Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Miskoop van de maand... - Forum Wereldfietser

Miskoop van de maand...

Wat te denken van een rubriek: "miskoop van de maand"
Om meteen maar met een miskoop te beginnen. Wij meenden voor onze wereldreis een "dazzer" nodig te hebben. Voor alle duidelijkheid, dit is een apperaat dat honden af moet schrikken. Na enig uitproberen moeten we helaas concluderen dat de honden weinig onder de indruk zijn in Zuid- Amerika. Hou je het voor ze, dan denken ze dat ze een koekie krijgen en het beste effect wordt bereikt door er gewoon mee te gooien.
Zonde van die EUR 44,95. Dus ook wij doen het maar weer gewoon met stenen......

Heb je al geprobeerd of het ding echt wel geluid produceert? Ik heb ook verhalen gehoord waarbij een dazzer wel werkte.

Ik weet het, het is moeilijk een ultrasoon geluid op te vangen, misschien met een batdetector oid?
Ulrica, de zus van mijn vriendin, woont in Bucharest (hoofdstad van Roemenië). Tot voor kort hadden ze daar ENORME problemen met zwerfhonden die in roedel de stad onveilig maakten. Ulrica liet ons toen een dazzer zien de we uiteraard ook probeerden. Ik moet zeggen dat zelfs ik het op een lopen zette wanneer je dat apparaat in werking zette. Je "hoort" niks maar je "merkt" het des te meer!

Later hoorde ik dat stenen toch wel wat meer effect hebben ook omdat die gemakkelijker zijn in het gebruikt. Komen honden in een roedel mik dan op de leider. Als die het namelijk voor gezien houdt, dan doet de rest dat ook.

Wellicht is de kwaliteit van dat soort apparaatjes ook erg verschillend.

Gegroet,
Sebastian

Er is tegenwoordig een kleinere dazer op de markt genaamd 'dogchaser'. Die is ook nog eens goedkoper (euro 29,95) En ook geschikt -na een aanpassing- om op het stuur te monteren, zodat je hem niet in je broekzak hoeft te doen.

Eric Schuijt

Oh ja, voor de volledigheid; het is overigens dazer en geen dazzer (dus met een enkele z)
Beste Eric,

Heeft deze Dogchaser ook daadwerkelijk effect?

/Sebastian

Tja, ik had ook een dazer, maar ik ben er nooit achter gekomen of hij werkelijk heeft geholpen, of dat de honden een ander soort dreiging voelden. Wel stopten ze met rennen. De dogchaser ga ik nog wel eens uitproberen, ik houd je op de hoogte.

Overigens werkt de dogchaser bij twee soorten honden niet; honden met een ovaal bordje op de rug, met een rode streep erdoorheen met in het midden de letter S, en zeehonden :-)