Additionally, paste this code immediately after the opening tag: te koop op... verzameltopic - Pagina 16 - Forum Wereldfietser

te koop op... verzameltopic

999 berichten
Deze is wat meer gebruikt
En geen naafverlichting.
Maar misschien kan iemand er toch iets mee.

https://link.marktplaats.nl/m1761016765

Santos travel lite rohloff voor 1000 euro
Koop dan een Cortina model “opoefiets” :cry:

Terwijl met een normale setup echt een mooi fietsje.
Die € 1.000 is wel een scherpe prijs.
Ja het was gister nog 1500 euro.
En hij is ook al gereserveerd geweest.

Dacht als iemand toevallig opzoek is.

Aan de shifter te zien is de naaf redelijk nieuw.
Grandonneur schreef:
di 12 okt, 2021 22:37
Ach :( .

Een gloednieuwe avaghon (van een raar type) welke vanaf €900 verkocht mag. Staat binnen een paar uur gereserveerd, tja dat snap ik...

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... ousPage=lr
Daar is tie weer
https://www.phelocycle.com/product/nieu ... aafdynamo/

nu voor 2699,-
Dat zat er dik in ja.

De handelaar kan ik nog wel snappen. De mensen die dure fietsen kopen bij handelaars die in naam en type van de fiets al diverse overschrijffouten maken, daar snap ik helemaal niks van.
Wat ik me wel eens afvraag is: hoe bieden de handelaars zich aan wanneer ze opkopen? Zeggen ze erbij dat ze handelaars zijn? En aan welke prijs kopen ze?
Ik vind het intrigerend omdat bepaalde merken op tweedehands bijna uitsluitend in handen van handelaars zijn.
Nee handelaren zeggen niet dat ze handelaren zijn.
Zo heeft Phelocycle een account met de naam Jo (misschien inmiddels wel een andere naam)
En die vertelt dan dat ze op zoek is naar een goede vakantiefiets voor haarzelf.

Dit weet ik uit eigen ervaringen.
Hier dezelfde ervaring, ik kocht afgelopen 2e kerstdag de Idworx Easy Rohler voor m'n vrouw bij een particulier in Ede, ik belde de man op en hij vroeg me direct wie ik was en of ik hem reeds een berichtje gestuurd had. Op mijn ontkennende antwoordt vertelde hij dat hij door diverse account helemaal gek ge-pb-ed werd. Ik heb telefonisch snel de deal gemaakt en ben naar Ede gereden (vanuit Vlissingen!) Daar aangekomen liet hij mij zien wat voor taal je op je afgevuurd krijgt als je een merkfiets te koop zet; hij werd bijna afgeperst zo ongeveer! Ik kon Jan Hoedje er zo uit pikken, die heeft hij nog even van repliek voorzien, maar Phelocycle zal er ongetwijfeld ook tussen gezeten hebben.

Termen als; 'verkoop hem nou maar aan mij want meer ga je er niet voor krijgen' en ander gedram...echt fraai wat de diverse handelaartjes laten zien...
Shadow schreef:
di 19 okt, 2021 15:06
Daar aangekomen liet hij mij zien wat voor taal je op je afgevuurd krijgt als je een merkfiets te koop zet; hij werd bijna afgeperst zo ongeveer! Ik kon Jan Hoedje er zo uit pikken, die heeft hij nog even van repliek voorzien [...]
Tijdje geleden mijn voorwiel met Son aan 'm verkocht na mijn overstap naar schijfremmen. Prima ervaring met de man in kwestie en een keurige prijs gekregen.

Verder heb ik nooit een fiets van hem gekocht of aan hem verkocht. 'k Vind de handleiding voor aankoop op de website wat apart en de prijzen vaak wat ambitieus, maar blijkbaar kunnen bedrijven als deze toch blijven bestaan omdat mensen er toch bij blijven kopen.
Ze zijn altijd wel heel snel.
En als iemand dan echt een fiets wil verkopen is hij al weg voordat iemand anders hem gezien heeft.
Jurr schreef:
di 19 okt, 2021 15:22
Shadow schreef:
di 19 okt, 2021 15:06
Daar aangekomen liet hij mij zien wat voor taal je op je afgevuurd krijgt als je een merkfiets te koop zet; hij werd bijna afgeperst zo ongeveer! Ik kon Jan Hoedje er zo uit pikken, die heeft hij nog even van repliek voorzien [...]
Tijdje geleden mijn voorwiel met Son aan 'm verkocht na mijn overstap naar schijfremmen. Prima ervaring met de man in kwestie en een keurige prijs gekregen.

Verder heb ik nooit een fiets van hem gekocht of aan hem verkocht. 'k Vind de handleiding voor aankoop op de website wat apart en de prijzen vaak wat ambitieus, maar blijkbaar kunnen bedrijven als deze toch blijven bestaan omdat mensen er toch bij blijven kopen.
Collega van mij heeft een fiets bij Phelo gekocht, ook prima ervaring en netjes geholpen. Maar Marktplaats staat dit ook een beetje toe en da's jammer. Zo kunnen negatieve ervaringen met het verkopen van spullen niet gekoppeld worden aan dezelfde zaak die onder een andere naam verkoopt...
Shadow schreef:
di 19 okt, 2021 15:39

Collega van mij heeft een fiets bij Phelo gekocht, ook prima ervaring en netjes geholpen. Maar Marktplaats staat dit ook een beetje toe en da's jammer. Zo kunnen negatieve ervaringen met het verkopen van spullen niet gekoppeld worden aan dezelfde zaak die onder een andere naam verkoopt...
Tsja, hoe negatief zal iemands ervaring zijn als er binnen een uur de vraagprijs betaald wordt en er snel wordt opgehaald en afgerekend? Denk dat dat bij velen die ervaring dan ook nog best positief zou kunnen zijn.

Negatief wordt het pas als er meerderen tegen elkaar op willen... en natuurlijk vast ook nadat dezelfde fiets voor een veelvoud te koop staat ;) Maar dat is dan weer een nieuwe verkoop natuurlijk, waar de inkoop qua feedback dan weer los van staat.

Je zou natuurlijk wel met framenummers kunnen gaan werken net als bijvoorbeeld eBay USA met auto's doet, maar dan wordt het verkopen wel lastiger. Genoeg die niet eens weten hoe ze een framemaat moeten meten, laat staan waar ze zo'n nummer kunnen vinden...
Sommige mensen vinden het eng om een fiets 2dehands te kopen op marktplaats. En als dezelfde fiets voor het dubbele bij een "fietsenwinkel" staat hebben ze er meer vertrouwen in.

Dat het dezelfde fiets is waar verder niets aan gedaan is dat hebben ze niet door. Het gaat om het gevoel van vertrouwen bij de koop.
Zeker waar!
Deze kwam ik tegen. Aparte uitvoering van een Koga..




https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... sPage=home
Da's een wat aparte wielkeuze ja. Verder een tamelijk standaard 26 inch Signature. Met een beetje geluk heeft 'ie de originele wielen er nog bij ;)
ik denk: met zo'n wielset kun je waarschijnlijk iemand met een wat klassiekere triatlonfiets heel blij maken
het is wel 26 inch he