Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koga Miyata Globetraveller - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Koga Miyata Globetraveller

Eric op de Fiets schreef:
di 12 feb, 2019 11:17
Goed besluit Theo, die XT groepset is een prima set. Ik heb ze zelf ook op 3 fietsen zitten. Bert heeft nog een zadelpen in de aanbieding. Compleet met vulbus als je geen 27,2 mm buis hebt. Vergeet niet de pen en bus goed in te vetten voor de montage, anders krijg je hem er niet meer uit als ie in het frame vastroest.
Bert zijn aanbieding https://www.wereldfietser.nl/phpbb/view ... 11&t=32675
Bedankt voor het aangeven van die aanbieding. Ik heb de aangeboden zadelpen dan ook maar meteen overgenomen. Verder heb ik voor 65 Euro een overjarig Brooks B17 zadel van de lokale fietsenhandelaar mogen aanschaffen. Em daarmee zijn er al 2 problemen opgelost ;-)
Weet je al of je de Koga als 2e fiets gaat aanhouden?
En bij eventuele verkoop blijft de vraagprijs gelijk of ga je de verbeteringen aan de fiets in de prijs doorberekenen?
Dat is heel moeilijk te zeggen. Ik vind het persoonlijk nog steeds een hele mooie en nette fiets maar de pasvorm wordt voor mij de doorslaggevende factor. Als hij goed past is er eigenlijk geen reden meer om hem te verkopen.

Ik vond de oorspronkelijke vraagprijs heel redelijk en denk dat je gewoon geen nieuwe fiets voor dit geld mag verwachten. Maar ik sta wel open voor de adviezen op het forum (ik ben tenslotte geen handelaar die precies weet wat een fiets moet kosten en maak dus een inschatting op basis van jullie tips). Verder heb ik ook geen winstoogmerk.

Het zou i.g.v. verkoop dus waarschijnlijk op een vergelijkbaar bedrag uitkomen. De vraag is dan wel of ik hem voor dat geld nog wel wil verkopen.
Wat ik zo op de foto's zie is het een zeer nette fiets voor een nette prijs.
Als je genoeg ruimte hebt zou ik hem zeker niet verkopen en als 2e fiets aanhouden.
Ik denk dat jij in de basis daar een hele mooie fietst hebt.
Zelfs de tubus dragers hebben amper gebruikerssporen dus waarschijnlijk heeft er zelden iets aangehangen.
En wie weet, misschien kun je straks met de vaste zadelpen de fiets beter afstellen op jouw lengte en heb je er een hele mooie 2e fiets aan.
Reden tot verkoop is dat de 60cm framemaat net iets te groot is voor mezelf (1.76).
Ik weet niet wat je binnenbeen lengte is, maar bij 60cm frame, denk ik aan een 84 cm minimaal. Ik weet niet of je die beenlengte hebt met 176cm, lijkt mij niet. Misschien kun je het zadel in de laagste stand (met je nieuwe zadelpen) laag genoeg zetten. Een verende pen heeft meer ruimte nodig onder het zadel dan een vaste pen. Misschien is het stuur ook nog wat dichterbij je lijf in te stellen en kun je zo wel je zit vinden.
Met een goede zadelpen en zadel verkoopt je fiets wel makkelijker. Misschien eens op marktplaats proberen? Er zijn daar ook Koga opkopers die Koga fietsen kopen voor hun handeltje. Er is veel vraag naar 2e hands Koga en 60cm is een courante maat. Voor een Koga fan is €750 ook geen vreemde prijs.
Alleen dat stuur hé? Het is wel erg groot. Het doet me een beetje denken aan de rekjes voorop deze vrachtwagens:
Afbeelding
Theo had al gemeld dat dat stuur ging vervangen worden. Ik vind het een mooie fiets en die 750 wel waard, als stuur en zadel vervangen zijn. Ik zou ook deze fiets niet houden als 'ie veel te groot is.
gios schreef:
wo 13 feb, 2019 16:38
Theo had al gemeld dat dat stuur ging vervangen worden. Ik vind het een mooie fiets en die 750 wel waard, als stuur en zadel vervangen zijn. Ik zou ook deze fiets niet houden als 'ie veel te groot is.
Nee, hij schreef dat hij de stuurPEN zou gaan vervangen.
willem.m schreef:
wo 13 feb, 2019 18:39
gios schreef:
wo 13 feb, 2019 16:38
Theo had al gemeld dat dat stuur ging vervangen worden. Ik vind het een mooie fiets en die 750 wel waard, als stuur en zadel vervangen zijn. Ik zou ook deze fiets niet houden als 'ie veel te groot is.
Nee, hij schreef dat hij de stuurPEN zou gaan vervangen.
Ah ik zie het ja. My bad.
Als ik een tweedehands fiets ga kopen hoop ik dat hij wél gepoetst is. Bij het poetsen ontdek je het immers vaak als er iets mis is, en dat wil ik dus niet doen nadat ik hem net gekocht heb, dat moet de verkoper doen vind ik. Aan een gepoetste fiets kan ik tenminste zien wat er versleten en beschadigd is; als er een laag smurrie op zit is dat lastiger. Ik ben niet zo iemand die valt voor de bling van gepoetst, daar moet je inderdaad doorheen kunnen kijken. Veel van de duurdere fietsen zijn immers 100% roestvrij, dus ze zien er prima uit, maar kunnen behoorlijk versleten zijn.
Niet dat de hier getoonde fiets vies was; nauwelijks.