Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop/ruil Busch + Müller Cyclestar spiegel - Forum Wereldfietser

Te koop/ruil Busch + Müller Cyclestar spiegel

Heb hier een nog nieuw in de verpakking B+M Cyclestar spiegel liggen die vanwege de Canecreek bar-ends helaas niet op mijn stuur past. Het liefst ruil ik hem tegen een lange versie, maar anders verkoop ik hem voor een tientje of een ander aantrekkelijk bod.

Advertentie Marktplaats

Gr, Tim
Tim070 schreef:Heb hier een nog nieuw in de verpakking B+M Cyclestar spiegel liggen die vanwege de Canecreek bar-ends helaas niet op mijn stuur past.[...]
...heb deze afgelopen week op het stuur geplaatst. Weliswaar de 15cm versie. Middels de hulpstukjes die je erbij hebt, heb ik deze aan de linkerkant, rechts van de fietsbel, geplaatst. Heb de spiegel links naar beneden gericht. En ja, voldoet volledig aan mijn wensen...
Ik gebruik deze: http://www.bikester.nl/fietsonderdelen/ ... 15802.html in mijn ogen de beste en het makkelijkst te monteren.
PierreS schreef: ...heb deze afgelopen week op het stuur geplaatst. Weliswaar de 15cm versie. Middels de hulpstukjes die je erbij hebt, heb ik deze aan de linkerkant, rechts van de fietsbel, geplaatst. Heb de spiegel links naar beneden gericht. En ja, voldoet volledig aan mijn wensen...
vandaar mijn verzoek die van mij te ruilen tegen de lange (15 cm) versie :D
jerryopdefiets schreef:Ik gebruik deze: http://www.bikester.nl/fietsonderdelen/ ... 15802.html in mijn ogen de beste en het makkelijkst te monteren.
is helaas niet mogelijk met Canecreek bar-ends op je fiets...
Tim070 schreef:die vanwege de Canecreek bar-ends helaas niet op mijn stuur past.
Tim,

Met een beetje handigheid krijg je ze wel op je canecreek bar-ends, heb ik onlangs geleerd van een mede WF-er. Zo krijg je het voor elkaar: de bout die aan de onderkant van je bar-end zit vervang je door een langere versie en de kop van die bout komt tussen de 2 helften waarin ook het pootje van je spiegel geklemd wordt. Het is even zoeken naar een juiste bout maar dan zit het wel mooi vast zonder dat ie in de weg zit
Marianne schreef:
Tim070 schreef:die vanwege de Canecreek bar-ends helaas niet op mijn stuur past.
Tim,

Met een beetje handigheid krijg je ze wel op je canecreek bar-ends, heb ik onlangs geleerd van een mede WF-er. Zo krijg je het voor elkaar: de bout die aan de onderkant van je bar-end zit vervang je door een langere versie en de kop van die bout komt tussen de 2 helften waarin ook het pootje van je spiegel geklemd wordt. Het is even zoeken naar een juiste bout maar dan zit het wel mooi vast zonder dat ie in de weg zit
Wat een goede tip, bedankt Marianne! Op zoek dus naar een langere bout en dan proberen vast te maken. Lijkt me ook de beste manier om hem te bevestigen i.p.v. ergens aan je stuur.

Voorlopig dus even niet meer te koop/ruil.
oeps, blijk dus al een lange versie te hebben. Is volgens mij geen 15 cm zoals PierreS aangeeft, maar eerder 10 of 12 cm. Heb dus het idee dat mij been voor het blikveld zit als ik hem zoals PierreS bevestig. En de oplossing van Marianne klinkt een stuk praktischer en mooier (indien ik de korte zou hebben).

Marianne, heb je er misschien een foto van? Ben benieuwd hoe het er uitziet.
Tim_070 schreef:
Marianne schreef:
Tim070 schreef:die vanwege de Canecreek bar-ends helaas niet op mijn stuur past.
Tim,

Met een beetje handigheid krijg je ze wel op je canecreek bar-ends, heb ik onlangs geleerd van een mede WF-er. Zo krijg je het voor elkaar: de bout die aan de onderkant van je bar-end zit vervang je door een langere versie en de kop van die bout komt tussen de 2 helften waarin ook het pootje van je spiegel geklemd wordt. Het is even zoeken naar een juiste bout maar dan zit het wel mooi vast zonder dat ie in de weg zit
Wat een goede tip, bedankt Marianne! Op zoek dus naar een langere bout en dan proberen vast te maken. Lijkt me ook de beste manier om hem te bevestigen i.p.v. ergens aan je stuur.

Voorlopig dus even niet meer te koop/ruil.
Even een oude vraag naar boven halen gezien ik benieuwd ben naar de constructie.
Op http://www.bumm.de/fileadmin/user_uploa ... /901ba.pdf staat de montage handleiding, nu was ik benieuwd welke van de boutjes wordt vervangen door een langere om 'm aan de cane creek bar-end te monteren.
En welk type van de cycle star?
901 lange stang
901/1 korte stang
901/2 stuurbuis/stuur uiteinde binnenbuis bevestiging
901/3 korte stang met knik

alvast bedankt,
grtn Arnold
die ook een spiegeltje overweegt.
De kop vd bout vervangt de kogel (9 of 4) vd stuurbevestiging. Deze bout draai je aan de onderzijde van de cane creeks. Zorg dat de bout wat langer is zodat de klem om de boutkop geklemd kan worden. Even prutsen maar dan werkt het.