help mij aub racefiets schatten

Hey iedereen!
ik heb een oude racefiets gekregen, maar ik wil die graag verkopen. aangezien ik zelf bijna niks van fietsen weet, wil ik hier hulp vragen om in te schatten hoeveel ik voor deze racefiets vragen...
wat ik wel weet is dat het een stalen frame is, met campagnolo versnellingen etc (ik denk eerste generatie, maar ben niet 100% zeker), rolls zadel, tubes...
ik heb van alles wat van belang kan zijn foto's genomen
ik hoop echt dat iemand mij kan helpen

Bijlagen

Nog nooit van gehoord, maar: Leuke fiets. Voor de liefhebber. Vraag het anders eens hier: https://www.facebook.com/groups/1478173202412225/
pupita schreef:
vr 10 apr, 2020 22:16
campagnolo versnellingen etc (ik denk eerste generatie, maar ben niet 100% zeker
Grapjas!
Gezien het feit dat Campagnolo ongeveer vanaf 1951 de derailleur bouwt zoals we hem nu nog kennen en gebruiken is het wat lastig te dateren, maar ik gok zo eind jaren 60, Nuovo Record. De sticker van Columbus is ook een aanwijzing en dit design is gebruikt in 1971, dat veranderde ieder jaar nog toen. Waarde afhankelijk van de staat en werkzaamheid van alle spullen tussen de 100 en 200 euro. Categorie 'leuk voor aan de muur' want fijn schakelen doet het niet - maar erg duurzaam is het spul wel.
Misschien heb je hier wat aan: http://velobase.com/ViewComponent.aspx? ... 2&Enum=108
Zelf kan ik zo snel geen verdere informatie vinden over het frame, maar het ziet er leuk uit. Ik zou zo'n fiets nooit verpatsen, maar er als hij past lekker zelf op gaan rijden. Wat mij betreft is dat veel leuker dan veel moderne fietsen. Dit is bepaald geen Halfords Special.
Als non-fixie hier langskomt zal je alles weten — of stuur hem een bericht.
Pupita is een no-name. De Columbus sticker op het frame wijst op jaren '60, volgens https://pezcyclingnews.com/amp/latestne ... g-vintage/

De Nuovo Record achterderailleur werd door Campagnolo geintroduceerd in 1967, volgens Frank Berto's boek The Dancing Chain, en is 15 jaar onveranderd geproduceerd. Hij schakelde niet fijn, zegt Berto, die er zelf mee gereden heeft.
Het was de top-groep van Campagnolo ; ze maakten in die tijd ook Gran Turismo en Velox. De overige onderdelen zien er ook origineel uit (plaatje uit het boek).
Afbeelding

Wat je voor deze fiets kunt krijgen, hangt erg af van de tijd die je neemt om een koper te vinden. Ik verwacht dat je hem voor €75 snel kwijt bent. Voor €250 moet je, denk ik, lang wachten tot een liefhebber van oldtimers zich meldt.
math schreef:
za 11 apr, 2020 17:27
Pupita is een no-name. De Columbus sticker op het frame wijst op jaren '60, volgens https://pezcyclingnews.com/amp/latestne ... g-vintage/

De Nuovo Record achterderailleur werd door Campagnolo geintroduceerd in 1967
De sticker zegt toch duidelijk 1971 hoor;

https://www.google.com/amp/s/cyclesrola ... eline/amp/

Maar veel geld zal het niet opbrengen nee :|
Die fiets is in bepaalde kringen nog gewild. In Arnhem aan de Hommelseweg heb je zelfs nog een winkel die van die retro-race fietsen (vintage stijl) opknapt en verkoopt. Bij verkoop zou het wel handig zijn de framemaat te vermelden. Kijk ook even op marktplaats wat men voor retroracefietsen als vraagprijs stelt. Ik meen dat wat hiervoor gezegd is van een prijsje tussen de 100,00 en 200,00 zeer zeker mogelijk is.
Ik heb zelf een Koga Miyata Gents Tourning 3 x 7 derailleur gehad waar je voor- en achter bagagedrager aan kon bevestigen. Menige fiets met tent vakantie mee gehouden. O.a. Lake District in de UK. Stalen frame. Woog nog geen 10 kg!

Als je plek hebt zou ik hem bewaren. Een mooi plekje aan de wand geven.
Een pareltje als je hem mooi glimmend poetst.

https://www.dewaalsepijl.nl/c-3609479/v ... n-te-koop/
Pupita Sport is een Italiaanse winkel die nog steeds bestaat (je zou ze kunnen aanschrijven voor info). De kwaliteit van het kader is aan de hand van deze foto's moeilijk in te schatten maar het zal in zijn tijd wel een dure fiets geweest zijn: uitgerust met Campagnolo nuevo record plus gepantografeerde stuurpen. Pupita Sport zal een aantal van die kaders afgenomen hebben van een al dan niet bekende framebouwer en die onder eigen naam verkocht hebben, dat was een normale gang van zaken. Die vorkkroon is typisch voor Legnano, maar ongetwijfeld ook voor anderen. Met goeie detailfoto's kan de origine van het frame misschien wel achterhaald worden (door kenners op gespecialiseerde fora).

Aangezien er geen 'naam' aan de fiets kan verbonden worden en de witte lak met afgebladderde decals ook niet erg aantrekkelijk is (IMO) zal je voor de fiets in zijn geheel nooit meer krijgen dan voor de losse onderdelen. Derailleurs, crank,zadelpen en eventueel trapas van Campagnolo, daar is vraag naar. Dat geldt zeker ook voor de hogeflensnaven (gegeerd). De bedragen die eerder al genoemd zijn kloppen denk ik, naarmate je meer werk steekt in schoonmaken en presenteren (goeie foto's) kan je ook iets meer vragen. Remmen en remgrepen zijn niet van Campa en niet veel waard.

Voor het frame (met stuurpen) zal je ook wel een liefhebber vinden maar ik denk niet dat mensen daar veel geld voor overhebben.

https://www.facebook.com/pupitasport/po ... 288771105/
Hee, wat hebben we hier? Een Italiaanse racefiets op De Wereldfietser! Dat kleedt wel leuk aan! :)

Ik zie hetzelfde dat CarlW ziet: een frame van redelijke kwaliteit, dat op het eerste gezicht inderdaad aan een Bozzi-product doet denken, met een aantal Campagnolo-onderdelen. De remmen zijn van Weinmann, zo te zien. Of de stuurpen origineel is? Hij lijkt me wat te nieuw en te Nederlands. Wel leuk om erbij te hebben.

Marktwaarde van €75 tot zo'n €150 voor de complete fiets lijkt me wel een redelijke schatting, zonder nader interessant verhaal over de herkomst. In losse delen misschien iets meer, maar dan heb je er wel een hoop werk aan: demonteren, schoonmaken, poetsen, goede foto's maken en ze op Marktplaats of ebay zetten, verkopen en opsturen.

Mocht je het leuk vinden om eerst eens uit te zoeken wat het is, dan is een groot klassiekerforum je beste kans. Als je Italiaans goed genoeg is kun je dit Classico-subforum proberen: https://www.bdc-mag.com/forum/f/vintage.108/

Zelf zou ik hem hier neerzetten met de vraag wie het frame gemaakt heeft: https://www.bikeforums.net/classic-vintage/. Daar doe je ze er wel een plezier mee, en er zitten ook wel een paar stamgasten die er verstand van hebben.
Heb even bij een Bikeforums-vriend nagevraagd, en het is geen Bozzi-, maar een Rizzato-product. Oftewel een Atala. En als ik de foto's nog eens goed bekijk, denk ik zelfs model M101, de Record Professional.

Afbeelding
.