Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gazelle fuente trekking 2008 te koop - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

gazelle fuente trekking 2008 te koop

Jongens, de toekomstige kopers zijn volwassen genoeg om zelf te beslissen, jullie hoeven ze echt niet alles voor te kauwen. Daarnaast staat het de geïnteresseerde vrij om zelf een topic te openen om navraag te doen naar het aangebodene.

Als ik kijk naar andere fora dan zie ik bijv op een fotoforum de volgende spelregels tav het plaatsen van advertenties:
"Het forum kan enkel gebruikt worden om een product aan te bieden. Alle verdere discussies, onderhandelingen en afspraken verlopen buiten het forum tussen de betrokken partijen. In de koopjeshoek kan men dus enkel een nieuw topic (zoekertje) openen. Je kan er niet op reageren.
Verdere communicatie met de topicstarter dient te gebeuren via PM/email."

Ik ben in de overtuiging dat deze duidelijke afspraken kunnen bijdragen aan een positieve uitstraling van ons forum.

Ik zal dit verder opnemen met de moderators.
Verdere communicatie met de topicstarter dient te gebeuren via PM/email.
Wel een beetje saai.. en daarbij ook onhandig

Topic-starter loopt grote kans op 'dubbele' vragen mbt aangebodene indien advertentie niet volledig blijkt daarbij kun je soms wat opsteken van geleverde reacties..

Sommigen zijn ook gewoonweg nieuwsgierig zonder direct geinteresseerd te zijn in het produkt en om dan direct een pm te moeten sturen..

Persoonlijk lijkt het mij prima geregeld hier alleen vergeet men regelmatig in welk 'sub-forum' men zich bevindt!

grundig
Marianne schreef:Jongens, de toekomstige kopers zijn volwassen genoeg om zelf te beslissen, jullie hoeven ze echt niet alles voor te kauwen. Daarnaast staat het de geïnteresseerde vrij om zelf een topic te openen om navraag te doen naar het aangebodene.
...
Ik ben in de overtuiging dat deze duidelijke afspraken kunnen bijdragen aan een positieve uitstraling van ons forum.
Het is niet omdat dat de regels zijn op bepaalde andere fora, dat die regels ook de enige 'juiste' regels zijn, ik vind ze absurd.

Iemand biedt een fiets aan. Iemand anders heeft interesse, maar omdat hij/zij niet zeker is of het een juiste keuze is, vraagt hij/zij (als reactie op de advertentie, maar dat zou jij liever verboden zien) wat de voordelen/nadelen van die fiets zijn.

Volgens jou mag men dan - en pas dan - aangeven wat de mogelijk nadelen (en voordelen) zijn van het aangebodene. Maar als niemand er naar vraagt moet het volgens jou verboden worden spontaan (om vragen voor te zijn en om de vele niet postende lezers en potentiële kopers te helpen) aan te geven wat de nadelen/voordelen zijn.

Ik vind het niet alleen betuttelend, ik vind het bovendien een slechte zaak naar mogelijke kopers toe. Ik ben er van overtuigd dat het niet invoeren van de door jou voorgestelde regels er voor kan zorgen dat meer mensen voor een miskoop behoed worden.

Je opmerkingen dat 'kopers volwassen genoeg' zijn is bovendien een dooddoener van de bovenste plank. Het feit is dat veel mensen nu eenmaal niet zo veel weten van fietsen en de mogelijk voor en nadelen.

Renaat
Marianne schreef:Jongens, de toekomstige kopers zijn volwassen genoeg om zelf te beslissen, jullie hoeven ze echt niet alles voor te kauwen.
Meen je dat heus? Hoeveel "Ik ben nieuw hier, wil op reis en zoek een goedkope fiets"-vragen hebben we in 2012 gehad? Dit forum leeft dankzij deze newbies.
Leon
Dit forum leeft dankzij deze newbies.
Newbies..?
Wie zegt dat?
Zelf heb ik me ergens begin vorige maand aangemeld maar lurkte daarvoor al enige jaartjes mee zogezegd..

Ben het in zoverre met Marianne eens dat je in een 'koopjeshoek' betreffende produkt niet gaat lopen afkraken!!
Toekomstige koper maakt zelf haar / zijn afweging en draait wellicht ook reeds iets langer mee dan jij denkt of stelt geheel andere eisen als jij of ik.

Wie zijn wij om ons daar idd - ongevraagd - mee te bemoeien..

In die zin is het weer wel slim om een pm te sturen als je werkelijk interesse hebt.. ;)
Ik heb heel wat ergere voorbeelden gezien van ongeschikt en overprijsd aanbod. Dit was helemaal niet zo'n beroerde fiets voor een eerste keer, hoewel wat te duur. Veel verkopers weten echter oprecht niet dat hun mooie fiets niet geschikt is voor vakanties, en ook niet zo mooi. Dus heel bot uit de hoek komen is niet zo fijn. Tegelijk komen er hier ook echt schandelijke aanbiedingen langs, en daar heb ik soms wel op gereageerd, juist omdat er hier ook heel wat argeloze beginners rondhangen. Dat zal ik ook blijven doen.
Wim
grundig schreef: Wie zijn wij om ons daar idd - ongevraagd - mee te bemoeien..
Onzin ... een forum is om gevraagd en ongevraagd te kunnen/mogen reageren.
Wie dat dus niet wil moet hier niets te koop aanbieden en alleen op Marktplaats blijven 8)
Wim schreef:Ik heb heel wat ergere voorbeelden gezien van ongeschikt en overprijsd aanbod. Dit was helemaal niet zo'n beroede fiets voor een eerste keer, hoewel wat te duur. Veel verkopers weten echter oprecht niet dat hun mooie fiets niet geschikt is voor vakanties, en ook niet zo mooi. Dus heel bot uit de hoek komen is niet zo fijn.
Van mijn eerste zin zou je nog kunnen zeggen dat die bot was, maar ook dat is erg afhankelijk van de lengte van de tenen van de lezer. Maar ik heb o.a. ook gezegd:
Voor een stadsfiets of een fietsvakantie die niet zo veel van een fiets vereist, prima
.
De fiets is dus zeker niet eenzijdig afgekraakt, en volgens mij heeft niemand beweerd dat het een beroerde fiets is. Over de prijs heb ik enkel gezegd dat er voor vakantiedoeleinden mits wat zoeken betere alternatieven zijn. Een uitspraak waar ik achter blijf staan.
Als de verkoper niet zo zwart-wit had gesteld: goede fiets, leuke prijs dan waren de opmerkingen misschien zelf helemaal achterwege gebleven.

Ik vraag me nog steeds af wat het werkelijke probleem is? Kan iemand de vinger op de wonde leggen op een duidelijkere manier? Waar wordt de fiets afgekraakt of als beroerd bestempeld?

Renaat
Revanho schreef: Waar wordt de fiets afgekraakt of als beroerd bestempeld?
De te koop aangeboden fiets niet zo zeer maar Gazelle in het algemeen toch wel,
maar dat is wel redelijk terecht en zou je bij meer bekende merken kunnen doen 8)
Even voor de duidelijkheid. Mijn opmerking over niet te bot doen sloeg niet op opmerkingen over dit concrete geval, maar in het algemeen tov verkopers die niet weten wat ze verkopen. In dit concrete geval is het denk ik meer het aantal reacties dat het voor de verkoper vervelend maakt dan een van de reacties afzonderlijk. Overigens is deze verkoper een behoorlijk ervaren vakantiefietser.
Wim
Overigens is deze verkoper een behoorlijk ervaren vakantiefietser.
Welke verkoper.. :?: :lol:

Wel komisch dat er zo op doorgegaan wordt en dat we van de 'topic-starter' niets vernemen..
De verkoper heeft toch een website staan bij zijn gegevens? Veel leuke verhalen over fietsvakanties.
Hij zou ook meer succes hebben met een serieuzere nickname :roll:
Leon schreef:Hij zou ook meer succes hebben met een serieuzere nickname :roll:
Als je Marcel zijn achternaam kent, valt zijn nickname best wel mee. :idea:
---------------------
----------------------------
-------------------------
Je weet toch hoe dat gaat, als de een iets antwoord dan wordt dat gelijk het nieuwe onderwerp. Het is een forum en zo gaat dat hier nou eenmaal. Trek het je niet aan. :wink:

Overigens zeg ik niets verkeerds als ik zeg dat je met elke stadsfiets door Europa kan touren waaronder deze Gazelle Fuente. Echter betekent dat nog niet dat het een trekking fiets is. Met trekking fietsen zou je de hele wereld over moeten kunnen gaan, en dat zou ik met deze fiets niet doen (Eric uitgezonderd).
---------------------
Kom op mensen. Heb ik net een boodschap voor iedereen geplaatst en als ik dan dit topic even doorlees (terwijl ik op vakantie ben) dan vraag ik me af of de boodschap aangekomen is.

Dus nogmaals; graag respectvol met elkaar omgaan. Domme vragen zijn er niet en lees je antwoord even terug voordat je hem verzend. Zou je zelf zo'n antwoord willen hebben?

Hans