Additionally, paste this code immediately after the opening tag: TK: nieuwe Koga Miyata dames randonneur frame 50 cm zwart - Forum Wereldfietser

TK: nieuwe Koga Miyata dames randonneur frame 50 cm zwart

Te koop: Gloednieuwe Koga Miyata dames randonneur framemaat 50 cm zwart. Vorige maand helaas toch een maat te groot gekocht. :cry: Mag weg voor €1400,-. Lager bieden heeft geen zin. Huidige nieuwprijs €1.999,-. Extra's: kettingkast en diefstalverzekering (geldig tot 29-01-2013). Een superfiets voor fietsvakanties of om lekker mee te toeren. :D Ik ga zelf op zoek naar dezelfde fiets maar dan een maat kleiner.
tel. 0174-240555
Westland
Dit is wel sneu. Overigens ben ik van meming dat de winkel hier toch wel een verantwoordelijkheid heeft. De wets chrijft voor dat de verkoper moet zorgen dat het produkt geschikt is voor het gebruiksdoel. Een fiets die te groot is is niet geschikt. Tenzij je natuurlijk zelf eigenwijs bent geweest.
Wim
MTM schreef:Te koop: Gloednieuwe Koga Miyata dames randonneur framemaat 50 cm zwart. Vorige maand helaas toch een maat te groot gekocht. :cry: Extra's: kettingkast en diefstalverzekering (geldig tot 29-01-2013).
Das leuk van die verzekering, maar die is niet overdraagbaar op de nieuwe eigenaar.
Ik zou proberen 't frame te ruilen bij de dealer voor een kleinere maat.
TravelDuck schreef:Das leuk van die verzekering, maar die is niet overdraagbaar op de nieuwe eigenaar.
Is zo'n verzekering niet gewoon op een andere fiets te zetten? Dat is bij auto's de gewoonste zaak van de wereld.

Was er afgelopen week op dit forum niet iemand die een kleine fiets zocht?

Het zal deze wel zijn :D (met foto's)

Leon
Waarom is de fiets nu te groot?
Moet je te ver reiken om bij je stuur te komen?
Want je zadelpen zou nog iets naar beneden kunnen.

Koga heeft ook een ander soort stuur die je iet dichter naar je toe zou kunnen halen. Misschien is dat wel een optie??

Deze bijvoorbeeld:

Afbeelding

Koga heeft ook nog een ouder stuur die ik nu even zo snel niet kan vinden. En die is ook veel beter verstelbaar.

Ook een andere stuurpen zou je helpen. Want ik vind deze ook vrij lang.
Die stuurpen mag lang zijn, maar met zo'n krakeling stuur zitten je handen toch tamelijk dichtbij. Maar goed, ik blijf erbij dat een winkel die een te grote fiets verkoopt daar de consequnties van moet aanvaarden. Of is het verhaal toch ingewikkelder?
Wim
@ Wim ben het met je eens dat de fietsenwinkel wel wat advies had mogen geven. Maar ik probeer een oplossing te vinden die minder kost dan nogmaals een nieuwe fiets te kopen ;)
Zo te zien (foto) is er inderdaad nog flink wat marge om zadelhoogte en zadel-stuur lengte aan te passen, laat het de fietsenzaak bij deze €2000 kostende fiets maar oplossen...

En 17,5kg voor een ‘randonneur’ » :shock:! Hoog tijd om van randonneur een beschermde titel te maken!
Matthie9000 schreef:Zo te zien (foto) is er inderdaad nog flink wat marge om zadelhoogte en zadel-stuur lengte aan te passen, laat het de fietsenzaak bij deze €2000 kostende fiets maar oplossen...
Inderdaad, dat zou best kunnen. Komt het door de lensvervorming of lijkt dat stuur een type dat vrij ver naar voren gebogen is?
Leon
Bij mij zit de onderzijde van dit stuur ongeveer gelijk met de stuurpen. Groter probleem is dat het damesmodel aan de onderzijde erg smal is; de handen van mijn partner pasten daar niet prettig in; zij heeft haar stuur dan ook vervangen.
Wat voor maat heb je dan precies?

Mario
Terug naar de winkel.

En als er water bij de wijn gedaan moet worden voor een oplossing, moet dat toch echt wel voor minder kunnen dan de €599 die er nu lijken te worden afgeschreven.

.tsooJ