Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop: Dawes randonneur - Forum Wereldfietser

Te koop: Dawes randonneur

My first touring bicycle is te koop:

Hoef er niet veel voor te hebben, maar vind het wel leuk als hij bij een enthousiasteling terecht komt die begint met fietskamperen en niet meteen een duizenden euro's kostende fiets wil/kan betalen.

De specs:
Reynolds 501 Dawes Horizon
60cm center-top, 57cm center-center bovenbuis, 11cm stuurpen

Fiets is twee en een half jaar geleden opgeknapt met nieuwe velgen (Sputniks/Sapim Race spaken), naven voorzien van nieuwe kogeltjes. Toen uiteraard ook ketting, cassette, kabels e.d. meegenomen.

Verder:
Tektro canti's met Koolstop blokjes
35-622 Pasela's
Shimano-mix afmontage, 2x7, een losse triple crank krijg je erbij (derailleurs kunnen triple schakelen, je moet alleen zelf bladen fixen)
Blackburn dragers

Wat je er nog bij krijgt:
spatbordset, niet nieuw meer uiteraard, maar wel bruikbaar
35-622 Marathon Racer reserve band
vind je de cassette (13-26) te zwaar, dan heb ik nog wel een 28 of een 30

Fiets is natuurlijk een ouwetje en erg basic, maar doet wat ie moet doen.
Voor alle slijtdelen moet je er rekening mee houden dat ze op ongeveer 50% zitten.

Bij interesse graag PB.

Sjors

Afbeelding

(What you see is what you get, maar dat geldt niet voor het slot!)
Beste Sjors,

Ik ben net nieuw op het forum (weet ook niet hoe een persoonlijke bericht te sturen) en gelijk viel mijn oog op jouw fiets. Het lijkt voor mij de perfecte mix van snel en lange-afstand.
Is het mogelijk om een keer een afspraak te maken dat ik kan komen kijken? mits de fiets nog niet verkocht is.

met vriendelijke groet, Reinand
Reinand Kersten schreef:Ik ben net nieuw op het forum (weet ook niet hoe een persoonlijke bericht te sturen) en gelijk viel mijn oog op jouw fiets. Het lijkt voor mij de perfecte mix van snel en lange-afstand.
Is het mogelijk om een keer een afspraak te maken dat ik kan komen kijken? mits de fiets nog niet verkocht is.
Tuurlijk, om PB's te sturen moet je inloggen en vervolgens onder het bericht op PB klikken.

Sjors
Volgens mij kunnen nieuwe forumleden niet pb'en. Dus wellicht handig om mailadressen uit te wisselen. Succes beide :)
ik ben erg benieuwd of deze fiets nog te koop is, ... 8) ben erg geintereseerd!
RdZ schreef:ik ben erg benieuwd of deze fiets nog te koop is
Fiets is nog te koop.

Sjors
Sjors schreef:
RdZ schreef:ik ben erg benieuwd of deze fiets nog te koop is
Fiets is nog te koop.

Sjors
ik heb je ook een PB gestuurd,..
Fiets heeft nieuw baasje, topic kan op slot.

Sjors
Dat baasje boft.
Wim
:D ik ben er erg blij mee !! inmiddels al 300km mee gefietst.. tandwielen mogen wel iets kleiner voor, voorband moest ik meteen vervangen.. balhoofdlagers gesmeerd en gesteld, piepremmen aan de voorkant vervangen: kortom.. hij is al echt een beetje van mij :)
Gefeliciteerd met uw aankoop.

Ik zou er de triple op monteren, 3x7 indexed vind ik goed.

Goede banden erop en nu en dan eens een nieuw onderdeel . . .

Dan kan je er duizenden kilometers plezier aan beleven.

Een "niet alledaagse" fiets om fier op te zijn!