdient wel een flinke opknapbeurt. De velgen hebben hun beste tijd gehad (stuk gereden op slechte wegen in Vietnam) en ik denk dat ook de drive train wel aan vervanging toe is (ketting, cassete, crank). Het frame heeft een aantal kleine oppervlakkige roestplekjes, maar is zeker niet doorgeroest.

Ik loop mezelf al een tijdje te bedenken wat ik met de fiets wil. Het ontbreekt me eerlijk gezegd aan de energie om de fiets zelf op te knappen en ik denk ook niet dat ik de kosten voor het opknappen er bij verkoop uit zou halen. Aan de muur laten hangen vind ik ook zonde, want de fiets verdient het om mooie tochtjes te maken :D

Ik denk dat het een perfecte fiets voor een beginnend wereldfietser. Ik schat in dat dat je met €500,- voor nieuwe wielen en groot onderhoud aan de drive train een heel eind bent. En ik word wel enthousiast van het idee dat ik iemand op weg kan helpen naar een mooi avontuur :D

Dus mocht je geinteresseerd zijn, stuur dan even een persoonlijk bericht met een mooie beschrijving van je plannen, en dan hoop ik dat de Awol snel weer volop in gebruik is :D

Foto is van hoe de fiets er nu uitziet. Ik heb er eventueel ook nog een voordrager en een ligstuurtje bij. Sleutels van het slot zijn foetsie :? En ik heb ook nog wel wat kampeermateriaal liggen wat ik niet meer gebruik....

Afbeelding
Dat is wel een heel mooi aanbod maar misschien de maat vermelden?

ik herinner me nog ergens ver vragen over versnellingen ivm de Africa-reis, welke fiets is het dan uiteindelijk geworden en hoe was de reis?
Deze fiets is beter geschikt om met bepakking te fietsen dan die Santos van je. Heb je te weinig ruimte om ze beide te behouden?

(Ikzelf heb inmiddels een hele serie fietsen. :wink: )
owja, goed punt: :D

Merk: Specialized
Type/Model/Uitvoering: awol elite 2016
Framehoogte/Maat: Large
Artikelnummer
Kleur: wit
Dealernaam & plaats: van Herwerden, Voorburg

Volgens deze website is Specialized Awol L geschikt voor mensen van 178-188 https://www.cyclestore.co.uk/contentPages.asp?pageID=62

Ik heb er verder niet zoveel verstand van :?

Ik heb er destijds inderdaad serieus over nagedacht om deze fiets op te knappen, maar ik was in de gelukkige omstandigheid dat ik mijn droomfiets kon kopen :wink: Dus uiteindelijk dat maar gedaan...

Door Afrika heen fietsen is geweldig :D Echt een onvergetelijke ervaring geweest. Moeilijk om daar hier kort iets over te zeggen... Hele reisverslag met foto's is hier terug te vinden: https://perpetualpedalling.com/2018/04/ ... duction-3/ Mooiste is dat ik na het doorkruisen van een heel continent het fietsen nog steeds niet is gaan vervelen :wink:
Lowietje schreef:
za 10 apr, 2021 20:54
Deze fiets is beter geschikt om met bepakking te fietsen dan die Santos van je. Heb je te weinig ruimte om ze beide te behouden?

(Ikzelf heb inmiddels een hele serie fietsen. :wink: )
Auch :oops: Die Santos is wel echt een hele fijne fiets.

Ik heb ook wel een aardige verzameling, inclusief stadsfiets, tourfiets, racefiets. Maar vind het toch zonde om zo'n fiets ongebruikt aan de muur te hebben hangen.... :| Een fiets is om op te fietsen :roll:
Een large, wat een pech voor mij, veel te groot ;-)

Off-topic, maar als je wil dat de link naar je website in je handtekening werkt, moet je er https:// voorzetten.

Zo dus

Code: Selecteer alles

https://www.perpetualpedalling.com/
Wat een mooie verhalen op je site @Roomijsje.
Je bent vanaf de start in 2014 wel helemaal los gegaan.
Wat leuk dat deze mooie fiets aan een startende fietser wordt geschonken! Ik hoop dat je een enthousiaste avonturier weet te vinden.
Goedenavond!

Mijn neef wees mij op uw mooie aanbod, daarom laat ik graag hierbij mijn interesse weten.

Ik ben al jaren een recreatieve racefietser en zou graag dit jaar beginnen met wat avontuurlijkere tochten. Mijn neef is een fanatieke fietser met o.a. trips door Zuid-Amerika en heel Europa. Met hem zou ik daarom ook graag beginnen met langere tochten te maken en volledig zelfvoorzienend op reist te gaan. Mocht het dit jaar i.v.m. corona lukken, zijn de routes voor Rotterdam-Bretagne en de Via Francigena alvast klaargemaakt.

Daarnaast knap ik al geruime tijd oude racefietsen op voor vrienden en doe ik praktisch alles van onderhoud aan mijn eigen fiets. Niet alleen omdat dit beter is voor de portemonnee van een student, maar vooral omdat het enorm leerzaam en belonend is. Het feit dat deze fiets een goede opknapbeurt nodig heeft is daarom alleen maar een mooie kans en uitdaging voor mij.

In ieder geval alvast bedankt voor dit mooie gebaar en aanbod!

Groeten,

Jesse

P.S. Doordat ik nog maar net een account heb moet ik dit op deze manier en niet via een PB sturen.
Hi,

Ik heb namens mijn neefje een pb gestuurd.

Groetjes,
Noah
Heb veel reacties ontvangen dus helaas ook wat mensen teleur moeten stellen :( maar de fiets is inmiddels vergeven aan iemand die hem gaat opknappen en er mooie nieuwe tochten mee gaat maken :D

Ben zelf erg blij dat iemand de fiets weer enthousiast gaat gebruiken :D

Dank voor alle interesse en gr,

Romy
Hallo Romy,

Wat een vriendelijk gebaar om je fiets weer aan iemand anders te gunnen.

Leuk dat dat gelukt is.

Nu lees ik in je berichtje dat je evt ook nog wat kampeermateriaal hebt liggen dat je - naar ik aanneem - niet meer gebruikt.

Wij zijn nog op zoek naar wat gebruikte -maar goede- spullen (tent, matje, kookuitrusting enz..).

Mag ik vragen wat je hiervan nog evt in de aanbieding hebt?

Groetjes, Martine
op de fiets... schreef:
ma 12 apr, 2021 21:55
Hallo Romy,

Wat een vriendelijk gebaar om je fiets weer aan iemand anders te gunnen.

Leuk dat dat gelukt is.

Nu lees ik in je berichtje dat je evt ook nog wat kampeermateriaal hebt liggen dat je - naar ik aanneem - niet meer gebruikt.

Wij zijn nog op zoek naar wat gebruikte -maar goede- spullen (tent, matje, kookuitrusting enz..).

Mag ik vragen wat je hiervan nog evt in de aanbieding hebt?

Groetjes, Martine
Hi Martine,

ik heb je even een privebericht gestuurd.

Gr

Romy