Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop: Tubus Duo voordrager/lowrider set - Forum Wereldfietser

Te koop: Tubus Duo voordrager/lowrider set

Te koop: Tubus Duo voordrager/lowrider set, zwart.

Amper gebruikt en de lak is nog overal aanwezig. Op de bovenbuis zit Tubus beschermfolie.

Wordt geleverd zonder montagemateriaal.

Prijs: 37 euro incl. verzendkosten. Ophalen 30 euro (omgeving Gorinchem)
DSC01267.JPG
DSC01268.JPG
DSC01269.JPG
Prijs: 32 euro incl. verzendkosten. Ophalen 25 euro (omgeving Gorinchem).
Fedor, komen ze van je Koga?
Als dat zo is zou ik ze lekker houden voor die 25 piek, voor het geval dat je toch een keer wat langer met wat meer bagage op pad gaat, je weet maar nooit...
Edwin* schreef:
di 14 jan, 2020 15:14
Fedor, komen ze van je Koga?
Als dat zo is zou ik ze lekker houden voor die 25 piek, voor het geval dat je toch een keer wat langer met wat meer bagage op pad gaat, je weet maar nooit...
Of je koopt ze op dat moment weer van een ander op marktplaats.

Er staan er altijd genoeg te koop. Niet altijd in elke kleur iedere variant, maar met een beetje geduld komt dat echt wel goed.

En als je 'm niet hebt liggen motiveert het tot die tijd natuurlijk ook tot minder spullen meenemen ;)
Edwin* schreef:
di 14 jan, 2020 15:14
Fedor, komen ze van je Koga?
Klopt. Heb nu twee bidonhouders op de voorvork.
Edwin* schreef:
di 14 jan, 2020 15:14
Als dat zo is zou ik ze lekker houden voor die 25 piek, voor het geval dat je toch een keer wat langer met wat meer bagage op pad gaat, je weet maar nooit...
Nou breng je me aan het twijfelen ;)
Hallo Fedor!

Heb je 'm nog te koop?

Ik ben nog op zoek naar een voordrager, maar weet niet zeker of deze zal passen. Wat zijn de afmetingen?

Mvg,
Dimitri
dimi3 schreef:
za 01 feb, 2020 17:20

Ik ben nog op zoek naar een voordrager, maar weet niet zeker of deze zal passen. Wat zijn de afmetingen?
Belangrijk bij een Tubus Duo is dat je aan je voorvork zowel aan de binnenkant van de vorkpoten als de buitenkant daarvan schroefdraad hebt om 'm vast te maken aan de bovenkant van de drager.
Dank voor de snelle reactie :D !

Een foto bijgevoegd voor duidelijkheid .. 3 bevestigingspunten gevonden en de afstand tussen de onderste 2 is ongeveer 13cm. De voorvork zelf is ongeveer 12.5mm, maar ik zie nu hier (https://www.tubus.com/fileadmin/user_up ... .0_web.pdf) dat de bovenkant aan 2 kanten bevestigd word en ik heb alleen aan de binnenzijde een gat :?

Bijlagen

dimi3 schreef:
zo 02 feb, 2020 04:02
Een foto bijgevoegd voor duidelijkheid .. 3 bevestigingspunten gevonden en de afstand tussen de onderste 2 is ongeveer 13cm. De voorvork zelf is ongeveer 12.5mm, maar ik zie nu hier (https://www.tubus.com/fileadmin/user_up ... .0_web.pdf) dat de bovenkant aan 2 kanten bevestigd word en ik heb alleen aan de binnenzijde een gat :?
Hmm da's vreemd, normaal is er iig een schroefgat aan de buitenzijde. Nog niet gezien dat er alleen een schroefgat aan de binnenzijde zit.

Voor de Duo heb je twee gaten tegenover elkaar (in beide vorkpoten) nodig, dus zo gaat de Duo niet passen. Verder zouden de maten tussen de hoge en lage gaten wel (vrijwel) universeel (moeten) zijn.
Helaas pindakaas :P Bedankt voor het meedenken :)
Ik ga het met deze proberen:

Bijlagen

dimi3 schreef:
zo 02 feb, 2020 12:12
Helaas pindakaas :P Bedankt voor het meedenken :)
Ik ga het met deze proberen:
Als je er toch een voordrager op wil monteren met klemmen dan krijg je wel wat meer verband in het geheel als je de linkerkant en rechterkant met elkaar verbindt.

Ook zou je je af kunnen vragen of de voorvork misschien wel bewust geen nokken voor een voordrager van de fabrikant heeft gekregen, omdat de voorvork en/of fiets daar misschien wel niet geschikt voor is en met veel bagage voorop niet al te fijn rijdt.

Als voortassen en voordrager nog aan te schaffen zijn, is het misschien ook een idee om die weg te laten en de investering te doen in de uitrusting, zodat die compacter en lichter mee kan zonder voortassen en voordrager. Waarschijnlijk ook waarom de voordrager van topicstarter te koop staat ;)
Dank voor de tips/ideeën! Had wel bedacht dat het misschien anders vormgegeven was zodat er alleen een drager van eigen merk op zou passen ofzo .. maar niet kunnen vinden :'). De drager uit het vorige bericht komt als het goed is morgen binnen en (betaalbare) tassen moet ik nog vinden. Had naar aanleiding van deze tabel (https://bikeshed.johnhoogstrate.nl/bicy ... omparison/) inderdaad wel bedacht het allemaal niet te zwaar te maken :) Ben voor het eerst een langere fietstocht aan het plannen en nog niet zoveel ervaring met wat wel/niet mee te nemen, maar met de ervaring van fietstochtjes door Nederland leek het me fijn geen (zware) rugzak mee te hoeven slepen. Ook vullen tent/grondzeil/slaapmat al 1 achtertas (24L), dus ik dacht nog wel 20/30L extra voorop te kunnen gebruiken .. :D
dimi3 schreef:
zo 02 feb, 2020 16:10
Ook vullen tent/grondzeil/slaapmat al 1 achtertas (24L), dus ik dacht nog wel 20/30L extra voorop te kunnen gebruiken .. :D
Tent lekker bovenop de bagagedrager leggen in z'n eigen verpakking. Die hoeft echt niet in een (waterdichte?) fietstas. Een spin en/of elastieken helmnetje voor een motorfiets eroverheen en je hebt weer extra ruimte in je fietstas.
Jurr schreef:
zo 02 feb, 2020 12:52
Ook zou je je af kunnen vragen of de voorvork misschien wel bewust geen nokken voor een voordrager van de fabrikant heeft gekregen, omdat de voorvork en/of fiets daar misschien wel niet geschikt voor is en met veel bagage voorop niet al te fijn rijdt.

Als voortassen en voordrager nog aan te schaffen zijn, is het misschien ook een idee om die weg te laten en de investering te doen in de uitrusting, zodat die compacter en lichter mee kan zonder voortassen en voordrager. Waarschijnlijk ook waarom de voordrager van topicstarter te koop staat ;)
Zelfs als de fabrikant niet aan nokken gedacht heeft kan dat ook geheel onbewust zijn.

En ... een beetje afhankelijk van de fiets: Soms is een goed afgewogen bagage op het voorwiel weer een voordeel.
Ik ken fietsen die door wat extra gewicht voorop juist enorm betrouwbaar en duidelijk stabieler rijden.

Het grootste nadeel aan voortassen is de grotere luchtweerstand, het kleinere nadeel is dat ze uitnodigen teveel mee te nemen.
Ik kan niet goed uitmaken wat voor voorvork dit is. IS dit geveerd of zelfs van carbon. Dan zou ik er geen tassen aan willen hangen. Zelf fiets ik al jaren zonder voortassen. Tentje (niet zelden nat en vies) bovenop de drager, en de rest in de achtertassen. Zelfs in Noorwegen is me dat gelukt. Zie ook: https://fietsvakantie.home.blog/
Dit is de fiets: https://www.fietscorner.nl/media/catalo ... -heren.jpg :D

De voordragers uit m'n vorige bericht passen echt net niet, dus die zijn weer retour :P

Heb deze zak gevonden: https://www.backpackspullen.nl/highland ... d=36975800 en denk dat die wel met wat spinnen achterop zal blijven zitten :D goedkoper dan een voordrager+fietstassen en lekker veel ruimte .. ben vooral bang voor te weinig eten/gas/wcpapier onderweg :')
Jurr schreef:
zo 02 feb, 2020 16:25
Tent lekker bovenop de bagagedrager leggen in z'n eigen verpakking. Die hoeft echt niet in een (waterdichte?) fietstas. Een spin en/of elastieken helmnetje voor een motorfiets eroverheen en je hebt weer extra ruimte in je fietstas.
Fietstassen achter zijn tot nu toe waterdicht gebleken :D!

Dank nogmaals!
Dragers zijn verkocht. Hier kan een slotje op.