Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop: Thorn Nomad MK2 S&S couplers, zeer compleet, ZGAN - Forum Wereldfietser

Te koop: Thorn Nomad MK2 S&S couplers, zeer compleet, ZGAN

Zo goed als nieuwe Thorn Nomad Mk2 26".
Circa 2.000 km mee gereden, zie diverse fora over de zeer goede en lovende recensies. Mag weg ivm tijdgebrek om lange tochten te fietsen. Ik ben zelf 180 cm lang.

Zeer compleet, hoogwaardig afgemonteerd, met vele extra's, onder andere:
S&S Couplers (voor splitsen van de fiets in tweeën)
Schijfremmen
SON 28 dynamo
SON Edelux II lamp
Rohloff (olie recent vervangen)
Pitlock anti diefstal
Cane Creek Thudbuster Long Travel
Andra velgen 26"
Shimano pedalen
Originele Thorn stuur met Ergon GP5 handvatten (niet op foto)
Etc...
Etc...

Nieuwprijs ruim € 5.000
Vraagprijs € 4.150
20200921_184924.jpg
20200921_184808.jpg
Inclusief:
Voordragers
Extra blad 42T
Extra stuurpen

Niet in vraagprijs (eventueel tegen meerprijs):
Tassen (Revelate Designs)
Stuur (Salsa Moloko)
Zadel (SQlab 610)
Extra beugelslot (Abus)

Bijlagen

Fraaie fiets, 'k heb er ook nog naar zitten kijken voordat ik de stap maakte naar 650B+

Zet 'm ook eens te koop op het forum van Thorn, daar tref je best wat liefhebbers:

http://thorncyclesforum.co.uk

Succes met de verkoop!
Zeker fraaie fiets. Thorn zie je niet veel, voor een liefhebber kan dit een mooie kans zijn.

Handige plek voor de Abus Bordo trouwens :)
Ziet er heel goed uit deze, nog vrijwel nieuw. Ben ook al heel lang tevreden Thorn rijder, Raven in mijn geval.
Bij tijd en wijle heb ik de fiets behoorlijk op de proef gesteld (veel gewicht, ruw onverhard), nooit een krimp gegeven. Wielen zijn ook super gebouwd. In de meeste achterwielen breken bij mij spaken, in deze nog nooit. Dragers etc. doen altijd wat ze beloven...

Service achteraf ook tevreden over. Nieuwe, kortere stuurpen naderhand gratis gekregen ondanks dat ze me in het begin al de stuurpen hadden gestuurd waar ik toen om gevraagd had. En Mijn Rohloffnaaf, die waarschijnlijk als gevolg van gletscherwater een kapot lager had, kreeg ik drie jaar geleden binnen een week gerepareerd weer teruggestuurd uit Engeland, waarvoor ik toen slechts materiaal- en postkosten heb moeten betalen.

Veertien jaar terug waren zowel de Nomad als de Raven, met vergelijkbare specificaties, nog onder de 2000 euro.
De prijzen in het topsegment vakantiefietsen (ook andere merken) zijn al met al heel wat sneller gestegen dan de inflatie.
Nog vele jaren lekker doorrijden op mijn oude Thorn dus.

Hans
Niet meer beschikbaar...