Additionally, paste this code immediately after the opening tag: te koop op... verzameltopic - Pagina 39 - Forum Wereldfietser

te koop op... verzameltopic

1007 berichten
Jemig
Oke hij is niet duur voor een fiets met Rohloff
Maar what happend :shock:

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... -8-rohloff
Goede anti-diefstal methode :)
Voor deze ene keer geef ik toe dat overspuiten nuttig kan zijn...
M276 schreef:
di 28 feb, 2023 18:38
Jemig
Oke hij is niet duur voor een fiets met Rohloff
Maar what happend :shock:

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... -8-rohloff
Tie Wrap Man! :D

Heb ik ook eens een fiets van gekocht:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De mijne was overigens €80, en geen €800, maar dat terzijde.

Paar maanden later op vakantie in Frankrijk, op weg naar Engeland:

Afbeelding
Voor €2495,- een vakantiefiets met Rohloff en Pendix, van een Bovagfietsenmaker met garantie (maar niet helemaal nieuw).
Helaas alleen in maat 62 en omdat VSF groot uitvalt is dit een fiets voor grote mensen.
Mocht je er net naar op zoek zijn dan is het helemaal niet gek. Misschien is die Pendix wel los te verkopen?
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... met-pendix
nieuw,
zo goed als nieuw, is niet hetzelfde. Als hij nieuw is, is het id een superaanbieding.
Oké, ik heb het aangepast. Ik was op het verkeerde been gezet door de garantie, die op zich natuurlijk weer fijn is.
Wel een leuke: te koop "fiets". Wil niet zeggen welke merk of type en op de banden na niks over onderdelen. Alleen één foto en '2000 km'. En de cassette "staat op zijn tweede kanaal"*. Maar de verkoper wil wel graag 1800 euro...
https://www.2dehands.be/v/fietsen-en-br ... 8222-fiets

Als ik Deepl dit laat vertalen naar het Frans krijg ik "il est à sa deuxième chaîne", dus ik vermoed dat het om de tweede ketting gaat.
Lijkt me een VSF TX-Randonneur, toch?
Die krijg je nagelnieuw voor dat geld: https://fietsendegeus.be/product/vsf-tx ... 5-v-brake/
Misschien is dit wel een Dura Ace of Ultegra variant? ;) Geen idee, ben niet zo thuis in de race-groepen.

Ambitieuze vraagprijs wel ja ;)
Leon schreef:
wo 15 mar, 2023 10:18
Wel een leuke: te koop "fiets". Wil niet zeggen welke merk of type; de precieze maat ook niet en op de banden na niks over onderdelen. Alleen één foto en '2000 km'. En de cassette "staat op zijn tweede kanaal"*. Maar de verkoper wil wel graag 1800 euro...
https://www.2dehands.be/v/fietsen-en-br ... 8222-fiets

Als ik Deepl dit laat vertalen naar het Frans krijg ik "il est à sa deuxième chaîne", dus ik vermoed dat het om de tweede ketting gaat.
Als de verkoper zijn waren niet netjes wil aanprijzen en specificaties wil geven, dan weet je genoeg. Laten staan, tenzij je vlakbij woont en kunt gaan kijken. Ik zeg: wegwezen.
HenkS schreef:
wo 15 mar, 2023 10:40

Als de verkoper zijn waren niet netjes wil aanprijzen en specificaties wil geven, dan weet je genoeg. Laten staan, tenzij je vlakbij woont en kunt gaan kijken. Ik zeg: wegwezen.
Ach, niet iedereen is een geboren fotograaf en/of tekstschrijver. Dat hoeft voor de fiets niet zo'n probleem te zijn, al lijkt bovenstaande adverteerder daarbij ook nog eens niet een heel goed boekhouder te zijn ;)
iemand een mixed snel safari in een vrolijk kleurtje om wat liefde te geven?

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... fiets-snel
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... 70741551e6

Volgens mij gaat deze Gudereit Rohloff (incl. Magura's, naafdynamo, vaste voorvork!) zijn vanaf 500 euro prijs,
wel halen....
Leuk ding zo, ook nog een Tubus drager achterop.

Wel een losse kettingspanner, maar ach... die doet prima wat'ie moet doen. Slechts optisch wat minder fraai en wat kwetsbaarder tijdens transport.
oké twee dingen.

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... -2-6-dames

1) is het zo dat de handelaren hun markt intussen compleet gesloopt hebben? mensen met zo'n fiets moeten wel denken dat ze goud in handen hebben. Vraagprijzen die doen vermoeden dat er ook daadwerkelijk een markt voor is. Het verhaal stort een keertje in. Staat er een schuurtje in Haarlem met 223 stuks overjarig oud ijzer.

Dit is niet veel meer dan een 17 jaar oude fiets. Vast een prima ding, maar echt mensen, ook die schrijven af. Heeft deze nieuw destijds überhaupt veel meer gekost dan de vraagprijs nu?

2) Dat stuur, zo kun je niet fietsen :cry:, stel het fietsje even courant af voor de verkoop en het maakt d'r zó veel aantrekkelijker..
Grandonneur schreef:
zo 19 mar, 2023 21:26

Dit is niet veel meer dan een 17 jaar oude fiets. Vast een prima ding, maar echt mensen, ook die schrijven af. Heeft deze nieuw destijds überhaupt veel meer gekost dan de vraagprijs nu?
Maar Santos maakt ze (bijna?) niet meer met derailleur. De 'Special' modellen tegen prijzen goed onder de 2000 euro zijn nog langer geleden.

Een nieuwe Santos kost 5000+ zonder opties. Als je dan iets daaronder in prijs hebt wat dan ook nog eens een Santos is, is dat qua prijs eerder 'watdegekervoorgeeft' dan dat er nog enige logica in iets van afschrijving zit. idworx idem dito. Koga's zijn nieuw iets lager geprijsd maar doen ook vrolijk mee.

26 inch 559 fietsen vindt de commercie niet zo leuk meer dus daar is dan soms, eventueel na een paar weken wachten op een reality check van de tweedehands verkoper, vaak nog best wel wat leuks te vinden voor een leuk bedrag.
Grandonneur schreef:
zo 19 mar, 2023 21:26
Het verhaal stort een keertje in. Staat er een schuurtje in Haarlem met 223 stuks overjarig oud ijzer.
Daar ben ik nog niet zo zeker van....

'Garantie' is een toverwoord voor veel mensen, al blijkt dan vaak in de kleine lettertjes te staan dat frame en vork daarvan uitgesloten zijn. Kijk bijvoorbeeld maar eens hoe blij de Facebook groep van deze vereniging bijvoorbeeld Haarlem of Wageningen aanprijst als iemand vraagt naar een goede gebruikte fiets. Dat gaat er hier op het forum anders aan toe ;)

Ook een factuur kunnen schrijven voor allerlei werkregelingen voor het aanschaffen van een fiets helpt natuurlijk nog mee.

Plus dat er ook best wel een hoop goede fietsen zijn gemaakt, die zeker als ze goed onderhouden zijn en/of niet eens gebruikt voor het zware werk waarvoor ze zijn gemaakt... heus nog wel een tweede, derde of vierde leven mee kunnen.

Wel uitkijken voor goedkoop opgeknapte ellende met stickers over framedeuken, overgespoten/overgestickerde frames, versleten tandwielen verstopt achter Chaingliders (zo'n ding is goedkoper dan twee tandwielen en een ketting wisselen in fatsoenlijke kwaliteit...), goedkope naafdynamo's met droevige koplampjes omdat die optie nieuw niet aangevinkt was, nieuwe Chen Shing banden, etc etc ;)
Jurr schreef:
zo 19 mar, 2023 22:39
Plus dat er ook best wel een hoop goede fietsen zijn gemaakt, die zeker als ze goed onderhouden zijn en/of niet eens gebruikt voor het zware werk waarvoor ze zijn gemaakt... heus nog wel een tweede, derde of vierde leven mee kunnen.
Ben het op zich wel eens met je logica, het voorbeeld van zo’n TM2.6 is naar mijn mening in essentie een erg goede fiets. Maar. Ook al rijd je er in 15 jaar niks mee. Dan nog veroudert de fiets. Remmen, riem, 3x9, wielmaat, assen, stuurpen, bandbreedte; de ontwikkeling gaat door. Dat doet bijvoorbeeld wat met beschikbaarheid van onderdelen, en restwaarde.

Als een fiets dan erg begerenswaardig is kan een hoge prijs nog prima logisch zijn, zoals een mooie herse, lynskey of een gios (ik zeg maar wat). Zo’n tm is naar mijn idee dan een voorbeeld van de verkoper die zou willen dat je fiets dergelijke unieke kwaliteit zou hebben.
Grandonneur schreef:
zo 19 mar, 2023 23:36

Ben het op zich wel eens met je logica [...]
Ach, het is niet zozeer mijn (on-)logica hoor... meer een stukje redeneren op basis van best een tijdje markt(-plaats) volgen en kijkenkijkennietkopen ;)
Grandonneur schreef:
zo 19 mar, 2023 23:36

[...] het voorbeeld van zo’n TM2.6 is naar mijn mening in essentie een erg goede fiets.
Absoluut, kan nog steeds prima mee zo'n TM2.6
Grandonneur schreef:
zo 19 mar, 2023 23:36

Ook al rijd je er in 15 jaar niks mee. Dan nog veroudert de fiets.
Jazeker. Maar of dat nu zozeer slechter is valt best over te twisten... ;)
Grandonneur schreef:
zo 19 mar, 2023 23:36

Remmen
Ach, die V-brakes blijven prima. HS33's zijn er niet beter van geworden de laatste jaren met het hogere plastiek gehalte...
Grandonneur schreef:
zo 19 mar, 2023 23:36

riem
Wel fijn dat als een fiets riemaandrijving heeft dat een nog steeds leverbare variant is ja. Geen CDC maar CDX. Al zou CDC met een reserveriem in je tas je echt voor vele kilometers plezier en weinig zorgen moeten geven.
Grandonneur schreef:
zo 19 mar, 2023 23:36

wielmaat
Die 26 inch wielmaat blijft voor veeleisende fietsen zoals bijvoorbeeld tandems, bakfietsen en ander zwaar materiaal echt nog wel. Daar kan ook een vakantiefiets prima in meedoen.
Grandonneur schreef:
zo 19 mar, 2023 23:36

assen
XT met aluminium assen vermijden met veel bagage, daar zijn de aloude XT naven juist weer beter. En heel veel wat eronder zit in het gamma van Shimano ;)
Grandonneur schreef:
zo 19 mar, 2023 23:36

stuurpen
Wel lekker makkelijk in hoogte verstellen zo'n klassieke stuurpen. Als er nog genoeg ruimte is gelaten boven het balhoofd zonder schroefdraad zou je de vorkbuis zelfs net onder het schroefdraad af kunnen zagen en er een starnut inslaan als je heel graag Ahead zou willen ;)
Grandonneur schreef:
zo 19 mar, 2023 23:36

bandbreedte
Dat is een factor die sinds zo'n TM2.6 juist zo mooi hetzelfde is gebleven ;)
Grandonneur schreef:
zo 19 mar, 2023 23:36

3x9
Lekker goedkoop ketting en tandwielen wisselen, en zeker de laatste generatie 3x9 shifers in de hogere groepen vind ik echt prima schakelen.
Grandonneur schreef:
zo 19 mar, 2023 23:36

Dat doet bijvoorbeeld wat met beschikbaarheid van onderdelen [...]
Vooral in de lichtere onderdelen. Zwaar en degelijk blijft nog wel een hele tijd, en dat is voor fietsvakanties toch ook prima?
Grandonneur schreef:
zo 19 mar, 2023 23:36

[...] en restwaarde.
Daarin lijkt juist het tegendeel waar te zijn. Flink waardevast die oude dingen ;)
Grandonneur schreef:
zo 19 mar, 2023 23:36

Als een fiets dan erg begerenswaardig is kan een hoge prijs nog prima logisch zijn, zoals een mooie herse, lynskey of een gios (ik zeg maar wat).
Voor jou misschien niet begerenswaardig zo'n TM2.6, maar voor anderen...? Niet geheel onterecht ook lijkt me. Zeker in de juiste uitvoeringen. En die prijzen... vraag en aanbod? ;)
Grandonneur schreef:
zo 19 mar, 2023 23:36

Zo’n tm is naar mijn idee dan een voorbeeld van de verkoper die zou willen dat je fiets dergelijke unieke kwaliteit zou hebben.
Tsja, blijft een tractor. Zeker als 'ie goed is samengesteld. Geen XT achternaaf, geen 40 spaaks achterwiel... en dan kun je er zo weer de wereld mee rond als je het onderhoud netjes bij houdt.

Grandonneur schreef:
zo 19 mar, 2023 23:36

Lynskey
Chris King hebben ze nog een tijdje geleverd bij Santos, SKF trapas met vierkante aansluiting, XTR shifters en derailleurs... zitten soms best premium onderdelen op die ook op de door jou genoemde Lynskey niet zouden misstaan ;)

Overigens zijn mijn twee postings hier zeker geen pleidooi om 1250 euro voor een kale TM2.6 met derailleur te gaan betalen hoor. Maar het is nu eenmaal geen wiskunde om die waarde en afschrijving te bepalen. ;)