Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te Koop: Van Nicholas Yukon - Forum Wereldfietser

Te Koop: Van Nicholas Yukon

Hierbij bied ik mijn Van Nicholas Yukon aan. Vrijwel alleen gebruikt voor meerdaagse fietstochten in binnen- en buitenland. Altijd heel zuinig op geweest. Een geweldige fiets die net recentelijk geupgrade is door een plaatselijke fietsenzaak, hierdoor is de fiets werkelijk als nieuw.

- Frame, zadelpen, bidonhouders en achterdrager van titanium;
- carbon voorvork;
- maat 56. Geschikt voor personen van 175 - 185 cm;
- breed inzetbaar: als racefiets, randonneur of lichte en snelle vakantiefiets (max. 15kg bagage)

Zogezegd heb ik deze fiets recentelijk flink laten upgraden. Investering ruim 1300 euro. De nieuwe onderdelen zijn o.m.:
- Praxis Zayante M30 crankset (48/32), cranklengte 172,5mm;
- Handgespaakte wielset van Wheeltec. Kinlin XR22 LTD velgen/DT Swiss 350 voor- en achternaaf/Sapim spaken (24/28 > max. aanbevolen rijdersgewicht ca. 100kg);
- Vrijwel hele groepset laten vervangen: derailleurs v+a, cassette, ketting, bottom bracket, behalve shifters. Alles Shimano 105 en Ultegra;
- Schakel- en remkabels zijn vervangen;
- Specialized Power Arc titanium zadel;
- Zipp SL70 stuur en Brooks cambium stuurlint;
- Continental 4-season banden (25mm, in werkelijkheid 28mm);
- ontdaan van alle stickers. Mooi en 'clean' geheel zo. Mocht je toch VN stickers prefereren, dan kan je deze aanschaffen via de webshop van VN.

Indien gewenst kan het Specialized zadel omgeruilt worden voor een Brooks cambium C17 zadel (gebruikt) zoals afgebeeld op de foto's.

Vraagprijs 2000 euro.

Als er nog vragen zijn of aanvullende info gewenst is, laat dan gerust weten. Bij voorkeur via PB.
20191006_102447.jpg
20191006_102440.jpg
20191006_102339.jpg

Bijlagen

In dat crankstel van de Praxis heb ik geen vertrouwen :D . Vraagprijs? Waarom heb je hem eerst opgewaardeerd om hem daarna te verkopen?
Bert van Sprang schreef:
do 10 okt, 2019 20:40
In dat crankstel van de Praxis heb ik geen vertrouwen :D . Vraagprijs? Waarom heb je hem eerst opgewaardeerd om hem daarna te verkopen?
Ik heb goede ervaringen met Praxis (crankstel, bottom bracket). Onder meer een crankstel van het type Alba gehad, beviel juist erg goed. Dit crankstel is iets lichter en naar het schijnt een stuk stijver.

Vraagprijs toegevoegd.

Je vraag vwb reden verkoop begrijp ik. Begin dit jaar stond ik op het punt een nieuwe fiets aan te schaffen. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om de Van Nicholas aan te pakken. Was goedkoper en het is een fijne fiets. Nu een half jaar later wil ik toch een andere fiets (Stelbel Rodano) met schijfremmen, mogelijkheid om bredere banden te installeren en een stalen frame.
Vraagprijs is verlaagd naar 1850 euro.
Geduld. Het najaar is een slechte tijd om een fiets te verkopen. Wacht liever tot de eerste week met wat zon direct na de fietsbeurzen, dan is iedereen bloedg...espannen om een nieuwe fiets te kopen.
@Stadjer Waarom staal in plaats van titanium? Is dat een functionele keus of vanwege uiterlijk?
ericplan schreef:
di 22 okt, 2019 12:32
@Stadjer Waarom staal in plaats van titanium? Is dat een functionele keus of vanwege uiterlijk?
Vooral budget. Titanium, zeker custom, is een stuk duurder dan staal.

@Leon: besef ik me ook, maar een nieuwe fiets is alleen mogelijk als ik de VN kan verkopen. Lukt het niet, dan gaat het feest - vooralsnog - niet door.