Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets te koop - Forum Wereldfietser

fiets te koop

Ik heb een nieuwe fiets te koop uit 2014. Huh? En hij is uit 2014! Dat is toch zeker 4 jaar oud? Klopt, een fiets die gisteren gekocht is, is vandaag in letterlijke zin ook
oud en strikt genomen niet meer nieuw.

Wat is hier dan wel niet aan de hand? Na eerder lange tijd met een Snel Safari te hebben gereden, heb ik in 2014 een fonkelnieuwe Safari gekocht ter vervanging van de oude. Bij de aflevering enkele weken later is ie met de auto (foei) snel afgehaald, thuis uitgeladen, in de berging gezet om deze vervolgens nooit meer te heb-
ben verlaten. Er is dus letterlijk nooit een kilometer mee
gereden. Vandaar "nieuw" uit 2014. De eerdere aan-
schaf van een Idworx heeft het superkarretje min of meer in de vergetelheid doen geraken.

De belangrijkste kenmerken: stalen frame en stalen voorvork en 28 inch wielen. Naven, trapas- en lagers, achterderailleur de beproefde en betrouwbare Shimano LX. Voorderailleur Shimano XT. Velgen van Exal, de
spaken van Sapim.

Verder natuurlijk Tubus dragers, zadel van Selle, de spatborden van SKS, prima ketting van KMC en een stevige standaard van Esge. V-brake remmen. Totaal-
gewicht ruim 17,5 kg. Een no-nonsense fiets met prima
recencies in de vakpers. De framehoogte weet ik niet zeker: 57 of 60 cm. Zelf ben ik ongeveer 1.80 meter.

Deze Safari is op verzoek gebouwd in een afwijkende kleurstelling, welke de fiets prima staat en onderscheid:
frame ergens tussen zeg maar ferrarirood en brand-
weerrood in, de afmontage geheel in zwart. Dus naven,
velgen, cranckstel, zadelpen, stuurpen- en stuur alsme-
de koplamp alle in het zwart. Helaas heb ik geen foto/
foto's, want geen digitale camera bij de hand.

De fiets met de hierboven beschreven afmontage is nu een aantal jaren geleden omgedoopt in de Snel Steel Ride en kost 2200 euro voor het jaar 2018. Ik heb er in
2014 net geen 2000 euro voor betaald.

Wat zou ik graag voor de fiets willen hebben? Ik denk
zelf aan 1400 euro, wat een besparing is van 800 euro
t.o.v. een hagelnieuwe Steel Ride van Snel.

De fiets verdient het om de wereld te gaan verkennen.

Voor vragen, proefrit, bezichtiging of biedingen graag een mailtje.
Moet dat echt 2 keer gepost worden.
En dan zonder foto's.
Ach het is meer info dan de eerste keer :D
M276 schreef:
ma 17 dec, 2018 20:58
Moet dat echt 2 keer gepost worden.
En dan zonder foto's.
Ach het is meer info dan de eerste keer :D
Hij doet alles in tweevoud - ook fietsen kopen. Helaas niet zo met het rijden. :lol:
Goh wat een maf verhaal, zeker voor iemand die behoorlijk wat moeite heeft met dingen kopen als er nog wat goeds is. Sorry Willem voor het zijstraatje :wink: Succes met de verkoop!
Ik zie het nu ook: per ongeluk 2x op verzenden gedrukt.
Dat zou wel een prachtfiets zijn, maar de precieze maten zijn toch wel erg belangrijk, zoniet het enige waar je als koper echt niets meer aan kunt doen.
En ruwwegge plaats van bezichtiging is ook handig.
En is het een 3x9 of 3x10?
📷
Ik wacht ff op de juiste afmetingen (bovenbuis, zitbuis, etc) en eventueel een foto van de fiets zelf.
Waar is de fiets te zien?
Wat een lelijke fietskleuren en matige foto's op die website.
Een vriend van me heeft een paar jaar geleden ook een Snel Steel Ride gekocht in een dergelijke derailleuruitvoering, in geheel metallic donkerblauw, en dat vindt ik persoonlijk wel een serieus mooie fiets.
franske71 schreef:
di 18 dec, 2018 10:56
Ik wacht ff op de juiste afmetingen (bovenbuis, zitbuis, etc) en eventueel een foto van de fiets zelf.
Waar is de fiets te zien?
Met een lichaamslengte van 1.80 verwacht ik een 57cm frame.Zeker omdat Snel de zadelpen wel een stukje uit het frame laat steken. Geometrie staat hier op de site: https://www.snelfietsen.nl/images/snel- ... m-bouw.pdf
Misschien reageert Willem wel op een PB tje voor een bezoekje.

Inderdaad Leon, in Heerhugowaard hebben ze bijzondere fietsen en kleuren op de website staan maar Snel kan er ook was van. Ik dacht even dat mijn beeldscherm stuk was. Niet echt mainstream maar wel bijzonder.