Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koga Miyata Traveller 2009 in onderdelen - Forum Wereldfietser

Koga Miyata Traveller 2009 in onderdelen

Voorvork ongeveerd 28 inch 30 euro

Frame met scheur (gratis ophalen)

Koga stuurpen 20 euro

Compleet schakelsysteem Shimano LX 9 speed 60 euro:
Hendels
Voorderailleur
Achterderailleur
Zgan cassette
Zgan voorbladen

Koga vlinderstuur met leren handvatten 30 euro.

Koga leren zadel met pen, tashouder en tasje 30 euro.

Shimano deore crankstel met bottom bracket lagers 40 euro.

B&M led voorlamp 20 euro.

Tubus voordrager 40 euro

Axa defender slot met 2 sleutels 20 euro.

Voor (36) en achter (40) wiel - LX naafdynamo en achternaaf - Km21 Xstrong Exal 28 inch - incl. Schwalbe Mondial banden met veel profiel 120 euro.

Bijlagen

Alles word schoon overhandigd.

Bijlagen

Op te halen in Nijmegen, opsturen behoord ook tot de mogelijkheid, kosten zijn voor u rekening.

Bijlagen

interessante vraag lijkt mij: hoe is de scheur in het frame ontstaan? Waar zit de scheur? Wat zegt het over de kwaliteit van Koga - frames?
Mic schreef:
di 24 mar, 2020 16:58
interessante vraag lijkt mij: hoe is de scheur in het frame ontstaan? Waar zit de scheur? Wat zegt het over de kwaliteit van Koga - frames?
Waar de vork het frame ingaat. Heb meerdere Koga frame's gezien met een scheur op die plek. Rij zelf niet voor niets op een oude degelijke Koga Miyata.
Toevallig vorige week nog bij een koga fiets wezen kijken (signature damesfiets mixed frame)
Op het eerste gezicht een prima fiets met goede onderdelen (XT) Alles zag er nog goed uit
Tot dat mijn oog op een scheur viel bij idd het balhoofd onderkant. Mevrouw (al wat ouder) nee hoor dat is geen scheur dat is de lak. En toen viel mijn oog ook op een scheur aan de bovenkant.

Mevrouw wist het wel maar vond het niet erg. Daar rij je dan 150 km voor. Op de vraag of alles in orde was van de fiets melde ze dat hij zo goed als nieuw was.

Het komt dus zeer zeker vaker voor. En ik kijk er eigenlijk altijd naar sinds ik er 1 gekocht heb waar het mij niet opgevallen was
Komt niet alleen bij Koga voor, zelf gehad bij een Gazelle. Bij mij veroorzaakt door een geblokkeerd voorwiel. Alleen stuurbuis gescheurd, geen schade aan wiel of vork :D.
Freespirit schreef:
di 24 mar, 2020 17:52
Mic schreef:
di 24 mar, 2020 16:58
interessante vraag lijkt mij: hoe is de scheur in het frame ontstaan? Waar zit de scheur? Wat zegt het over de kwaliteit van Koga - frames?
Waar de vork het frame ingaat. Heb meerdere Koga frame's gezien met een scheur op die plek. Rij zelf niet voor niets op een oude degelijke Koga Miyata.
Het hangt van de precieze plaats van de scheur af wat er precies aan de hand kan zijn geweest.
Op de pagina Oeps van m-gineering.nl staan een paar voorbeeldfoto's.
Geen misselijk bedrag voor een assortiment van 11 jaar oude onderdelen.
J de Groote schreef:
di 24 mar, 2020 21:50
Geen misselijk bedrag voor een assortiment van 11 jaar oude onderdelen.
Afhankelijk van kwaliteit van de onderdelen, hoe lang je bereid bent de wachten en hoe je je advertenties op marktplaats neerzet lijken me dat best marktconforme vraagprijzen.
Poetsen, opnieuw fotos maken en de op de onderdelen vermelde typenummers (ik denk aan de derailleurs) geven helpt ook.
Een vetpot wordt het niet.
Achterdrager is verkocht.

Rem set is verkocht.

Prijs verlaagd voor de schakelset.
Voordrager is verkocht.
Zadel, zadelpen en tas zijn verkocht.
Waarschijnlijk zen jaar of 2 te laat maar is de voorvork toevallig nog te koop? Welke kleur heeft deze?
Freespirit schreef:
di 24 mar, 2020 17:52
Mic schreef:
di 24 mar, 2020 16:58
interessante vraag lijkt mij: hoe is de scheur in het frame ontstaan? Waar zit de scheur? Wat zegt het over de kwaliteit van Koga - frames?
Rij zelf niet voor niets op een oude degelijke Koga Miyata.
Bedoel je dat de oudere Koga Miyata fietsen van betere kwaliteit zijn dan die van vandaag de dag? Zo ja, van welke jaren? Geldt dat voor meerdere merken? Of voor fietsen in het algemeen?
Nemnissis schreef:
zo 26 feb, 2023 23:20

Bedoel je dat de oudere Koga Miyata fietsen van betere kwaliteit zijn dan die van vandaag de dag? Zo ja, van welke jaren? Geldt dat voor meerdere merken? Of voor fietsen in het algemeen?
Ach, er worden soms door fietsenmerken wel eens wat wonderlijke keuzes gemaakt.

In het geval van Koga (en ook een tijdje sommige fietsen van onder andere Santos) bijvoorbeeld de 40 gaats achternaaf die hierboven in dit topic ook nog omschreven staat. Die naaf heeft dezelfde flenzen als een 36 gaats naaf, maar dan met meer spaakgaten. Dan zou je velg minder snel kapot gaan. Maar ja, de flens van je achternaaf dan weer sneller door meer gaten in iets wat maar voor 36 gaten was bedoeld....

De modeljaren met voor&achtervering op de WorldTraveller en Globetraveller die ze toen een -S in de type aanduiding erbij gaven waren niet bepaald top ideeën. Ook Giant heeft dat nog wel eens geprobeerd met de Expedition. En ach, zo zitten er wel meer aparte keuzes tussen.

Het nieuwste Koga Signature model is geschikt gemaakt voor een totaalgewicht van 180 kilo van fiets+fietser+bagage en ziet er ook uit alsof 'ie dat aan kan door het oversized maken van veel delen. Dat is mede daardoor dan ook optisch niet ieders favoriet ;)

En dan kun je ook nog beginnen over Hollowtech2 trapaslagers, Rohloff versus derailleur discussies, riem versus ketting et cetera, et cetera....

Maar het hangt er ook vanaf wat je met een fiets gaat doen. Met niet teveel bagage blijft zo'n 40-spaaks naaf bijvoorbeeld best lang heel.

En ach, dit is een naar boven geschopt 'te koop'-topic vol onderdelen die ongetwijfeld al verkocht zijn. ;)
Jurr schreef:
ma 27 feb, 2023 00:14
De modeljaren met voor&achtervering op de WorldTraveller en Globetraveller die ze toen een -S in de type aanduiding erbij gaven waren niet bepaald top ideeën.
Dat was ongeveer in de jaren dat het aantal Koga's bij bijeenkomsten bij de Wereldfietser lager werd ten gunste van de met minder toeters en bellen uitgevoerde andere merken.