Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop: fietsboeken / reisboeken - Forum Wereldfietser

Te koop: fietsboeken / reisboeken

De volgende boeken heb ik nieuw gekocht en met plezier gelezen. Omdat fietsreizen er de komende jaren waarschijnlijk niet meer van gaat komen mogen ze weg om er hopelijk anderen weer plezier en inspiratie mee te geven:

Titel: Beren op de weg, een avontuurlijke fietsreis door Canada en de Verenigde Staten
Auteur: Gijs van Middelkoop
€ 7,50 excl. verzenden
Link Marktplaats: https://link.marktplaats.nl/m1373506211


Samenvatting
Gijs van Middelkoop en zijn vriendin Aimée gaan weer fietsen! Dwars door de Rocky Mountains deze keer, in Canada en de USA. Tijdens het eerste deel van hun reis moeten ze de weg nogal eens delen met hongerige beren. En dat zorgt voor de nodige complicaties.
Een jaar later vervolgen ze hun tocht, maar dan duiken er hele andere beren op. Het is zelfs zo erg, dat de fiets tijdelijk aan de kant moet worden gezet. En net wanneer de rust een beetje terugkeert, barst het natuurgeweld los. Dan moeten ze alsnog alle zeilen bijzetten, om te voorkomen dat deze reis in een nachtmerrie eindigt...
Gijs van Middelkoop is een begenadigd verteller, die zijn belevenissen op grootse wijze weet te verwoorden. Daarmee wordt Beren op de weg een spannend, onderhoudend en hilarisch boek.

Afbeelding

Titel: Eindeloze reizen, de beste Nederlandse en Vlaamse reisverhalen
Auteur: Rudi Wester
€ 5,00 excl. verzenden
Link Marktplaats: https://link.marktplaats.nl/m1373363727


Samenvatting
Al gedurende tien jaar inventariseert Rudi Wester welke schrijvers en journalisten uit Nederland en Vlaanderen waar naartoe reizen en wat zij daarover schrijven. Uit het ruime aanbod- de Nederlanders en Belgen zijn van oudsher reislustige volkjes - selecteert zij jaarlijks een vijfentwintigtal verhalen die opgenomen worden in haar befaamde reisbundels. Eindeloze reizen bevat weer een selectie van de mooiste en de meest aangrijpende stukken, die bovendien nooit eerder in boekvorm verschenen. Daarmee ontsluit Rudi Wester opnieuw fascinerende gebieden, gezien door de ogen van belangwekkende schrijvers.

Afbeelding

Titel: Post Peno Pauze Paradox
Auteur: René Visser
€ 7,50 excl. verzenden
Link Marktplaats: https://link.marktplaats.nl/m1373362477


Samenvatting
Waarom een “gekraste” knar tegen het verstand in toch nog even een punt wil zetten. Het is de paradox tussen de psychologische drang om nog even voor sluitingstijd van het ondermaanse iets te volbrengen, terwijl het lichaam reeds lang in de rafelstand staat en langzaam degenereert.
De tandeloze simpelheid van het keuterboerschap lacht je hier tegemoet. Boodschappen doen gaat hier nog met paard en wagen.
Steeds wanneer ik denk de laatste heuvel tot de Donaudelta te hebben getrotseerd, ligt er weer een nieuwe puist voor mijn wielen. De zon knettert onbarmhartig op het dak van mijn bovenkamer. Toch zet ik mijn pet af. Het beschermt me tegen de zonnestralen, maar bij windstilte heuvelop kan mijn schedel de warmte niet meer kwijt. Ik giet water uit mijn bidon over mijn kruin. Het is opgewarmd tijdens de rit en heeft geen effect meer. De heuvel is te steil en ik moet uit het zadel. De voeten zijn uitgezet en de tenen knellen bij het naar boven sjokken. Langs de weg ligt een dooie hond. Erg dood en al een poosje dood. De geur van ontbinding prikkelt het reukorgaan.
De vliegen ruimen onder luid gegons het kadaver op en zorgen empassant voor de instandhouding van de soort. Er komt een ruiter voorbij zonder zadel en stijgbeugels. Het paard wordt met een zweep tot het uiterste gedreven en het schuim druipt langs zijn bit en kaken op het hete asfalt. Ik bereik raspend en fluitend de top. Een fietsreis langs de Rijn en Donau van Rotterdam naar Constanta aan de Zwarte Zee, stoempend naar de achtertuin van Europa.

Afbeelding

Het volgende boek is inmiddels verkocht:

Titel: Amerikanen fietsen niet... van Miami naar San Francisco
Auteur: Gijs van Middelkoop


Samenvatting
Gijs van Middelkoop en zijn vriendin fietsen van Miami naar San Francisco. Coast to coast, een afstand van 8500 kilometer. Ze willen Amerika leren kennen. Natuurlijk kennen ze het land van tv, maar is dat het echte Amerika? Niet alles verloopt even soepel. Maar dankzij en ondanks de Amerikanen lijkt hun missie toch te gaan slagen. En dan is het tijd om vragen te beantwoorden: wat klopte er van alle waarschuwingen die ze vooraf kregen? Zijn Amerikanen inderdaad materialistisch, preuts en hard? Klopt het dat Amerika geen fietsland is? Vijftien verhalen vormen het boek Amerikanen fietsen niet... Ze geven een spannend, origineel en vaak hilarisch inkijkje in het Amerika van nu. En voor wie deze tocht zelf wil ondernemen bevat het boek veel nuttige informatie over de soms wat bijzondere omstandigheden onderweg.

Afbeelding
Je hebt een pb
Eén van de vier boeken is inmiddels verkocht, ik heb de openingspost aangepast.
Als je doel inspiratie is, mag je wat mij betreft de titels wel laten staan als ze verkocht zijn zodat iemand in ieder kan lezen welke leuke titels er zijn. Zet er dan natuurlijk wel even bij dat het exemplaar verkocht is :)
Goede tip, bedankt! Ik heb de boekgegevens weer toegevoegd.